Gå til innhold

Dulcolax

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tok Dulcolax for 24 timer siden, og det fungerte. Men kanskje for godt. Har diaré, og hatt det i hele dag. Det gir seg ikke. Når kan jeg forvente at magen stabiliserer seg? Kan ikke avtale noe pga. denne magen, og må løpe på do hele tiden.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du har diare fordi du har masse dritt i tarmene. Ufint skrevet, men slik er det. Det vil gi seg når tarmen er tom, men når det er, blir umulig å svare på. Men, så på det på denne siden; At du må masse på do betyr mye dritt i tarmen, og det er like greit å få det ut.

Skrevet

Det gir seg ikke før det er tomt, som skrevet over her.

Min erfaring med Dulcolax er at jeg får ferdelig vondt i magen av det.. Men det er jo også meningen, så

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jeg har brukt det flere ganger, og da har jeg ikke vært "ferdig" før langt utpå neste dag. Og noen ganger "tar" den den nye maten jeg spiser også...

Gjest Gjest
Skrevet

Det har gitt seg nå heldigvis. Den "tok med seg" all maten jeg spiste i går også. Ubehagelig, men nødvendig. Takk for svar alle. :)

Skrevet
Det har gitt seg nå heldigvis. Den "tok med seg" all maten jeg spiste i går også. Ubehagelig, men nødvendig. Takk for svar alle. :)

Bare vær forsiktig med slike avføringsmidler... det kan ødelegge fordøyelsen og tarmperistaltikken over lengre tid.. men regner ikke med det ble brukt til dette;)

Prøv heller en t-skje med linfrø og et glass vann inntil hver dag. Det gjør susen;)

Gjest Gjest
Skrevet
Bare vær forsiktig med slike avføringsmidler... det kan ødelegge fordøyelsen og tarmperistaltikken over lengre tid.. men regner ikke med det ble brukt til dette;)

Prøv heller en t-skje med linfrø og et glass vann inntil hver dag. Det gjør susen;)

Nei, dette er definitivt ikke noe som skal gjøres ofte. Men det ble en nødløsning. Allerede prøvd linfrø og svisker og andre ting, uten noe godt resultat. Men nå føler jeg meg mye lettere i kroppen, magen kjennes ok ut og forhåpentligvis vil jeg stabilisere den igjen med masse fiber, yoghurt og riktig mat.

Skrevet

I forbindelse med det å ta linfrø: husk at de må knuses for at de skal få full effekt. Drikk mye vann! :)

Skrevet

Knuses ja - ivertfall tygg veldig godt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...