Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Hei! Jeg har registrert meg som student på bjørknes på 2fy og 3mx tidligere. Jeg var der 2 ganger på bare 2fy, og har betalt 2700,- for det, noe som er alt for mye i seg selv. Nå må jeg betale 13000,- til, til inkassovarsel. Er ikke det bare høl i hodet at de ikke kan la den saken ligge nå? Det syntes jeg de kan gjøre.
The Kitten Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Hei! Jeg har registrert meg som student på bjørknes på 2fy og 3mx tidligere. Jeg var der 2 ganger på bare 2fy, og har betalt 2700,- for det, noe som er alt for mye i seg selv. Nå må jeg betale 13000,- til, til inkassovarsel. Er ikke det bare høl i hodet at de ikke kan la den saken ligge nå? Det syntes jeg de kan gjøre. Du skylder penger altså? Da må du betale det. Verden funker ikke slik at saken blir liggende når det passer deg. Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Du skylder penger altså? Da må du betale det. Verden funker ikke slik at saken blir liggende når det passer deg. Hilsen The Kitten :banantroll: Passer meg, passer meg. Det virker mer som om det passer dem bedre og ha meg betale masse bare etter sære prinsipper.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Hei! Jeg har registrert meg som student på bjørknes på 2fy og 3mx tidligere. Jeg var der 2 ganger på bare 2fy, og har betalt 2700,- for det, noe som er alt for mye i seg selv. Nå må jeg betale 13000,- til, til inkassovarsel. Er ikke det bare høl i hodet at de ikke kan la den saken ligge nå? Det syntes jeg de kan gjøre. Når gav du dem beskjed om at du ikke kom til å bruke plassene da? Før eller etter studiestart? 2700 kr for ett fag er faktisk ikke dyrt. Vanlig pris på andre privatgymnas er 10 000 per fag. 2700 blir i den sammenhengen veldig billig. Ved å ikke avbestille i tide så har du faktisk tatt noen andre sin plass som kanskje hadde hatt stor bruk for nettopp de fagene der. Folk står i venteliste og taper penger på at ikke folk avbestiller studieplassene sine, så at du skal betale for den er egentlig rett og rimelig. At du har latt det gå til inkassokrav viser jo bare at du er ung og ikke har peiling på økonomi. Dette kan bli svært, svært dyrt for deg. Slike betalingsanmerkninger kan påvirke hvilken rente du får av banken når eller hvis du skal f.eks. ha lån til å kjøpe bolig. Det lureste hadde nok vært å betalt inkassovarselet eller evt forhørt deg med forbrukertvistnemnda eller noe før du ble stuck i deep shit. Det er alltid noen som kan hjelpe deg, men å la det gå til inkasso er utrolig dumt gjort.
Varsia Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Når du begynner på privatskole får du som regel veldig TYDELIG beskjed om hva du må betale, og når fristen for å melde seg av er for å slippe å betale. Om du har gitt blaffen i dette, så synd for deg. Men de skal ikke lide for at du ikke har giddet å sette deg inn i ting.
Gjest Britt Banditt Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Jeg syns også at banken bare kan slette lånet vårt på én million. Sånn fungerer ikke verden! Skylder du penger, så må du betale!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå