Gå til innhold

sykkelen min ble strjålet i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

fy pokkern så urettferdig!

kom hjem fra jobb i dag og der var det bare låsen som var igjen!

hvorfor må folk stjele sykler på den måten.. midt på lyse dagen?

og typisk av alt var at jeg har ikke betalt for falken, for jeg glemte det helt i år!!

æsj...

Videoannonse
Annonse
Gjest Starya
Skrevet

Du kan registrere sykkelen hos Falken på etterskudd om du har all nødvendig informasjon. Det hjelper neppe ovenfor forsikringsselskapet, men da finner de ihvertfall eieren skulle sykkelen dukke opp.

Skrevet

Men så var det om politiet gidder å sjekke om sykkelen er registrert når de finner den da....

Leste om en sak der eieren leverte anmeldelse og hørte ingenting. Tok så turen til politiet og spurte om han kunne få se syklene de hadde. Helt greit det, og gjett hvilken sykkel han fikk øye på med en gang..!

Må få si at jeg føler med deg! Er fremdeles like forbannet på den drittsekken som stjal den fine, nye, kjekke, gode sykkelen min for 5-6år siden!!! :evil: :evil: :evil:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg er veldig glad for at vi i bygården her jeg bor har mulighet til å låse inn yklene våre i ett eget "sykkelrom".

Minnie

Skrevet

Har selv blitt frastjålet to sykler og det er utrolig irriterende. Begge mine forsvant fra et låst sykkelrom på Oslos "beste vestkant", så det er slett ingen garanti...

Skrevet

Føler med dere, Leo og Gjest.

Gjest Starya
Skrevet

I sommer skal jeg leve på tørt brød for å få råd til ny sykkel.

(innbiller jeg meg liksom..)

Gjest Anonymous
Skrevet

Min sykkel ble også stjålet :( Den var kun ett år gammel og den var kjeeempefin! Den var låst da den ble tatt.. har sikkert hentet den med bil! Jeg har kvitteringen og rammenr. Er det mulig å få det dekket på innbo forsikring? Den sto parkert rett utfor inngangsdøren til leiligheten min.

Håper de som tok sykkelen faller og slår hull på buksa og får skrubbsår på knærne!! :sjarmor:

Skrevet

Vet at det har vært endringer i vilkårene p.g.a. dårlig skadestatistikk, men sjekk med forsikringsselskapet (Innboforsikringen) for ordens skyld! Alltid bedre med en 1000-lapp en ingenting.

Skrevet

Ikke verst å skrive svaret mens spørsmålet stilles:lol:... Skal sjekke et vilkår for ordens skyld og kommer tilbake om 2 min.

Gjest Starya
Skrevet

Jeg kan bare glemme det siden sykkelen ikke var registrert i Falken. :cry:

Skrevet

Sikker? Har nettopp lest gjennom Vestas vilkår og her stilles det intet krav om at sykkelen skal være registrert. Er den registrert vil det imidlertid gi en reduksjon i egenandelen på kr. 1.000. Siden maks. erstatningssum er 5.000 for sykkel på vanlig hjemforsikring og e.a. er 10% el. min. 1.000 vil registrering i praksis bety at e.a. bortfaller og blir 0.

Gjest Starya
Skrevet

Har If. Der må sykkelen være registrert ved et godkjent sykkelregister for at jeg skal kunne få erstatning ved tyveri.

Skrevet

Det skal du få meg til å tro! Synd! If er veldig ofte først ute med vilkårsbegrensninger. Så vidt jeg vet har ikke Vesta og Gjensidige innført det ennå, men det kommer så det er like greit å få registrert den med en gan.

Gjest Scarlet
Skrevet

Irriterende at folk ikke kan la andres ting være i fred... :kjempesinna:

Gjest gjesta
Skrevet

Min fine nesten nye røde sykkel ble stjålet i høstferien.. Fra garasjen midt på gården jeg bor på, mens den var låst..

Det viste seg at sportsbutikken solgte kun sykkellåser hvor alle nøklene var like, og derfor var det bare å kjøpe seg en sykkelås og gå på raid..

Men jeg skjønner ikke hvorfor akkurat MIN sykkel.. Siden det stod mange andre sykler der, og noen ikke var låst også.. men så var de ikke så fine som min heller da ;)

Gjest Starya
Skrevet
Min fine nesten nye røde sykkel ble stjålet i høstferien.. Fra garasjen midt på gården jeg bor på, mens den var låst..

Det viste seg at sportsbutikken solgte kun sykkellåser hvor alle nøklene var like, og derfor var det bare å kjøpe seg en sykkelås og gå på raid..

Men jeg skjønner ikke hvorfor akkurat MIN sykkel.. Siden det stod mange andre sykler der, og noen ikke var låst også.. men så var de ikke så fine som min heller da ;)

Hva i helv... :o Eh, hva slags type lås var dette egentlig? Det der er jo helt vannvittig!

Ok, nå anskaffer jeg kjetting og hengelås!! :evil:

Gjest Alette
Skrevet

Hva i helv... :o Eh, hva slags type lås var dette egentlig? Det der er jo helt vannvittig!

Ok, nå anskaffer jeg kjetting og hengelås!! :evil:

Kjetting er ikke bra, lett å klippe over. Sagde min egen sykkellås på max 5 min. Nei, kjøp kodelås der du kan skifte koden selv. Da vet du at ingen andre har nøkkelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...