Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Heisann Jeg leste på pakningsvedlegget til Loette at dersom man kaster opp innen 4 timer etter p-pilleinntak, så må man følge samme prosedyre som hvis man glemmer å ta en tablett. Altså, ta den glemte tabletten så fort man kommer på den, samme om det innebærer 2 tabletter på samme dag! Og at man i tillegg til vanlig pille-inntak må bruke annen beskyttelse de 7 neste dagene. Men når jeg har spist dagens pille, og er uheldig og kaster opp, så har jeg jo ikke noen ekstra pille jeg kan ta? (Slik som jeg har hvis jeg glemmer en..) Mener de at jeg skal ta fra et annet brett da eller? Håper på svar fra noen kloke damer Mvh ei som lurer på om det er sikkert å ha seg i kveld, eller om ho bør vente!
Miel Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Du tar selvsagt en pille tilsvarende den du skulle ha tatt - enten fra samme brett, eller et annet. (Jeg har et backup-brett som jeg tar fra når jeg kaster opp, mister pillene mine i vasken osv. )
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Du tar selvsagt en pille tilsvarende den du skulle ha tatt - enten fra samme brett, eller et annet. (Jeg har et backup-brett som jeg tar fra når jeg kaster opp, mister pillene mine i vasken osv. ) Siden jeg var på hyttetur og ikke hadde bruksanvisningen med meg, tok jeg ingen ny pille etter at jeg hadde kastet opp, jeg tok bare en ny pille som vanlig neste dag og ingen dobbel. Er det da 7 dager jeg må være forsiktig eller ut hele brettet? Takk for svar igjen
-Butterfly- Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 da bør du nok bruke kondom en uke ja! er visst litt avhengig av hvor på brettet du er hvor stor sjansen er for å blir gravid, størst sjanse på begynnelsen og slutten av brettet,men jeg ville virkelig ikke tatt noen sjanser!!! PS: husk at hvis de syv neste pillene går over de uaktive, må du hoppe over de og begynne rett på nytt brett!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 da bør du nok bruke kondom en uke ja! er visst litt avhengig av hvor på brettet du er hvor stor sjansen er for å blir gravid, størst sjanse på begynnelsen og slutten av brettet,men jeg ville virkelig ikke tatt noen sjanser!!! PS: husk at hvis de syv neste pillene går over de uaktive, må du hoppe over de og begynne rett på nytt brett! Takk for svar Men det er altså bare 7 dager det anbefales å være forsiktig? Til tross for at jeg ikke tok noen ny tablett som erstatning og/eller to tabletter på samme dag som man evt. skal gjøre hvis man glemmer en tablett. Jeg tok jo bare en ny tablett neste dag, som om ingenting hadde hendt.. Nå er det gått minst 2 uker siden jeg kastet opp - regner da med at sex uten kondom skulle gå fint?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå