Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har aldri brukt tampong før. Nå skal vi på ferie (neste uke), den uken jag har mensen. Dette er sikekrt et dumt spørsmål, men... kan man bade med tampong? Blir det ikek et h...... å få dra den ut igjen??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ingen problem å bade med tampong nei. Har gjort det mange ganger, null problem. Det er imidlertid viktig å skifte tampong oftere enn normalt når man har badet. Dette fordi bakterier kan komme inn i tampongen og du kan i verste fall få infeksjon. Men dette er i verste fall altså, ikke noe du trenger å bekymre deg over. (Har hørt at dette særlig gjelder ved bading i basseng med mye klor, usikker på om det er riktig). Merker selv at jeg bader sjeldnere dersom jeg har mensen på ferie. Særlig på stranda, men dette er kun pga at det er litt stress å skifte så ofte. For å si det sånn - jeg hadde aldri overlevd på solferie dersom ikke tamponger eksisterte. Ser ikke for meg å ligge i sola med bind og bikinibukse akkurat.

Skrevet

Ah... ok. Ser bare for mag at den må bli full av vann...? Men hvis det funker... Gjør heller et forsøk på tampong enn å tørke ut på sidelinjen. :gjeiper:

Skrevet
Ah... ok. Ser bare for mag at den må bli full av vann...? Men hvis det funker... Gjør heller et forsøk på tampong enn å tørke ut på sidelinjen. :gjeiper:

Du merker ikke om den trekker til seg vann. Men grunnen til at man bør skifte oftere når man bader er jo for å unngå infeksjoner som følge av badevann i tampongen. Du trenger jo ikke skifte etter hver gang du har badet heller, men i hvert fall når du er ferdig med å bade.

Skrevet

Tampongen vil jo uansett ha utvidet seg av mensblod når du skal ta den ut. Dersom du aldri har brukt tampong før kan det være litt ubehagelig å få den ut siden den er betydelig større enn da den kom inn. Men altså ikke noe verre enn dersom du skulle bade med den.

Skrevet

Det er dessuten mye lettere å dra ut en våt tampong enn en tørr en! Jeg blør så lite at selv de minste tampongene fortsatt er halvtørre når de skal ut, og det er ikke så kult. Så at den blir våt av badevannet tror jeg bare hjelper på ;)

Gjest lillagubban
Skrevet

Jeg liker ikke å bade med tampong. Den blir full av vann og tung og liksom sklir ut fordi den er så våt. Også må jeg ha den ut så fort jeg er kommet opp på land fordi den blir så svær og ubehagelig og det er sjelden toalett rett ved stranda. Og føler ALLE seg at jeg driver å stresser med en tampong på ville veier. :

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...