Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Syns ikke det er så utrolig merkelig jeg.

Det finnes nok mange menn der ute som er utmerkede fedre men som ikke egner seg som ektemenn da....

Så tror jeg også at i stedet for å få et barn til med en annen mann, og få enda en familie å forholde seg til for både mor og søsken, så vil det bli mindre stressende med alle disse familiene å holde styr på. Og når de begge har lyst, og kanskje håper på å komme tilbake til hverandre så er vel det bare flott for alle parter? Ikke minst barna da :)

Alle disse familiene? Det går faktisk an å finne en mann, stifte familie og bli værende sammen for resten av livet ..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Alle disse familiene? Det går faktisk an å finne en mann, stifte familie og bli værende sammen for resten av livet ..

Ja, selvfølgelig hadde det vært det beste for alle :) Slik tenker jeg også selv som gift :)

Men når jeg skrev inlegget mitt tok jeg selvfølgelig utgangspunkt i TS sin situasjon som kom frem i startinnlegget i tillegg til kommentaren jeg siterte....

Ikke vær så nærtakende da... ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde reagert negativt om jeg traff en mann som hadde valgt å gjøre sin ekskone gravid - bare fordi hun ønsket at barna hennes skulle ha samme far ..

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde reagert negativt om jeg traff en mann som hadde valgt å gjøre sin ekskone gravid - bare fordi hun ønsket at barna hennes skulle ha samme far ..

For å gjøre sin eksdame gravid så måtte han vel vært enig han også, og vært med på leken. Så jeg ville IKKE reagert negativt. Så lenge dette skjedde før jeg hadde møtt mannen selvfølgelig. Hvis mannen hadde hatt et forhold med noen ville han nok ikke gått med på det heller... Det ville jo vært utroskap....

Så ingen kan se det positive i dette?

Da syns jeg dere er veldig egoistiske hele gjengen og setter barna sist i rekken...

Gjest Gjest
Skrevet
For å gjøre sin eksdame gravid så måtte han vel vært enig han også, og vært med på leken. Så jeg ville IKKE reagert negativt. Så lenge dette skjedde før jeg hadde møtt mannen selvfølgelig. Hvis mannen hadde hatt et forhold med noen ville han nok ikke gått med på det heller... Det ville jo vært utroskap....

Så ingen kan se det positive i dette?

Da syns jeg dere er veldig egoistiske hele gjengen og setter barna sist i rekken...

Nei, jeg mener at barn skal komme til verden i en familie hvor mor og far bor sammen .. ikke hvor mor og far ikke klarer å bo sammen .. Synes det er enda mer egoistisk ..

Skrevet
det er nettopp det jeg tenker å... vi er jo glad i hverandre og jeg ønsker at datteren min skal ha et hel-søsken... at de kan ha glede av hverandre i ferier og helligdager og at de kan vokse opp sammen... mange mener nok at dette er egoistisk, men det er mye positivt med det også....

Egoistisk ovenfor hvem? faren? Datteren? Jeg synes ikke det. Så lenge begge er enige er det ingen egoisme, han er da en voksen mann som vet hva han vil/ikke vil.

Og hvis saken er som du beskriver så er det fint med at barna har samme far og mor som er glad i dem og stiller opp for dem. Men du må tenke skikkelig i gjennom og være sikker på at DETTE ikke ødelegger den tonen og det samarbeidet dere har nå. Høres ut som dere er lykkelig familie, selv om dere (som par) skilte lag

Skrevet
Merkelig innstilling .. mannen er totalt feil som samboer og ektefelle - men god som avlshingst?

Jeg for min del kunne aldri gjort det på en sånn måte.

Kan hende han vurdere å få familien tilbake, han og.

Skrevet

Vil du ha barn med ham fordi du ønsker barn eller fordi du håper at det er det som skal føre til at det blir dere to igjen?

Skrevet
Vil du ha barn med ham fordi du ønsker barn eller fordi du håper at det er det som skal føre til at det blir dere to igjen?

Det lurer jeg også på..

Skrevet

Jeg skjønner at dette kan virke praktisk. Men hva med alle våken-nettene og ansvaret? Er du villig til å være tilnærmet alenemor den første tida eller må han flytte inn hos deg ? Hva slags rolle skal han ha som far for barnet? Det kan jo hende at han har et litt annet syn på hvordan dette skal gjennomføres enn deg.

Mye som er viktig å tenke på :)

Gjest Gjest
Skrevet
Er du virkelig helt sikker på det?

Jeg tror nemlig at hun må skrive "Far ukjent" på papirene for å ikke får trøbbel.

Tåpelig. Selvsagt har også alenemødre rett til å ligge med hvem de vil, og tom få barn med hvem de vil. Det er bostatus som er kriterium, ikke sex. heldigvis!

Jeg kjenner folkk som har gjennomført et slikt prosjekt - aldri hørt om noen som har fått trøbbel.

Og, dessuten: det er ikke så mye å hente på å være alenemor, at det er noe tap. Hun taper garantert mer på å ikke oppgi hvem som er faren, siden han da ikke trenger å bidra økonomisk. vi forutsetter at begge har jobb.

