Aurela Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 (endret) Hei. Som ventet kom jeg ikke inn på ønsket studium (fysioterapi mensendic), er nummer ca 55 på ventelisten. Er det noen som har stått på venteliste for fysioterapi som har noen ide om det er noen mulighet for at jeg komme inn..? Tror egentlig ikke det er noe å håpe på, men bare lurer på om noen hadde vært i samme possisjon? Ok, håper litt allikevel *håpe at på mystisk vis at det faller fra mange nok til at jeg kommer inn* Endret 19. juli 2008 av Aurela
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Hei. Som ventet kom jeg ikke inn på ønsket studium (fysioterapi mensendic), er nummer 54 på ventelisten. Er det noen som har stått på venteliste for fysioterapi som har noen ide om det er noen mulighet for at jeg komme inn..? Tror egentlig ikke det er noe å håpe på, men bare lurer på om noen hadde vært i samme possisjon? Ok, håper litt allikevel *håpe at på mystisk vis at det faller fra mange nok til at jeg kommer inn* Jeg er helt ny i gamet selv...så har ikke peil...men er i samme situasjon som deg. Nr 43 på venteliste sosionom.... vi må nok bruke året som kommer på å forberede oss til opptaket 2009 kanskje? Meeen: man skal aldri si aldri...det KAN skje...med en god posjon flaks...hihi Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Jeg er helt ny i gamet selv...så har ikke peil...men er i samme situasjon som deg. Nr 43 på venteliste sosionom.... vi må nok bruke året som kommer på å forberede oss til opptaket 2009 kanskje? Meeen: man skal aldri si aldri...det KAN skje...med en god posjon flaks...hihi Lykke til! Oi..jeg tror de driver og oppdaterer automatisk? I dag var jeg nr 42 på lista.. jeg trodde ikke oppdateringen på venteliste kom før Suppleringsopptaket 27. juli? 42 til som ikke vil ha /kan ta plassen sin....så er jeg......INNE!!! *drømme*
Aurela Skrevet 19. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2008 Med tanke på at det er 46 plasser er det lite sansynlig at jeg kommer inn som nummer ca 55 på ventelisten, det tilsvarer jo at alle og litt flere må takke nei.. *Håpe på mystisk vis det går*
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Med tanke på at det er 46 plasser er det lite sansynlig at jeg kommer inn som nummer ca 55 på ventelisten, det tilsvarer jo at alle og litt flere må takke nei.. *Håpe på mystisk vis det går* *håper på mystikken for din skyld jeg og*
mariab Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 men hva betyr det når det står "*) Studiet blir truleg ikkje etterfylt, men du kan halde fram å stå på venteliste viss du ønskjer det." Og, jeg kom inn på andrevalget mitt. Kan man takke ja til det, og samtidig takke ja til å stå på venteliste til førstevalget? Sånn i tilfelle? For hvis jeg bare takker ja til å stå på venteliste risikerer jeg jo å ikke komme inn og da står jo jeg der uten noe.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 men hva betyr det når det står "*) Studiet blir truleg ikkje etterfylt, men du kan halde fram å stå på venteliste viss du ønskjer det." Og, jeg kom inn på andrevalget mitt. Kan man takke ja til det, og samtidig takke ja til å stå på venteliste til førstevalget? Sånn i tilfelle? For hvis jeg bare takker ja til å stå på venteliste risikerer jeg jo å ikke komme inn og da står jo jeg der uten noe. Du kan si ja til begge..men mister .valget om det blir plass på 1. Spm 1 betyr at de sannsynelig ikke tar inn fler...de har tatt inn kanskje litt for mange allerede..fordi de regner med at noen vil hoppe av...så de sier ifra at sannsyneligvis ta de ikke inn fler..men at du kan velge å stå på venteliste..sånn i tilfelle...
helenaa Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 De fleste høgskoler har den praksis at de tilbyr plass til flere enn de kan ta imot, fordi de vet at det alltid er noen som kommer til å trekke seg. Jeg vil tippe at det er dette de "signaliserer" i teksten sin.
