Gjest G19 Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Hei! Jg lurte på om det er hardt konkurranse når det gjelder om å få jobb som eiendomsmegler? Jg har fått studieplass, mn r usikker om eiendomsmegling gir mg et sikker jobb i framtiden... PS! Er selve studie vanskelig forresten?
Gjest Glapia Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Hei! Jg lurte på om det er hardt konkurranse når det gjelder om å få jobb som eiendomsmegler? Jg har fått studieplass, mn r usikker om eiendomsmegling gir mg et sikker jobb i framtiden... PS! Er selve studie vanskelig forresten? Heihei Nå vet ikke jeg så all verden om det, men har selv forhørt meg litt, og velger å svare ut i fra det Når det gjelder å få jobb, tror jeg ikke det er så veldig vanskelig, særlig med tanke på den nye loven om at alle e.meglere må være utdannet som det. Da blir det jo straks større etterspørsel. Men dersom markedet går veldig mye mer ned nå, blir det jo straks litt vanskeligere, alt det må man jo bare se an, for markedet forandres jo stadig. Hvis vi er heldige, går det opp igjen rundt 2010 Jeg studere e.megling selv, starter på andreåret nå, synes selve studiet er vanskelig, ja, men når man interesserer seg for det blir det jo straks lettere. Men det krever jo selvsagt mye jobbing. Er det BI eller Høyskolen i Telemark (?) du skal gå på da? Men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at det ikke skal gi deg en sikker jobb, meglerfirmaer er stadig på utkikk etter gode meglere, så er du en god megler tror jeg ikke det skal være noe problem i det hele tatt! Vet ikke om dette hjalp deg noe særlig, jeg. lykke til!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Heihei Nå vet ikke jeg så all verden om det, men har selv forhørt meg litt, og velger å svare ut i fra det Når det gjelder å få jobb, tror jeg ikke det er så veldig vanskelig, særlig med tanke på den nye loven om at alle e.meglere må være utdannet som det. Da blir det jo straks større etterspørsel. Men dersom markedet går veldig mye mer ned nå, blir det jo straks litt vanskeligere, alt det må man jo bare se an, for markedet forandres jo stadig. Hvis vi er heldige, går det opp igjen rundt 2010 Jeg studere e.megling selv, starter på andreåret nå, synes selve studiet er vanskelig, ja, men når man interesserer seg for det blir det jo straks lettere. Men det krever jo selvsagt mye jobbing. Er det BI eller Høyskolen i Telemark (?) du skal gå på da? Men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at det ikke skal gi deg en sikker jobb, meglerfirmaer er stadig på utkikk etter gode meglere, så er du en god megler tror jeg ikke det skal være noe problem i det hele tatt! Vet ikke om dette hjalp deg noe særlig, jeg. lykke til! Jg fikk plass i Telemark jah! Hva md dg? Men trives du i selve studiet? Angrer ikke? Jg r vel egentlig mest redd for arbeidsmarkedet når jg r ferdigutdannet.. vil liksom ikke "bortkaste" 3 år hvis d ikke r noe garanti at jg får jobb.. Vurderer nesten å bare ta et friår og jobbe, og bare søke Økonomi og adm. neste år... mn jg veit ikke helt... står litt fast her.. jg må jo oxo finne meg jobb i Bø for å dekke utgifter som jg kommer til å bruke under oppholdet der borte.. =/
Gjest glapia Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Jg fikk plass i Telemark jah! Hva md dg? Men trives du i selve studiet? Angrer ikke? Jg r vel egentlig mest redd for arbeidsmarkedet når jg r ferdigutdannet.. vil liksom ikke "bortkaste" 3 år hvis d ikke r noe garanti at jg får jobb.. Vurderer nesten å bare ta et friår og jobbe, og bare søke Økonomi og adm. neste år... mn jg veit ikke helt... står litt fast her.. jg må jo oxo finne meg jobb i Bø for å dekke utgifter som jg kommer til å bruke under oppholdet der borte.. =/ Jeg går på BI jeg. Trives kjempegodt, angrer ikke foreløpig iallefall. Tror ikke de 3 årene blir bortkasta uansett, man kan jo jobbe som flere ting enn akkurat det, selv om man har den utdannelsen. Det er jo selvsagt ikke noen garanti for at du får deg jobb, men jeg tror virkelig ikke markedet kommer til å være så dårlig, men selvsagt, man vet jo aldri. Du kan også få deg jobb som megler/visningsassistent under studiene, da får du relatert jobberfaring og det kommer veldig godt med. Søk på flere plasser, jeg har også gjort det, og nå står det mellom 2 jobber. Da er du jo også nesten garantert jobb når du er ferdig utdannet, slik at du bare fortsetter i samme jobb? Men selvsagt, der er jo lurt å være helt sikker før man hiver seg inn i tre år med skole. Et friår er jo aldri dumt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå