MMMJ Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Dette kommer det nok til å være messe meninger og sterke meninger på. Hva mener dere om å få barn med eksen selvom man ikke bor sammen eller har et forhold?? Jeg har en nydelig datter på tre år med min eks... jeg skulle så inderlig ønske å ha et barn til med han... han er verdens beste pappa og er utrolig flink med datteren vår... og hun har den flotte familien på hans side... med tiden håper egentlig alle at vi blir sammen igjen ( det gjør jeg også... savner han veeeldig mye) Er dette egoistisk eller kan det være greit også?? Jeg elsker barn og forholdet oss imellom er bra... vi er gode venner og samarbeider meget godt... og jer er veldig veldig glad i han ennå... har et håp om oss igjen....
MMMJ Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2008 Hva sier han til dette? Han er litt i tvil, men det virker som om han har lyst også... igår skrev jeg til han at venninnen min skulla ha barn.. "Ja da er alle gravide nå da", skrev han, "da mangler det bare deg"... Vil du gjøre meg gravid? srev jeg... og han sa jeg bare måtte komme... ( jeg gjorde ikke det altså)... Jeg har spurt han for et år siden, men sluttet å spørre fordi det var litt merkelig også.....
Gjest Phoenix Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Så lenge dere er enige om det synes jeg dette er en bedre løsning enn å få et nytt barn med en annen far. Mye enklere for både foreldre, barn og øvrig familie at begge barna har samme mor og far
MMMJ Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2008 Så lenge dere er enige om det synes jeg dette er en bedre løsning enn å få et nytt barn med en annen far. Mye enklere for både foreldre, barn og øvrig familie at begge barna har samme mor og far det er nettopp det jeg tenker å... vi er jo glad i hverandre og jeg ønsker at datteren min skal ha et hel-søsken... at de kan ha glede av hverandre i ferier og helligdager og at de kan vokse opp sammen... mange mener nok at dette er egoistisk, men det er mye positivt med det også....
Gjest New Dawn Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 Har du sjekket hvordan dette vil innvirke på din rett til stønad/barnetrygd som enslig mor? Tror neppe du vil bli regnet som enslig forsørger om du velger å få barn med eksmannen (far til tidligere barn) .. vet ikke - men ville sjekket det.
eximus Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Jeg synes det er en super ordning. Barnet får ett helsøsken og om dere har ett eller to barn å samarbeide om betyr lite. Jeg tenkte akkurat i samme baner som deg da min eks og jeg vurderte å gå fra hverandre. Vi fikk en til - og så gjorde vi det.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 Merkelig innstilling .. mannen er totalt feil som samboer og ektefelle - men god som avlshingst? Jeg for min del kunne aldri gjort det på en sånn måte.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Merkelig innstilling .. mannen er totalt feil som samboer og ektefelle - men god som avlshingst? Jeg for min del kunne aldri gjort det på en sånn måte. Enig i denne!
Humleblomst Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 Det kan jo være mange grunner til at dere ikke bor sammen eller lever sammen. Men det jeg kan si er at jeg ikke kan forstå helt hva som er galt med å gjennomføre dette. Det blir et ønsket barn og familieforholdene er allerede etablert. Det virker da mye mer fornuftig enn disse kvinnene som i all hemmelighet bare kutter ut p-pillene med sin nye kjæreste som ikke er klar for barn, og så kommer barnet midt i svik og utstabile forhold. Det er jo helt klart ikke "den perfekte løsning", ihvertfall ikke sett utifra hvordan ting har vært tidligere i Norge. Men det er så mange barn som lever under slike forhold i dag, at jeg ser ikke helt problemet. Hvis dere begge er med på det og ingen føler seg lurt, selvfølgelig.
Gjest Piper Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 Har du sjekket hvordan dette vil innvirke på din rett til stønad/barnetrygd som enslig mor? Tror neppe du vil bli regnet som enslig forsørger om du velger å få barn med eksmannen (far til tidligere barn) .. vet ikke - men ville sjekket det. Hun er jo fortsatt enslig mor, selv om hun har sex med barnefaren. Hun bor jo alene, og det er det som teller.
Humleblomst Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 Ville forresten bare nevne at dere nok må forberede dere på mange spørsmål og kommentarer om at "noen mennesker klarer bare ikke å holde seg på matta" osv, spesielt fra den eldre generasjon... Men det er dere vel egentlig klar over regner jeg med.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #14 Skrevet 23. juli 2008 Hun er jo fortsatt enslig mor, selv om hun har sex med barnefaren. Hun bor jo alene, og det er det som teller. Er du virkelig helt sikker på det? Jeg tror nemlig at hun må skrive "Far ukjent" på papirene for å ikke får trøbbel.