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet
Tåpelig. Selvsagt har også alenemødre rett til å ligge med hvem de vil, og tom få barn med hvem de vil. Det er bostatus som er kriterium, ikke sex. heldigvis!

Jeg kjenner folkk som har gjennomført et slikt prosjekt - aldri hørt om noen som har fått trøbbel.

Og, dessuten: det er ikke så mye å hente på å være alenemor, at det er noe tap. Hun taper garantert mer på å ikke oppgi hvem som er faren, siden han da ikke trenger å bidra økonomisk. vi forutsetter at begge har jobb.

Det høres helt vanvittig ut i mine ører. Som enslig forsørger så har du automatisk rett til skatteklasse 2, du har rett til barnetrygd for et barn mer enn du faktisk forsørger - bare disse to ytelsene utgjør opptil flere tusen i måneden, og dette er med på å øke skattetrykket til oss andre.

Det skulle ikke vært mulig å bli trygdet som enslig mor når man faktisk selv velger å få et barn til med faren til tidligere barn.

Skrevet
Det høres helt vanvittig ut i mine ører. Som enslig forsørger så har du automatisk rett til skatteklasse 2, du har rett til barnetrygd for et barn mer enn du faktisk forsørger - bare disse to ytelsene utgjør opptil flere tusen i måneden, og dette er med på å øke skattetrykket til oss andre.

Det skulle ikke vært mulig å bli trygdet som enslig mor når man faktisk selv velger å få et barn til med faren til tidligere barn.

Rett til skatteklasse 2 og en ekstra barnetrygd har hun allerede, hun vil bare få barnetrygd for det neste barnet i tillegg, en økning i støtte på 900-etellerannet. Å oppdra et barn er en verdiskapning som er verdt mer enn 900 i måneden for oss som samfunn.

Når det er sagt, ser jeg ingen gode argumenter i denne saken for å med vilje skape nok et barn som skal vokse opp med delt omsorg, bare fordi det er en enkel måte for en selv å kunne få et barn til raskt og uten bryet med å finne en livspartner.

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Bedre med to barn med samme far, kan ikke engang diskuteres.

Endret av nobilian
Skrevet (endret)

Her er jeg helt enig med Nobilian. Hvis du ønsker deg to barn og har mulighet til å få barn nummer to med samme far, så tror jeg det er en stor fordel.

Til dere som roper opp om enslige forsørgere, skattepress og gud vet hva, tror dere ikke at enslige forsørgere også er i arbeid og betaler skatt? Det er ikke fett å være enslig forsørger, og jeg blir like imponert hver gang jeg leser om de som tror at det å være alene med barn er like lukrativt som å være gift med Donald Trump! Våkn opp, det er ikke det.

Endret av Brunhilde
Skrevet
Bedre med to barn med samme far, kan ikke engang diskuteres.

Bedre enn hva?

Selvsagt bedre enn å gå på byen for å finne en tilfeldig uvitende far til en "løsunge", men bedre enn å vente med neste barn til hun finner en mann hun (og barnet) skal dele livet med?

Og hvis hun får et barn til med eksen, er det noen garanti for at hun ikke vil ha flere barn med ny mann i fremtiden?

Gjest Gjest
Skrevet
Og hvis hun får et barn til med eksen, er det noen garanti for at hun ikke vil ha flere barn med ny mann i fremtiden?

Nettopp! Sjansen er stor for at ts eller eksen finner den store kjærligheten senere, ikke med hverandre, men med andre. Da er det å ha to barn med eksen overhodet ingen fordel. Dessuten så kan halvsøsken få akkurat det samme nære søskenforholdet som helsøsken. Det vil ts merke om hun får et barn med en annen far. Det er ingen forskjell.

Gjest Gjest
Skrevet

At det er lettere for resten av familien og familieforholdene at ts og hennes eks får et barn til er ikke bombesikkert. Når moren til min mann fikk vite at han skulle ha barn med sin eks igjen(før vi ble kjent) så gikk hun rett i kjelleren. Hun synes det var så leit med ett barnebarn som ikke bodde med sin sønn at hun ble skikkelig deprimert av tanken på enda et barn som hun ikke bare kunne stikke innom og hilse på når hun skulle besøke sin sønn.

Ja, hun er selvfølgelig glad i barnebarn nr to, men hun ønsket for sin sønn at han fikk være heltidspappa. Det får han nå:)

Skrevet

Herregud.. jeg gjør jo ikke dette for å få penger.. jeg har såpass god inntekt og utdanning at jeg er ikke avhengig av å få fra nav. Jeg tenkte på dette fordi jeg unner dattera mi et helsøsken og jeg ønsker meg flere barn.. og dette er verdens beste pappa og han yar ansvar for alt. Men mange tanker og meninger ja:)

Skrevet

Noen her om synes dette er en god idé som har vokst opp med foreldre som ikke er sammen? Uansett hvor gode venner foreldrene er så er det utrolig slitsomt å vokse opp med følelsen av å ikke være hjemme noe sted og føle seg delt på midten hele barndommen sin (om ikke hele livet). Barn skjuler dette godt. Så det er sikkert praktisk. Men er det riktig å sette et barn til verden som høyst sannsynlig vil ha negative følelser knyttet til at foreldrene ikke bor sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...