Gå til innhold

Kommer ikke inn på nett...


Gjest septica

Anbefalte innlegg

Gjest septica

Jeg kommer inn på msn men ikke på internet,finner ikke server.

Får beskjed om at dns er trolig ikke skrudd på,hva vil det si?

Har vært slik et par uker nå og det begynner virkelig å gå meg på nervene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer inn på msn men ikke på internet,finner ikke server.

Får beskjed om at dns er trolig ikke skrudd på,hva vil det si?

Har vært slik et par uker nå og det begynner virkelig å gå meg på nervene...

Hmm... virket abonnement har du?? Ringer du til de, kan de veilede deg fra der problemet ligger... lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septica
Hmm... virket abonnement har du?? Ringer du til de, kan de veilede deg fra der problemet ligger... lykke til:)

Jeg har lyse fiberkabel,men andre som er her på besøk kommer på nett,det er det som er så uforståelig :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septica
Her står det forklaring på hva DNS er. Bortsett fra det kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Takk for svar....forstår nå hva det er men ikke hvordan jeg fikser det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Windows XP, norsk utgave?

Start -> innstillinger -> kontrollpanel -> nettverkstilkoblinger -> lokal tilkobling (tipper jeg, her kan du ha flere, du får finne ut selv hvilken som faktisk brukes til nett) -> egenskaper -> velg "Internett-protokoll (TCP/IP)", klikk egenskaper -> se om det er valgt "motta DNS-serveradresse automatisk", hvis det ikke er det, prøv å bytt til det hvis du kan.

Siden andre som er på besøk hos deg kommer på nett er det sannsynlig at feilen ligger inne på din pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest septica
Har du Windows XP, norsk utgave?

Start -> innstillinger -> kontrollpanel -> nettverkstilkoblinger -> lokal tilkobling (tipper jeg, her kan du ha flere, du får finne ut selv hvilken som faktisk brukes til nett) -> egenskaper -> velg "Internett-protokoll (TCP/IP)", klikk egenskaper -> se om det er valgt "motta DNS-serveradresse automatisk", hvis det ikke er det, prøv å bytt til det hvis du kan.

Siden andre som er på besøk hos deg kommer på nett er det sannsynlig at feilen ligger inne på din pc.

Hmm,nå har jeg prøvd det(den stod på),så jeg kommer fremdeles ikke inn...Men inne på innst.for nettverkskort>network adress,står den på utilgjengelig,oppfor står det et tomt felt (verdi),har dette noe å bety?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men inne på innst.for nettverkskort>network adress,står den på utilgjengelig,oppfor står det et tomt felt (verdi),har dette noe å bety?

Det kan godt være at det har noe å bety. Jeg har ikke rørt Vista og har heller ingen planer om å gjøre det, så jeg har ikke noe erfaring å gå på der. Kan du beskrive denne siden hvor det står utilgjengelig i mer detalj, på originalspråket, så kan det være jeg forstå mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall

Er ikke så inne i Vista selv, men..

TS: Foreslår at du rensker opp i de trådløse nettverkene du har liggende inne i "lista" til Vista.

Følg denne anvisningen ett stykke ned, vil du kommer til dette bildet. Her velger du å høyreklikke ditt eget nettverk, og velg slett/fjern. Deretter restarter du pcen din. Hvis du ikke vet hva nettverket ditt heter, slett alle som ligger i den lista.

Når pcen din starter på nytt vil windows oppdage ett "nytt" nettverk, og be deg legge inn passordet til dette nettverket på ny. Forhåpentligvis vil den klare å koble til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septica
Er ikke så inne i Vista selv, men..

TS: Foreslår at du rensker opp i de trådløse nettverkene du har liggende inne i "lista" til Vista.

Følg denne anvisningen ett stykke ned, vil du kommer til dette bildet. Her velger du å høyreklikke ditt eget nettverk, og velg slett/fjern. Deretter restarter du pcen din. Hvis du ikke vet hva nettverket ditt heter, slett alle som ligger i den lista.

Når pcen din starter på nytt vil windows oppdage ett "nytt" nettverk, og be deg legge inn passordet til dette nettverket på ny. Forhåpentligvis vil den klare å koble til nå.

Passord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passord er aktuelt hvis du har trådløst nettverk. Er det det du har, eller bruker du en tykk "telefonkabel" mellom pcen og ruter/switch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septica
Passord er aktuelt hvis du har trådløst nettverk. Er det det du har, eller bruker du en tykk "telefonkabel" mellom pcen og ruter/switch?

Jeg har trådløst nettverk ja...Hadde en til å se på dette hos meg i går men han fant ikke ut av noe han heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har trådløst nettverk og ikke passord for å komme inn på det kan det være andre som har vært inne å tuklet med det. Er det ikke passord eller nøkkel til det kan hvem som helst komme inn på nettverket ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...