Leanne Skrevet 23. juli 2008 #15 Skrevet 23. juli 2008 Dette kommer det nok til å være messe meninger og sterke meninger på. Hva mener dere om å få barn med eksen selvom man ikke bor sammen eller har et forhold?? Jeg har en nydelig datter på tre år med min eks... jeg skulle så inderlig ønske å ha et barn til med han... han er verdens beste pappa og er utrolig flink med datteren vår... og hun har den flotte familien på hans side... med tiden håper egentlig alle at vi blir sammen igjen ( det gjør jeg også... savner han veeeldig mye) Er dette egoistisk eller kan det være greit også?? Jeg elsker barn og forholdet oss imellom er bra... vi er gode venner og samarbeider meget godt... og jer er veldig veldig glad i han ennå... har et håp om oss igjen.... så lenge du fortsatt har et håp om at dere skal bli sammen igjen, synes jeg ikke du skal inngå en avtale om å få et barn til... Følelsene kommer til å blusse opp igjen og du kommer til å bli såret og lei når det blir noe forhold mellom dere..... Dette kan ødelegge det gode samarbeide dere har nå....
milla-mor Skrevet 23. juli 2008 #16 Skrevet 23. juli 2008 Er du virkelig helt sikker på det? Jeg tror nemlig at hun må skrive "Far ukjent" på papirene for å ikke får trøbbel. Neida, så lenge de ikke er sammen, så er hun enslig mor. Det blir ikke noen problemer av det.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2008 #17 Skrevet 23. juli 2008 Min mann fikk også et barn til med eksen etter at det var slutt mellom de. Den største forskjellen er at nå er det 2 barn og ikke 1 som lengter etter pappa. Vi har mine, dine og våre barn familie. At det skal være en fordel at de to barn har samme foreldre skjønner jeg ikke. Her i huset er alle søsken og før eller senere er det store sjanser for at du eller din eks vil få barn med en annen. Synes det er en dårlig deal for ungene at mor og far ikke er sammen. For meg blir det litt vel egoistisk, selv om det å få barn uansett er egoisme. Vent heller med neste barn til dere begge finner dere en partner dere elsker.
Gjest Utlogget Skrevet 23. juli 2008 #18 Skrevet 23. juli 2008 Dette kommer det nok til å være messe meninger og sterke meninger på. Hva mener dere om å få barn med eksen selvom man ikke bor sammen eller har et forhold?? Jeg har en nydelig datter på tre år med min eks... jeg skulle så inderlig ønske å ha et barn til med han... han er verdens beste pappa og er utrolig flink med datteren vår... og hun har den flotte familien på hans side... med tiden håper egentlig alle at vi blir sammen igjen ( det gjør jeg også... savner han veeeldig mye) Er dette egoistisk eller kan det være greit også?? Jeg elsker barn og forholdet oss imellom er bra... vi er gode venner og samarbeider meget godt... og jer er veldig veldig glad i han ennå... har et håp om oss igjen.... Jeg har tenkt på det selv jeg, men har ikke nevnt det til eksen. Grunnen til det er at samarbeidet ikke alltid går så bra, han er noe ustabil med avtalen og jeg er litt redd for at han ville ha utnyttet situasjonen hvis jeg hadde blitt gravid med han. Men for meg ville det vært ideelt å ha flere barn med samme mann.. Slitsomt nok med mannfolka, og å tenke seg å måtte forholde seg til flere på en gang huff nei..
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #19 Skrevet 24. juli 2008 Hvis man velger en tilværelse som enslig mor så bør man i det minste ha så god råd at man slipper å kreve staten for penger.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #20 Skrevet 24. juli 2008 Merkelig innstilling .. mannen er totalt feil som samboer og ektefelle - men god som avlshingst? Jeg for min del kunne aldri gjort det på en sånn måte. Syns ikke det er så utrolig merkelig jeg. Det finnes nok mange menn der ute som er utmerkede fedre men som ikke egner seg som ektemenn da.... Så tror jeg også at i stedet for å få et barn til med en annen mann, og få enda en familie å forholde seg til for både mor og søsken, så vil det bli mindre stressende med alle disse familiene å holde styr på. Og når de begge har lyst, og kanskje håper på å komme tilbake til hverandre så er vel det bare flott for alle parter? Ikke minst barna da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå