Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker 75A i BH-størrelse, og føler det passer meg bra. Men så leste jeg et sted at man skal måle under puppene og gå NED et hakk ut fra hva det blir, altså hvis man måler 79 cm, skal man bruke størrelse 75 osv. Jeg er ca. 68-71 cm rundt (ble litt forskjellig de gangene jeg målte), skal jeg da egentlig bruke 70? 70A kan jeg jo ikke bruke, da blir cupen for liten, så blir det da 70B jeg egentlig skal ha? Har problemer med rygg/nakke/skuldre, og begynte plutselig å tenke på at feil BH-størrelse kan ha noe med det å gjøre?

Noen som har litt peiling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Prøv 70 b du, eller kanskje til og med 65 c. Jeg bruker BH som er nesten 10 cm mindre enn jeg er rundt. Syns det gir mye bedre støtte. Puppene skal støttes av båndet rundt, og ikke av skulderstroppene.

Skrevet

Det er ikke så lett å få tak i størrelse 70B eller 65C, men det er nok det du helst skal ha. Det kan godt være at problemene i rygg/nakke/skuldre ihvertfall blir litt mindre om du bytter størrelse. Du kommer nok også til å føle deg mer attraktiv om du endrer på bhen, for en bh størrelse 75A gjør noe så fantastisk som å flate puppene dine utover, slik at de blir mindre synlig.

Skrevet

Takk for svar. :)

Var på butikken og prøvde størrelse 70B i dag (65C var ikke å oppdrive). Det eneste jeg ikke liker med størrelsen er at jeg synes cupene sitter litt for tett på noen BH'er. Men jeg fant et par fine som jeg kjøpte, og håper virkelig det hjelper på ryggen. Det eneste som er litt kjipt er at jeg nå må kjøpe en haug nye BH'er... :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er samme str som deg, bruker 75A/70B.

Tror nok ikke dette har noe å si for rygg/nakke plager. Puppene mine er i hvertfall alt for små og "lette" til å kunne gi noe utslag på det.

men har du derimot puppestr i c og d eller mer, kan det gi utslag i rygg/nakke problemer. Da vekten blir for stor. Da er det viktig med riktig støtte.

Skrevet

Jeg har også gått fra å bruke 75A til 70B, det sitter mye penere. Men som hun over tror jeg nok ikke at det har noen betydning for nakke/skuldre/rygg (som jeg også sliter med), puppene er jo ikke akkurat tunge. ;) Du burde nok gå til lege og få henvisning til fysioterapeut for å finne ut hva annet det kan være.

Skrevet
Jeg har også gått fra å bruke 75A til 70B, det sitter mye penere. Men som hun over tror jeg nok ikke at det har noen betydning for nakke/skuldre/rygg (som jeg også sliter med), puppene er jo ikke akkurat tunge. ;) Du burde nok gå til lege og få henvisning til fysioterapeut for å finne ut hva annet det kan være.

Vekten på puppene varierer veeeldig. Fordi om man har store pupper trenger ikke det å bety at de er tunge, man kan også ha tunge pupper fordi om de er små. Derfor det er viktig å få en bh som sitter godt slik at de som har tunge pupper ikke lar vekten ligge på skuldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...