Gå til innhold

Hva har dere under kubbelysene?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jepp, hva har dere under kubbelysene?

For noen år siden var det speil som var det store, men det liker jeg ikke. Jeg er ikke så flink til å pynte, så jeg ønsker tips.

Bruker dere forresten kubbelys? Jeg er så redd for at de skal renne over det de står på...

Endret av Pimbila
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia kubbelys e in vettu..du kan kjøpe runde skåler i glass,smijern el fattigmannsølv hva du selv liker..eller sette de på ett fat og ha mange på i forsjellige str.det er bare fantasien som stopper deg.ja,det kan jo renne over så må jo passe på..

Skrevet

Jeg har et stort fat i mørkt tre som jeg kjøpte i Tanzania. Oppi det har jeg små grusstein som jeg har kjøpt på Granit. Kubbelysene står støtt og på brannfast materiale. Hvis det renner over så er det bare å plukke ut klumpene.

Skrevet

Jeg har små runde glassskåler fra IKEA.

Skrevet

Jeg har noen dype "glassurner" som kubbelysene står opp i. Ellers så bruker jeg glass-skåler etc.

Skrevet

I en "kinesisk te-kopp" (dvs. liten kopp uten hank), har alt for mange av dem og lyset står støtt og brannsikkert.

Skrevet
I en "kinesisk te-kopp" (dvs. liten kopp uten hank), har alt for mange av dem og lyset står støtt og brannsikkert.
Hvor har du kjøpt dem?
Skrevet

Litt forskjellig. Akkurat nå har jeg noen på 60 cm høye krystall-kubbelysstaker. Veldig elegant. I tillegg har jeg noen på glassbrikker- med perlemansjetter rundt, og ett par på billige smijernsstaker i ett vindu..

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Jeg går i bruktbutikker og kjøper gamle tinnfat. De er både dekorative og tåler varmen. Når lysnene er utbrent er det bare å brekke løs restene og vaske over med Zalo og varmt vann. Dise pleier å koste alt fra 10 - 50 kroner.

Jeg har kjøpt så mange, at til jul fylles de med julebakst.

Skrevet

Glasskål med dekorsand. (Dekorsanden er kjøpt på Kremmerhuset.)

Skrevet
Jeg har små runde glassskåler fra IKEA.

Hva koster disse?

Skrevet

runne litt tykke glass-brikker i klart glass fra IKEA kr. 5 pr stk!!!!!!!!!!!!

Er det fest legger jeg pynt rundt, eller knyter ei sløyfe på lysene. Putter på fargede stener eller sand. Trenger ikke fancy brikker.

Skrevet
Hva koster disse?

runne litt tykke glass-brikker i klart glass fra IKEA kr. 5 pr stk!!!!!!!!!!!!
Det kan nok stemme. :jepp: De er iallefall veldig billige.
Skrevet

jeg har et stort sølvfat, hvor jeg har kubelys og annen glasspynt som ikke brenner opp. Dekorativt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...