Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Vi skal selge huset, og i ene hjørnet i stua er det en sprekk i veggen. Tenkte å sparkle dette, og male over, men aner ikke hvilken farge som er brukt i stua. Problemet med feil farge blir da enten at det blir skjoldete, eller at jeg må male hele stua på nytt. Siden jeg skal selge, føles det unødvendig med nymalt stue, siden det er stor sannsynlighet for at de nye eierne vil male selv når de kjøper. (er vel slik som mange velger å gjøre for å få egen stil)... Kan jeg la sprekken være sånn? Vil det isåfall skade mye på takst og salgsmuligheter?
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Er det en lys farge på veggen? Da hadde jeg i allefall tettet sprekken med akryl fugemasse, den fåes som hvit. Tørk over med en lofri fille etterpå. Sånn at det ikke er akryl utenom sprekken. Så er veggen hel og pen til å males av neste eier. Evt så kan du ta med en liten prøve på ca 2x2 cm av veggfargen, hvis det lar seg gjøre da(?). Da kan fargehandleren hjelpe deg å finne fargen, og evt scanne prøven.
Gjest TS Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Er det en lys farge på veggen? Da hadde jeg i allefall tettet sprekken med akryl fugemasse, den fåes som hvit. Tørk over med en lofri fille etterpå. Sånn at det ikke er akryl utenom sprekken. Så er veggen hel og pen til å males av neste eier. Evt så kan du ta med en liten prøve på ca 2x2 cm av veggfargen, hvis det lar seg gjøre da(?). Da kan fargehandleren hjelpe deg å finne fargen, og evt scanne prøven. Det lar seg desverre ikke gjøre med en prøve, da veggen er malt, helt uten tapet. Men det er en lys farge, så kan jo alltids prøve med fugemasse. Håper det blir bedre...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå