Gå til innhold

uansvarlig ung mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt barnevakt for en mor på 24år som hadde en datter på 7månender.

Kjente hun ikke fra før av men likevel ville hun la meg passe datteren hennes dagen etterpå,uten å bli litt bedre kjent med meg først,eller å la meg i det minste få hilse på barnet hennes først.

Reagerte veldig på at hun bare stoler på en vilt fremmed som ska passe datteren uten engang å ha møtt meg først!

Så regnet med at da ville hun hvertfall være noen timer sammen med meg og barnet hennes i noen timer før hun dro,så jeg fikk tid til å bli kjent med barnet,og at barnet ble kjent med meg.

Men hun var hjemme med oss i knappe 15.minutter før hun sa at hun måtte gå!

Er det mulig å bli mer uansvarlig?? Svaret er dessverre ja!

Hun sa at hun skulle komme hjem i ca 4 tiden om natten..

Jeg gikk å la meg i 12 tiden så jeg reagerte ikke på at hun ikke kom hjem om natten,før dagen etterpå.

Ble vekket halv 8 av at barnet hennes skriker..

Regnet selvsagt med at hun var kommet hjem så jeg sto ikke opp for å ta hun,da vi ikke hadde noe avtale om at det var min oppgave..

Hun skriker kraftigere,så jeg gikk for å ta hun opp,litt irritert over at jeg må gjøre det,da dette er moren sitt ansvar når jeg ikke sitter barnevakt lengre.

Går inn i stuen der moren skulle ligget den natten,å ser at hun er ikke der!

Sender hun melding å spør hvor tid hun kommer hjem igjen men ingen svar!

Når klokken ble 13.00 å hun forsatt ikke hadde svart engang ble jeg forbanna å ringte hun..

Da bleklaget hun så mye at jeg måtte passe han så lenge idag,at hun helt hadde glemt tiden og at hun kom så fort hjem som mulig..

Når hun først kommer hjem så sjangler hun som faen å er langt fra edru!

Kunne ikke la en person som ikke klarer å stå skikkelig engang få passe på den lille datteren sin..

Så ble til at jeg var der ganske mange timer til!

Å når jeg skulle gå så hadde selvsagt klart å "miste" lommeboken på byn så fikk aldri pengene heller..

Likevel ringer hun meg hver torsdag,fredag og lørdag å spør om jeg kan sitte barnevakt igjen :S

Enda ett eksempel på personer som ALDRI burde fått barn!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor passer du en unge du ikke kjenner og hvordan kom du i kontakt med henne?

Jeg tror jeg ville kontaktet barnevernet.

Dere som ikke tror på TS, dere kan i det minste late som det er sant da. Jeg liker ikke å se slike komentarer. Hadde hun tullet så vil jeg tro hun heller hadde vært gjest.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette kan så absolutt stemme. Jeg har opplevd det samme en gang. Venninne av broren min. Vi menn modell var hun, jet set girl... Jeg kom dit, da lå det bleier på gulvet og nakenbilder over alt. Ungen hadde allerede lagt seg, og jeg måtte ligge på samme rom som ungen. Var kanskje 1 år gammel. Gikk å la meg, uten å ha sett ungen omtrent. Ungen våkna, og så meg. Ble sikkert livredd stakkars. Helt ukjent jente som lå der istedet for mamma liksom. Hun kom heller ikke hjem før på kvelden dagen etterpå, enda jeg ringte flere ganger, men hun tok ikke telefonen. Jeg fikk en 500 lapp av BROREN min. Ikke av henne. Han var flau på hennes vegne. Så, ja. DET GÅR ANN!

Gjest Gjest
Skrevet
Dette kan så absolutt stemme. Jeg har opplevd det samme en gang. Venninne av broren min. Vi menn modell var hun, jet set girl... Jeg kom dit, da lå det bleier på gulvet og nakenbilder over alt. Ungen hadde allerede lagt seg, og jeg måtte ligge på samme rom som ungen. Var kanskje 1 år gammel. Gikk å la meg, uten å ha sett ungen omtrent. Ungen våkna, og så meg. Ble sikkert livredd stakkars. Helt ukjent jente som lå der istedet for mamma liksom. Hun kom heller ikke hjem før på kvelden dagen etterpå, enda jeg ringte flere ganger, men hun tok ikke telefonen. Jeg fikk en 500 lapp av BROREN min. Ikke av henne. Han var flau på hennes vegne. Så, ja. DET GÅR ANN!

