Gå til innhold

Epilere - røde prikker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har fått røde prikker etter å ha epilert leggene? Tok det lang tid før det gikk vekk? Gjorde dere noe med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg epilerer ikke, jeg barberer en gang i uken i dusjen. Såper inn ett og ett ben, og tar høvelen over, kjapt og greit. Samme prosedyre under armer + bikinilinje også. MEN, jeg er alltid påpasselig med å smøre olje på hele kroppen etter dusj (weleda calendula body oil), mens huden fortsatt er våt, for så å skylle bort den overflødige oljen og klappe huden tørr med et mykt håndkle. Det roer ("smører") huden. Ellers anbefaler jeg deg å bruke aloe vera, eller også (i bikinilinjen smat under armene) fungerer det greit med en mild roll-on.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Jeg får også røde prikker når jeg epilerer leggene, men de bruker å gå bort relativt fort. Derfor epilerer jeg på kvelden, da har de alltid vært borte når jeg står opp dagen etter :o) Eneste jeg har gjort etter epileringen er å smøre inn huden der jeg har epilert med en god fuktighetskrem, også hatt myke bukser på, altså ikke stiv dongeri eller noe :o)

Skrevet
Noen her som har fått røde prikker etter å ha epilert leggene? Tok det lang tid før det gikk vekk? Gjorde dere noe med det?

Jeg er hektet på epilering. Beste hårfjerningsformen mener jeg=)

Jeg epilerer en gang i uka, da er du alltid hårfri og det gjør ikke så vondt siden du ikek fjerner så mye på en gang. Det blir også færre røde prikker.

Røde prikker blir det. Mine går over i løpet av en time, sikkert pga at jeg har epilert en gang i uka i flere år nå. Men vil anbefale deg å epilere dagen før du skal vise frem beina. Også må du huske peeling. Ekstra peeling rett etter epilering, og skrubbhansker gjennom uka. Da slipper du inngrodde hår. Også en god fuktighetskrem med beroligende/desinfiserende virkning, f.eks aloe vera eller tea trea.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...