Gå til innhold

Mandelpropper

Fremhevede innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

Dere som har mandelpropper, har dere det konstant, eller går det i perioder? Jeg har vært plaget med det nå i det siste, og lurer på om dette er noe man har hele tiden.

Har hatt to uker nå uten en eneste klump, har sjekket daglig, men i dag var de søren meg tilbake! Klemte ut flere klumper. Jeg har ikke vært plaget med dette i mer enn et halvt år, og det har vært veldig mye i en periode nå. Jeg håper det ikke fortsetter slik fremover. Har fått henvisning til øre-nese-hals, og er spent på hva de sier. Jeg kunne kanskje tenkt meg å få fjernet mandlene jeg :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Hos meg varierer det veldig. Noen ganger kan jeg gå lenge uten å få det, andre ganger kommer de ofte. Jeg mistenker at hva og hvor mye jeg spiser har en innvirkning på dette, for de periode de forekommer hyppigst er de periodene jeg spiser for mye og for dårlig mat. Har jeg en mistanke om.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Hos meg lurer jeg på om det kan ha sammenheng med pollenallergi. Men vet ikke.

Jeg har også slim som lukter nesten likt (litt mindre lukt) som kommer ut bak mandlene. Vet ikke om det er forstadiet til en klump?

Jeg spiste forresten usunn mat i går. Og jeg mener å ha merket en sammenheng med melk.

Skrevet

Jeg hadde stroe mandler mad mange store hull. Mat satte seg fast og det ble dannet sånne gule illeluktende klumper. Mandlene hadde ikke lenger den funksjonen de skulle ha og jeg fikk dem fjernet. Etter det har jeg vært betydelig mindre plaget med forkjølelser.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg har ikke hatt mye halsbetennelser, men har vært mye forkjøla! Men har ikke tenkt at det kan ha med mandlene å gjøre. Kanskje jeg kunne blitt kvitt det ved å fjerne mandlene. Er litt i tvil om jeg skal "presse på" for å fjerne mandlene, eller bare la legen se hva som er best.

Skrevet

Før jeg tok mandlene kunne jeg hangle i ukesvis om vinteren og stadig bli forkjøla på nytt. Nå har jeg stort sett små forkjølelser som varer max en uke.

Skrevet

Jeg hadde det masse over en periode på tre måneder da jeg var 19 år. Etter det kom det og gikk innimellom i et par år, før det forsvant helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...