Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg søker om "vanlig" stipend/lån for høyere utdannelse, får jeg valget om jeg skal søke på 'fullt stipend', 'fullt stipend og i tillegg eit avgrensa lån for heile søknadsperioden på kroner ...' eller 'fullt stipend og fullt lån'.

Skal jeg da bare krysse av på fullt stipend?

Og avslutningsmåned og år, er det Juni 2011 (hvis jeg begynner på bachelor i år..)

Hvor nøye er disse greiene egentlig? Går det an å fikse opp i søknaden seinere hvis jeg har krysset av på noe feil? Er redd for at alt bare blir rot..

Blir glad for kjapt svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest lillagubban
Skrevet

Vil du ha lån, altså at du får noe over 80000kr i året og rundt 30000kr av dette blir omgjort til stiped, velget du fullt lån og stipend.

Vil du bare ha stipend velger du "fullt stipend" Da får du de rundt 30000kr i utgangspunktet som lån, som blir omgjort til stipend hvis du består alle eksamener.

Hvis du begynner på bachelor nå er avslutningsår juni 2011 ja. Om du skriver mai eller juni eller juli tror jeg ikke spiller noen rolle så lenge du krysser på at du skal ha stipend for et helt skoleår.

Det er vel sånn spørsmåltegn du kan klikke på hvis du lurer på noe når du søker over internett også, det skal det stå det du kan være usikker på.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...