Gjest Gjest_spent_* Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Du kan si ja til begge..men mister .valget om det blir plass på 1. Spm 1 betyr at de sannsynelig ikke tar inn fler...de har tatt inn kanskje litt for mange allerede..fordi de regner med at noen vil hoppe av...så de sier ifra at sannsyneligvis ta de ikke inn fler..men at du kan velge å stå på venteliste..sånn i tilfelle... Jeg står også på venteliste med et fag som sannsynligvis ik tar inn fle (står det jalfall). Men i bergen og Oslo, står jeg på venteliste i det faget , men ingen ventelistenr. mens i tromsø har jg fått venteliste nr 5, betyr det at det er en mulighet for at jg kommer inn? Opererer de med suplering likevel? Noen som vet dette?
The Kitten Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 Hei. Som ventet kom jeg ikke inn på ønsket studium (fysioterapi mensendic), er nummer ca 55 på ventelisten. Er det noen som har stått på venteliste for fysioterapi som har noen ide om det er noen mulighet for at jeg komme inn..? Tror egentlig ikke det er noe å håpe på, men bare lurer på om noen hadde vært i samme possisjon? Ok, håper litt allikevel *håpe at på mystisk vis at det faller fra mange nok til at jeg kommer inn* Jeg mener ikke å være negativ, men det ser dessverre mørkt ut for deg. Det er tross alt 55 stk. som skal takke nei til plassen sin. Lykke til
Gjest Nilsson Skrevet 20. juli 2008 #11 Skrevet 20. juli 2008 Jeg ligger som nummer 7 på ventelisten på fysioterapi, men til og med jeg er skeptisk på om jeg kommer inn. Er tross alt bare 100 som ventes å komme inn. Skal btw ringe og klage på poengberegningen de har gjort. Lurt at dere sjekker også, de gjør ofte grove feil.
Gjest Nilsson Skrevet 20. juli 2008 #12 Skrevet 20. juli 2008 De regner vel fortsatt eksamenskarakter og standpunkt som en felles karakter? Altså (std.punkt + eks.karakter) delt på 2?
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #13 Skrevet 20. juli 2008 Jeg er nr 38 på et annet studie.... skal jeg være bare negativ..eller kan jeg være heldig?? (Var på 43. plass for 2 dager siden....)
Gjest nilsson Skrevet 20. juli 2008 #14 Skrevet 20. juli 2008 Jeg er nr 38 på et annet studie.... skal jeg være bare negativ..eller kan jeg være heldig?? (Var på 43. plass for 2 dager siden....) Det er svært avhengig av hvor mange studieplasser det er
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #15 Skrevet 20. juli 2008 Det er svært avhengig av hvor mange studieplasser det er 103 Kan det gå??
Gjest Nilsson Skrevet 20. juli 2008 #16 Skrevet 20. juli 2008 103 Kan det gå?? Må ærlig innrømme at du har oddsen imot deg der altså, men det eneste du kan gjøre er å avvente og se. Har du ikke et andre eller tredjevalg da? Du kan alltids gå et år skole med et årsstudie og få litt erfaring - det kommer godt med hos mange -. I alle fall de som jeg kjenner til som har tatt det valget, sier at et prøvestudie ikke er så dumt.
Gjest nilsson Skrevet 20. juli 2008 #17 Skrevet 20. juli 2008 akk :/ Skal tilfeldigvis til syden fram til den 16. Ser på¨svarbrevene at skolen starter den 12? Men når starter fadderuka? Den vil jeg ikke gå glipp av for alt i verden!!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #19 Skrevet 20. juli 2008 akk :/ Skal tilfeldigvis til syden fram til den 16. Ser på¨svarbrevene at skolen starter den 12? Men når starter fadderuka? Den vil jeg ikke gå glipp av for alt i verden!! Må du passe deg at du ikke mister studieplassen din, da. Du må være der ved oppmøte - de færreste aksepterer sydenreise som god grunn for å ikke møte opp første dag.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #20 Skrevet 20. juli 2008 Må ærlig innrømme at du har oddsen imot deg der altså, men det eneste du kan gjøre er å avvente og se. Har du ikke et andre eller tredjevalg da? Du kan alltids gå et år skole med et årsstudie og få litt erfaring - det kommer godt med hos mange -. I alle fall de som jeg kjenner til som har tatt det valget, sier at et prøvestudie ikke er så dumt. Uff...det jeg var redd for....men..da får det bli nesteår..må jo bli min tur en gang og hehe..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå