Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Hei! Jeg har nettopp fått meg jobb som kundekonsulent i en bank. Har ingen utdannelse eller erfaringer, og studerer noe annet en økonomi. Begynnerlønnen er på 120 kr, men hva menes egentlig med begynnerlønn? Altså, hvor lenge varer en begynnerlønn? Er det når man er ferdig med prøvetiden, eller hvordan fungerer det?
Gjest Gerd-Berit Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Da jeg gikk på sykepleien og jobbet som kundekonsulent i bank på si tjente jeg kr 180 i timen og det var for noen år siden. Kjempeok ekstrajobb å kunne jobbe i bankskranken
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Ok, men begynte du på 180 kr. i fra starten av?
Alison Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Hei! Jeg har nettopp fått meg jobb som kundekonsulent i en bank. Har ingen utdannelse eller erfaringer, og studerer noe annet en økonomi. Begynnerlønnen er på 120 kr, men hva menes egentlig med begynnerlønn? Altså, hvor lenge varer en begynnerlønn? Er det når man er ferdig med prøvetiden, eller hvordan fungerer det? Jobber du som vikar? I tilfelle er det en helt vanlig begynnerlønn. Hvor fort du går opp i lønn kommer nok an på hvor du jobber. Hvis du er vikar, hvor lenge skal du jobbe? Er det kun i sommer, er det ikke sikkert at du kommer til å gå opp noe særlig i lønn.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Da jeg gikk på sykepleien og jobbet som kundekonsulent i bank på si tjente jeg kr 180 i timen og det var for noen år siden. Kjempeok ekstrajobb å kunne jobbe i bankskranken oi, det var jo ikke gale lønn nei... er dette vanlig for jobb i bank uten relevant utdannelse??
Kornblomst Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 oi, det var jo ikke gale lønn nei... er dette vanlig for jobb i bank uten relevant utdannelse?? Det er slett ikke vanlig begnnerlønn i bank. I hvertfall ikke hvis du jobber i bankfilial eller på kundeservice. Faste ansatte som kan vise til gode resultater kan derimot stige rask i lønn.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 TS her. Nei, jeg er ikke vikar. Har 28% studentstilling som kundekonsulent (kundeservice). Spørsmålet mitt var egentlig ikke om det var vanlig med 120 kr. i begynnerlønn eller ei, men om det er vanlig å STIGE raskt (når man kaller det begynnerlønn) eller om man står på stedet hvil i en stund, og hvor lenge i såfall?
Kornblomst Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 TS her. Nei, jeg er ikke vikar. Har 28% studentstilling som kundekonsulent (kundeservice). Spørsmålet mitt var egentlig ikke om det var vanlig med 120 kr. i begynnerlønn eller ei, men om det er vanlig å STIGE raskt (når man kaller det begynnerlønn) eller om man står på stedet hvil i en stund, og hvor lenge i såfall? Som fast ansatt i bank så er det vel vanlig med lønnssamtale en gang i året. Har du gode resultater kan du etter hvert oppnå en bra lønn. Klarer du ikke måltallene, og helst vise til noe utenom de også, kan du risikere å stå på samme lønnstrinn i flere år. Det er rett og slett hvor dyktig du er i jobben din som avgjør hvor fort du stiger i lønn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå