fotografen76 Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Lurer egentlig bare på hva den vil si å ha en "bra jobb"? Er det feks bare ingeniører, jurister, leger eller økonomer som kan påstå at de har en bra jobb? Har ikke frisører, snekkere, butikkansatte osv. en bra jobb?
Gjest -Maggie- Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Selvfølgelig. Det spørs jo helt hva den enkelte legger i å ha "en bra jobb".
Gjest Sativa Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Hvis man har en jobb man er fornøyd med, dvs man får omtrent den lønna man vil ha, man får utfordringer og mulighet for å utvikle seg, man jobber i et trygt miljø hvor man blir anerkjent og satt pris på samt at man føler at jobben er meningsfull, så vil jeg påstå at man har en bra jobb.
angeleyes Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 For meg er en bra jobb en jobb jeg trives med og som gir en lønn jeg kan leve på.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Min jobb er ganske bra fordi den har varierende tempo, er lærerik, har ingen hengende over meg og styrer meg selv samtidig som jeg jo har noen over meg, selvstendig, den er trygg, jeg får tilbakemeldinger på det jeg gjør (ros hvis jeg gjør det bra, kritikk hvis jeg ikke gjør det så bra), jeg tjener det jeg trenger pluss littegrann til, jeg kan videreutdanne meg hvis jeg vil ha flere utfordringer og tjene mer, og for meg er det også et pluss at det ikke er mandag-til-fredag-jobb, men skiftarbeid hele uken.
The Kitten Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Lurer egentlig bare på hva den vil si å ha en "bra jobb"? Er det feks bare ingeniører, jurister, leger eller økonomer som kan påstå at de har en bra jobb? Har ikke frisører, snekkere, butikkansatte osv. en bra jobb? Det er vel ingen eksakt definisjon på hva en bra jobb er. Det viktigste er at en selv syns jobben er bra og at man trives i den. Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Gjest_Girly_* Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har det som kalles "en bra jobb" - ingeniør. Jeg synes selv at jobben min er bra, det er ikke for slitsomt, eller fysisk utfordrende, og er godt betalt. Men tenker av og til, om jeg ville vært mer happy og tilfredsstilt av å jobbe som veterinær..
Gjest Oxford Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 For meg er en bra jobb en jobb jeg trives med og som gir en lønn jeg kan leve på. Signerer denne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå