Gå til innhold

Mandlene mine er hovne og har hvite prikker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På god vei til å få halsbetennelse .. om du ikke allerede har fått det.

Hvis du ikke kommer deg til legen - evt. vil se det litt an - spis masse Cura Med Hals/Vekk i morgen. Jeg har klart å stoppe flere halsbetennelser med å spise masse (tygge tablettene og la dette ligge som en grøt på mandlene ... flere ganger i timen)

God bedring - for halsbetennelse er vondt.

Dette tror jeg er halsbetennelse med streptokokker, og du bør snarest reise til legevakten og få antibiotika! Går det for lang tid kan den spre seg til hjerte og lunger og da er den livsfarlig!

Det skal nå litt til da... Dersom det er streptokokker vil mandlene dine få et gulaktig belegg på seg og du vil få kraftig feber.

Sannsynligvis har du en begynnende halsbetennelse, som du trygt kan la gå over av seg selv. Den kommer i varianten av både bakterier og virus og det er bare de bakteriedannede som kan behandles med antibiotika. Dersom du ikke er veldig plaget av feber og lignende ville jeg tatt meg godt med vitaminer, solhatt og omega3. Passet på å ikke fryse og ikke overanstrenge kroppen så den får reparert skadene på egen hånd :)

Gjest Gjest_th_*
Hva tror dere det kan være?

Er vondt når jeg svelger, har ikke så mye feber..

Puh.. Hvor lenge bruker sånnt å vare?

eg hadde akkurat d samme for en del maaneder siden og d viste d seg aa vaere kyssesyken, saa lurt aa ta seg en tur til legen for aa sjekke ka det e du har.

• Liker 1

Annonse

Gjest Gjest
Det skal nå litt til da... Dersom det er streptokokker vil mandlene dine få et gulaktig belegg på seg og du vil få kraftig feber.

Sannsynligvis har du en begynnende halsbetennelse, som du trygt kan la gå over av seg selv. Den kommer i varianten av både bakterier og virus og det er bare de bakteriedannede som kan behandles med antibiotika. Dersom du ikke er veldig plaget av feber og lignende ville jeg tatt meg godt med vitaminer, solhatt og omega3. Passet på å ikke fryse og ikke overanstrenge kroppen så den får reparert skadene på egen hånd :)

Ok, det var nå ikke meningen å spre dødsfrykt, men jeg har nettopp hatt streptokokker selv med akkurat de symptomene. Jeg hadde ikkenoe gult belegg eller kraftig feber, bare "normal" feber. Da jeg var hos legevakten da fikk jeg beskjed om at jeg burde ha reist før og at om jeg ikke tok det med ro var det fare for at det kunne spre seg til lunge og hjerte. Jeg tok det for god fisk jeg.... :sjenert:

• 1 år senere...
Gjest jente: )

Hei :)

Jeg har de samme symptomene akkurta nå. Vondt og hvite prikker på den ene mandelen.Jeg hadde sår hals for noen uker siden, men har vært ganske frisk etter det. Nå har jeg vært litt plaget av hoste og slim. Lurer på om det er noen som har rask løsning på å bli frisk?

Jeg vil ikke at foreldrene mine skal vite det, for da må jeg sikkert holde meg hjemme fra trening, så det er egentlig derfor jeg spør her.

Tusen takk på forhond:)

Jeg har de samme symptomene akkurta nå. Vondt og hvite prikker på den ene mandelen.Jeg hadde sår hals for noen uker siden, men har vært ganske frisk etter det. Nå har jeg vært litt plaget av hoste og slim. Lurer på om det er noen som har rask løsning på å bli frisk?

Jeg vil ikke at foreldrene mine skal vite det, for da må jeg sikkert holde meg hjemme fra trening, så det er egentlig derfor jeg spør her.

De hvite prikkene er nok mandelpropper. Det er en blanding av dødt mandelvev og diverse annet grus (bakterier etc.). Det finnes flere tråder i dette forumet(hvite prikkeri halsen osv.) i tillegg kan du søk på mandelpropper eller tonsil stones i google, så får du mer info.

P.S.: Det heter "forhånd".

• 11 måneder senere...

Hei!

Jeg har vært uten noe særlig trening i 8 uker nå..

Det startet som et virus i 3 uker, og nå er det en halsbetennelse som ikke vil gi slipp. Et virus altså.

Ville anbefale og dra til legen. Kan bli ille om du trener for mye når kroppen er syk. Jo mer du trener jo lengre varer det også.

Er det ikke kyssesyke, er inkubasjonstiden(?) 12 uker.

Lykke til og god bedring: D

• 1 år senere...

Annonse

• 5 måneder senere...
Annonse

Hei!

Har halsbetennelse nå, har hodepine og lav feber som ligger på rundt 38, mandlene er hovne og den ene har noe hvite flekker på seg. Jeg får ganske vondt når jeg svelger, burde jeg dra til legen? Hva hjelper?

Paracet/ibux, varmt drikke som lindrer ( saft-is!!! Spiser alltid det når jeg har vondt i halsen ;P ). Har ofte halsbetennelse, med samme symptomer. Hvis du ikke blir kvitt feberen etter 2-3dager, eller hvis den øker, bør du vurdere å ringe lege. Kan være streptokokker også, eller noen andre bakterier.

Er det virus får du beskjed om å knaske paracet og holde senga.

Anonym poster: 27dc70dd5c516995a5ddf24db2ea2105

• 9 måneder senere...
  • 4 år senere...

Tror jeg har halsbetennelse nå. Startet med å få litt vondt/ubehag i halsen torsdag kveld. Feberen kom natt til fredag og varte til lørdags morgen(idag). Når jeg lyser i munnen er det hvite flekker på mandlene. Har også en del vondt i hodet, og er litt slapp. 

Anonymkode: 3df73...e30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...