mia83 Skrevet 21. oktober 2011 #7181 Del Skrevet 21. oktober 2011 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 21. oktober 2011 #7182 Del Skrevet 21. oktober 2011 Det høres veldig bra ut! Hadde nok spist meg ihjel om jeg hadde bodd der. Det kan jo være en glup strategi... Spise seg opp, og trille Paris Maraton. Ble det eks eller amen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #7183 Del Skrevet 22. oktober 2011 I dag er det strålende her. Jeg og en i klassen har vært og croissant til frokost. Vi kjøpte den på et bakeri, så gikk vi til en kafé hvor vi kjøpte . Så spiste vi croissanten der. Her er det nemlig helt vanlig å kjøpe noe fra f.eks et bakeri for å spise det på en annen plass, men selvsagt kjøper man noe der man setter seg ned. The beib: Ja! Det er superdeilig å være ferdig med eksamen. Er ikke helt sikker på hvordan det gikk, men er ganske sikker på at jeg består. Torsdag kveld var vi på vorspiel hos en i klassen for å feire at vi var ferdig med eksamen. Det var veldig god stemning, og vi hadde det kjempemorsomt. Litt senere dro vi videre til en annen i klassen, for det var fest i hennes bolig også. Da vi kom til henne ventet alle tydeligvis bare på oss, de sto klar i døråpningen, og vi dro ut nesten med en gang vi kom dit. Vi dro til en Erasmusfest, hvor jeg møtte igjen noen jeg hadde vært på fest med tidligere. Så kom det en fyr bort til meg, og sa "jeg tror kompisen min liker deg, men han er litt sjenert." Jeg kom i snakk med begge to, og de var veldig hyggelige. Særlig han som "var sjenert." Noe han egentlig ikke var, da jeg kom i snakk med ham. Han første jeg snakket med hadde med seg en og jeg spurte hvorfor han gikk og bar på den. Da svarte han at jeg kanskje skulle få den, men det endte med at jeg ikke fikk den. Etter Erasmusfesten, dro vi skulle vi på nachspiel hos en annen i klassen. Ja, vi var hos tre forskjellig. Eller d.v.s jeg var hos to. For jeg stoppet med en annen, som hadde kommet i snakk med en halvmerkelig fyr. Da vi hadde snakket ferdig med ham, prøvde vi å gå inn. Dessverre var døren låst, og vi var ikke sikker på hvilken ringerklokke som var den riktige. Så da forsøkte jeg å ringe han som bodde der, men han tok ikke telefonen. Vi var enig om at det hadde vært en fin kveld likevel, og dro for å kjøpe nattmat på det nattåpne bakeriet. Utenfor traff vi en skokk med hormonfylte gutter. De var skikkelig plagsomme. - - - - - - - - - - - - - - - - - I går var jeg på utflukt til et slott, litt utenfor Caen, sammen med et par i klassen og en fransk jente. Det var en veldig fin tur. På kvelden var vi en gjeng som dro og spiste pizza, og hadde det veldig koselig. Så dro jeg hjem etter det, og la meg ganske tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caitlin Skrevet 22. oktober 2011 #7184 Del Skrevet 22. oktober 2011 Høres ut som en koselig kveld TK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 23. oktober 2011 #7185 Del Skrevet 23. oktober 2011 Høres ut som om du har funnet deg godt til rette i Frankrike! Det er kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #7186 Del Skrevet 23. oktober 2011 for Ja, jeg har funnet meg godt til rette her. I dag har jeg truffet min franske familie for første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 23. oktober 2011 #7187 Del Skrevet 23. oktober 2011 Så bra! Oi så spennende! Hvordan gikk det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #7188 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det gikk kjempefint! De var veldig hyggelige, men jeg kan skrive mer om det i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 23. oktober 2011 #7189 Del Skrevet 23. oktober 2011 Bra Skal du legge deg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #7190 Del Skrevet 23. oktober 2011 Orker bare ikke skrive et langt innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 24. oktober 2011 #7191 Del Skrevet 24. oktober 2011 Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 24. oktober 2011 #7192 Del Skrevet 24. oktober 2011 Så bra at du har det bra i Frankrike Kjekt at du fikk en fin fransk familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 24. oktober 2011 #7193 Del Skrevet 24. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 24. oktober 2011 #7194 Del Skrevet 24. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #7195 Del Skrevet 24. oktober 2011 Nå har jeg åpnet en og det er klart for oppdatering fra møtet med familien. Den eldste sønnen deres hentet meg utenfor boligen min i går, og så kjørte vi hjem til der foreldrene bor. Han pratet masse med meg på veien, og var veldig hyggelig. Han fortalte at han hadde studert i Trondheim for et par år siden. Da vi ankom huset ble jeg tatt godt i mot av foreldrene. Jeg fikk faktisk champagne til velkomstdrink. Etter å ha snakket litt om ting som familie og studiene, satt vi oss ved bordet for å spise formiddagmat. Jeg husker ærlig talt ikke alt jeg fikk, men kan ramse opp det jeg husker. Forretten var avocado med en slags saus, jeg skjønte ikke helt hva det var, men godt var det. Hovedretten var en svinestek med ost, og baguette til. Dessertene, ja dessertene i flertall var: sjokolademousse, kokosnøttpudding og eplekake. Eplekaken var bakt med epler fra hagen deres. Der hadde de også kirsebær, bringebær, rips og solbær og et svært valnøttre. Jeg fikk faktisk en pose med valnøtter av moren. Etter å ha spist dro vi på utflukt til en by ikke langt fra der de bodde. Der lærte jeg at det tar 6 timer med ferge til England. Han eldste sønnen var med hele tiden, og det var veldig greit. For da kunne han oversette til engelsk hvis jeg sto fast. Han var også veldig lett å snakke med. Det var jo forsåvidt foreldrene også, men det er alltid enklere å prate med noen på sin egen alder. Middagen var mindre enn formiddagmaten, men like god. Den besto av fiskepaté, oksestek med salat til, og frukt til dessert. Ja, så må jeg jo ikke glemme at fikk masse ost også. Etter middag, kjørte han eldste sønnen meg hjem. Alt i alt, var det veldig hyggelig og de var kjempekoselige. Likevel ble jeg sliten av det. For jeg måtte følge veldig med når de snakket til meg, jeg kan ikke falle inn og ut av samtalen på samme måte som jeg kan på norsk eller engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 24. oktober 2011 #7196 Del Skrevet 24. oktober 2011 Så koselig Kitten! Og så mye god mat du får! Er enig i at det er litt lettere å snakke med noen på sin egen alder. Man blir fort litt sliten av å måtte konsentrere seg om hva folk sier hele tiden ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 25. oktober 2011 #7197 Del Skrevet 25. oktober 2011 Så bra Kitten! Men for noen matorgier dem har da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #7198 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg er sikker på at det er noe i franske matvarer, som gjør at kroppen tar til seg næringen uten å ta til seg alle kaloriene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 25. oktober 2011 #7199 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det er jeg og sikker på Så koselig dag du hadde i går da Og herlige matretter, det hjalp ikke noe for en sulten Piffy å lese dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 25. oktober 2011 #7200 Del Skrevet 25. oktober 2011 Måtte Norge få den maten snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå