undrer Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Noen som vet? Jeg har vært langtidsdykmelt og mye av dette er på grunn av at jobben er for stressende og tøff for min sykdom. I samarbid med legen har vi kommet frem til at det beste for meg er å prøve å finne et annet sted innenfor min bransje (er sykepleier) som ikke er så belastende for meg. Dette er både Nav og arbeidsgiver informert om. På sist dialogmøte jeg hadde med Nav, arbidsgiver og lege kom vi frem til en enighet om at jeg skulle teste ut min arbeidsførhet på min gamle arbeidsplass (noe jeg egentlig ikke er interessert i men som byråkratiet krever). Samtidig skulle jeg selv undersøke andre alternativer for jobb på egenhånd, siden arbeidsgiver selv ikke var interessert i å hjelpe meg med dette (de ønsker ha meg tilbake pga mangel på sykepleiere). Nå har det seg sånn at jeg har hospitert litt ulike steder under sykmeldingsperioden og fått et tilbud om sporadiske ekstravakter i begynnelsen og evt litt mer faste vakter etterhvert på en privat klinikk. Her har jeg vært på hospitering, og er et rolig og mindre belastende sted for meg. Så hva gjør jeg? Jeg er ikke klar for å friskmeldes 100% men ønsker samtidig å prøve meg litt i arbeidsaktivitet med andre arbeidsoppgaver hos annen arbeidsgiver. Har hørt at folk kan være sykmeldt fra en arbeidsplass men friskmeldt hos en annen arbeidsgiver samtidig. Noen som har erfaringer eller kunnskap?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå