Gå til innhold

Handle på butikken

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når du er ute å handler, ser du nøye på (mat)varene så det ikke er noe ekkelt på de, at plasten ikke er åpen, at de ser ferskt ut og alt sånt?

Jeg gjør det ikke, men jeg har lagt merke til at en del gjør det, noen ser nøyere enn andre også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Jeg er veldig nøye på sånt.

Gjest Gjest
Skrevet

Sjekker salat og frukt litt nøye, men ellers sjekker jeg lite annet enn siste forbruksdatoer.

Skrevet

Salat og frukt skjekker jeg alltid.... Og på hjemplassen min, hadde vi en bitteliten butikk med alt man trengte, og litt til, og mye av det hadde gått ut på dato, så datoer skjekkes gjerne to ganger før jeg putter varen i handlevogna... :)

Skrevet
Når du er ute å handler, ser du nøye på (mat)varene så det ikke er noe ekkelt på de, at plasten ikke er åpen, at de ser ferskt ut og alt sånt?

Jeg gjør det ikke, men jeg har lagt merke til at en del gjør det, noen ser nøyere enn andre også.

Jeg ser ikke kjempenøye på det, men jeg ser litt selvfølgelig.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Jeg er ikke veldig nøye på sånt. Sjekker dato på melk og sånt, kunne blitt flinkere til å sjekke dato. Også ser jeg litt på grønnsaker og frukt.

Skrevet

Jeg er veldig nøye på frukt, grønt, kjøtt og meieriprodukter :)

Skrevet

Jeg sjekker dato, kvaliteten på frukt og grønt samt pakningen. Jeg velger heller en pakke uten bulker, enn en med, selv om det bare dreier seg om pasta eller gule erter.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg sjekker dato, kvaliteten på frukt og grønt samt pakningen. Jeg velger heller en pakke uten bulker, enn en med, selv om det bare dreier seg om pasta eller gule erter.

Samme gjør jeg.

I butikken nærmest meg er de veldig dårlig på dette med datoer. Ofte varer som er gått ut, eller som går ut i dag eller i morgen. Og siden jeg bare handler en gang i uken så vil jeg ha ting med litt holdbarhet.

Skrevet

Ja, jeg sjekker det jeg kjøper. Synlige ting er greit å få øye på, men det er ikke så mange som tenker på å sjekke hermetikkboksene når de kjøper denslags. Jeg kjøper ikke bokser som er tydelige bulker i. De har fått seg en trøkk og kan ha gått litt hull på, slik at innholdet blir forringet.

Skrevet

jeg er nøye på frukt, grønt og hermetikk! samt datoen på melk... ellers tar jeg som regel bare det som står fremst:P

Skrevet

Sjekker etter "ekle ting" på frukt og grønt.

Så ser jeg på datoen på melken og meieriprodukter, samt kjøttpålegg. (Noenganger ligger det pakker med ulik dato i disken og da liker jeg å ta en av de som varer lengst, særlig hvis det er ting som vi bruker litt tid på å spise opp.)

Kjøttpålegg er jeg dessuten lit kresen på og vil helst ha kokt skinke feks uten "træler og fettstriper" så da leter jeg etter den "fineste pakken" :ler:

Skrevet

Jeg sjekker frukt, grønt, egg og melkeprodukter nøye, samt at jeg sjekker proteininnhold og karbohydratinnhold på det meste jeg kjøper. Samt at produktene jeg kjøper ikke inneholder/inneholder minst mulig sukker.

Skrevet

Hmm.. Kjøpte en kurv bringebær i dag. Syntes ikke jeg kunne "grave igjennom" hele kurven heller (og håper at ingen andre hadde gjort det før meg heller..). Men det var nok ikke alt som var like bra der...

Skrevet

For meg er det veldig viktig å ikke ta den fremste varen. Enten det er melk eller hermetikk eller suppepose eller avis, så er det viktig å ta nummer to eller helst enda lenger bak den som står fremst. Noen ganger hvis jeg handler sammen med mannen spør jeg "Husket du å ikke ta den fremste?". Da føler jeg meg passe psykotisk :ler: Vet ikke helt hvorfor, om det er pga bedre dato eller at jeg tror butikken vil "bli kvitt" den fremste varen..? I tillegg pleier jeg å sjekke om det er skader eller hull på varen, men ikke alltid.

Gjest antigartner
Skrevet
For meg er det veldig viktig å ikke ta den fremste varen. Enten det er melk eller hermetikk eller suppepose eller avis, så er det viktig å ta nummer to eller helst enda lenger bak den som står fremst. Noen ganger hvis jeg handler sammen med mannen spør jeg "Husket du å ikke ta den fremste?". Da føler jeg meg passe psykotisk :ler: Vet ikke helt hvorfor, om det er pga bedre dato eller at jeg tror butikken vil "bli kvitt" den fremste varen..? I tillegg pleier jeg å sjekke om det er skader eller hull på varen, men ikke alltid.

He he, du er ikke alene om å unngå å ta den fremste varen! Jeg er litt psyko på slikt. Jeg er nøye på det andre som TS nevner også.

Når det gjelder produkter i kjøle- og frysedisken er jeg spesielt nøye med å ta noe som er midt i, og ikke fremst. De forreste (i kjøleskapene og kjølediskene) eller øverste (i frysedisken) varene er jo de som er utsatt for mest varme, og dermed har størst sannsynlighet for å bli dårlige før "site forbruksdato" er utgått.

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg ser nøye på frukt og grønt, ellers er jeg nok litt sløv. Mannen min sjekker varene nøye.

Skrevet
Kjøttpålegg er jeg dessuten lit kresen på og vil helst ha kokt skinke feks uten "træler og fettstriper" så da leter jeg etter den "fineste pakken" :ler:

Jeg gjør akkurat det samme. Føler meg litt dum av og til når alle ser hva jeg holder på med...

Er like nøye med frukta. Tar gjerne i flere epler og velger ut dem som er uten bunker og hakk!

Jeg sjekker frukt, grønt, egg og melkeprodukter nøye, samt at jeg sjekker proteininnhold og karbohydratinnhold på det meste jeg kjøper. Samt at produktene jeg kjøper ikke inneholder/inneholder minst mulig sukker.

Jeg leser veldig ofte innholdsfortegnelsen og næringsinnholdet om enn ikke alltid i butikken så i hvert fall hjemme.

Men babymaten er jeg veldig nøye på å lese hva som er i og hvor mye proteiner, karbohydrater og fett den inneholder. Vil nemlig sørge for at minsten får næringsrik mat til å vokse på og ikke bare vann! Mye barnemat som inneholder vel mye vann i forhold til resten...

Skrevet

Digresjon i det stille: neste gang skal jeg sjekke en tilkommende kjæreste like nøye, og passe godt på å ikke ta ham som står helt forran i køen. :jepp:

Skrevet

Passer på ferskvarer, særlig kjøtt. Dersom jeg vet at butikken er sløv er jeg litt ekstra observant også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...