Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

En ting jeg ofte har lurt på når jeg ser film, hvordan fikser de sexscener der både mannen og kvinnen her helt synlig naken, og ligger/sitter osv veldig tett på hverandre å jokker og kliner? Altså uten at det blir sex utav det.

Og hvordan fikser de at barn skal være naken på film? Er det i det hele tatt lov lenger? Jeg vet at flere barn har vært naken i Lindgrens filmer og nrk har vist det i barne-tv.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Hva mener du med "fikser", egentlig? Hvordan skuespillerne forbereder seg? Teknisk sett?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva mener du med "fikser", egentlig? Hvordan skuespillerne forbereder seg? Teknisk sett?

Ja, hvordan alt skjer. Er de naken på ordentlig, hvor mange står å ser på? Er det hele film crewet på "hundre" stykker til stedet og ser alt? Er det flaut? Ser de hverandre naken på ordentlig? Hvordan går de frem, hvordan forbereder de seg og alt sånt?

Jeg lar spørsmålet gjelde for både sexscener og vanlig nakenhet. Også når de går naken ute blant folk. Det skjer kanskje med green screen eller går de naken ute blant folk på ordentlig hvis det skal skje i filmen?

Gjest 95996C
Skrevet

Hehe, husker jeg så et intervju med Brad Pitt, der han fortalte at under innspillingen av Thelma & Louise, hadde han fått en "reaksjon" mens Geena Davis satt overskrevs på ham. Hun hadde visst tatt det med et smil.

Jeg tror de fleste profesjonelle skuespillere takler sånne pinlige scener med en god porsjon humor.

Gjest lillagubban
Skrevet

Det jeg har hørt i sexscener er at de er nakne, men har som regel noe "teip" over kjønnsorgan eller en liten string truse som redigeres vekk i ettertid. Det står som regel en god del folk rundt og masse lys og utstyr som nok gjør at de fleste ikke blir så veldig tent av situasjonen, skulle jeg tro. Jeg forstår ikke at de takler

det jeg, ihvertfall de som spiller inn naken og sexscener på teater; tenk så flaut hvis det "skjer noe" på ordentlig mens alle ser på :O Syntes egentlig det er flaut bare å se på folk ha "liksomsex" i film.

Ellers flyr det jo rykter om skuespillere som har sex på ordentlig i spillefilmer: http://sexuality.about.com/od/eroticmovies...sex_scene_2.htm

Når man bare er naken i en film har mange profesjonelle skuespillere ikke noe i mot det, et nakent menneske i en ikke-seksuell eller voldelig situasjon er ikke særlig provoserende. Men noen er jo litt mer hysterisk, f.eks i USA, så de mer komersielle blockbuster filmene bruker ikke så mye "full frontal" nakenhet akkurat.

Gjest AB79E3
Skrevet

Jeg så en voldtektscene på teater en gang, det var veldig sterkt fordi skuespillerne nødvendigvis var nødt til å få det rett der og da også den biten det var uten klær. De klarte seg utmerket, og jeg var mektig imponert over dem.

Ellers finnes det triks man kan gjøre - akkurat som når voksne spiller dverger. Kameravinkler har mye å si. I hele Ringenes herre triologien er dvergen og hobbittene f.eks. filmet ovenfra når de er sammen med andre med vanlig høyde i scenene.

I amerikanske filmer har de sex med undertøyet på ... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...