Tok du i mot 500 lappen og holdt kjeft?Da er du ikke bedre selv med tanke på ungen-om det er sant da :filer:

Gjest Gjest
Skrevet

Hei dere to siste. Broren min hadde dårlig samvittighet for at jeg hadde sittet barnevakt i nærmere ett døgn uten betaling, så han gav 500 lappen for at jeg skulle få noe. Utrolig koselig av broren min synes jeg. Jeg var 16 år, og viste ikke hvordan jeg skulle takle det. MEN jeg fortalte det til moren min og hun kontaktet barnevernet. Broren min fortalte da at eksen hennes hadde kommet inn i bildet og "satt henne på plass". Jeg har aldri sittet barnevakt der mer. Vet ikke hva som skjedde videre. Trist, men sant. Det finnes slike mødre, og det fins mange tror jeg.

Skrevet

Kom i kontakt ved hun gjennom avisen..

Hadde annonse om at jeg var ledig barnevakt..

Ja har seriøst selv vurdert å gå til barnevernet for hun kan jo ikke forsette sånn som dette!

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Mette Forumansvarlig.

Skrevet
Ja har seriøst selv vurdert å gå til barnevernet for hun kan jo ikke forsette sånn som dette!

Det er da ingenting å vurdere??

Det er bare å ringe å sende inn bekymringsmelding...

Da kan de ta saken videre......

Skjønner ikke hva damen tenkte på jeg, la en helt fremmed sitte barnevakt uten å bli kjent først.. Man bør jo også sjekke opp referanser.... For alt hun vet kunne hun jo satt igjen barnet sitt hos en pedofil......

Gjest Gjest
Skrevet

Er det snakk om en "uansvarlig ung mor" eller en "uansvarlig, ung mor"?

Skrevet

Er man så ung mor når man er 24 da? :klø:

Gjest Raptuza
Skrevet

Dette har vel kanskje noko med rus og gjera.

Gjest Gjest
Skrevet
Dette har vel kanskje noko med rus og gjera.

Alkoholen kan være riktig så skummel, ja.

Gjest Nishiki
Skrevet

Når jeg var tenåring satt vi ofte barnevakt for sånne foreldre. Vi kom innom, hilste på ungen, moren gikk og kom hjem langt på dag. Vi fikk penger og trodde alle mødre var slik ;)

Det minste barnet vi passet (da var jeg elleve og venninnen min 13) var to måneder. Han skreik hele natten, moren svarte ikke på telefon (var lenge før mobilen kom) og når hun kom hjem var hun full enda. Pengene skylder hun oss den dag i dag.

Trodde i grunn mødre var blitt bedre siden da, men det finnes tydeligvis noen eksempler ute å går enda.

Skrevet

Prat med denne moren, før du ringer barnevernet. Fortell henne at du vurderer å ta kontakt med barnevernet, og fortell henne hvilke konsekvenser dette kan få for henne, og for datteren. For barnevernet av i dag stiller sjelden opp med gode hjelpetiltak, de ser det bedre å flytte barna.

Gjest Nishiki
Skrevet
For barnevernet av i dag stiller sjelden opp med gode hjelpetiltak, de ser det bedre å flytte barna.

:ler:

Idiotien som taler hører jeg.

Skrevet
:ler:

Idiotien som taler hører jeg.

Er det ikke noe som heter: På seg selv kjenner man andre ....?

Skrevet
Er det ikke noe som heter: På seg selv kjenner man andre ....?

hei

nåja, det høres ut som du argumentere veldig ut fra egen komune her, her vile det nok bli brukt mange forebygende handlinger først, det har sosialsjefen nermest forpliktet seg til i media, men det er jo positivt vis di lykes

til tradstarter, vis du jober som barnevakt, la du da fram atester for deg nar du fik joben, da er det vel ike sa uansvarlig og bruke deg

men den opførselen hun utviste er ikke bra, du kan jo stile en gang til, om det er like ile da kan du anmelde hene til barneverent, om du folte det veldig ile da du var der kan du jo sende en melding na og, grungi got hva du er bekymret for og hvorfor du oplevde det slik ike overdriv og ike pynt på lyke til

hilsen

Skrevet

Hun kan jo ikke bry seg særlig om ungen når hun ansetter hvem som helst til å passe datteren..

Å referanser spurte hun aldri etter heller..

Skrevet

Jeg ser på det som ung mor..

Men er kanskje bare min mening det da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...