Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Selv er jeg en jente på 30 år, som lurer på om jeg har luft problem, for jeg promper noen dager maaange ganger. Hvis jeg ikke får mulighet (er sammen med andre) kan jeg etter hvert få kramper i magen hvis jeg ikke får det ut. På kvelden når jeg har lagt meg, kommer de store høytlyttende prompene.. Er såå godt å få de ut.. Hvordan har dere det?
Gjest Tigress Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Ikke et Toros meksikanske gryte, bruk berre klede som er lause i livet og prøv med å kutte ut mjølk.
Hinata Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har ikke noe stort problem med det nei, men merker at når jeg spiser løk, druer og mye sukker så blir det et problem, derfor holder jeg meg mest mulig unna dette.. For noen kan melk og mel også være utslagsgivende for luftproblemer..
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har hatt samme problem som deg i mange år. Fant til slutt at jeg skulle prøve å holde meg unna melkeprodukter, først og fremst melk siden jeg drakk mye hver dag. Det gjorde susen, jeg ble så og si kvitt lufta i magen. Er så deilig nå å kunne være ute blant folk uten å oppleve mageknip pga. for mye luft.
birma Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 løk og hvitløk kan gi luft i magen. Sterk mat også. Spis karve, det reduserer luft i magen.
FangeLiv Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Jeg også merker litt forskjell på hva jeg har spist. Men når det gjelder å "holde seg" fordi det er folk til stede, så forårsaker dette magesmerter uansett hva jeg har spist for min del. Også det å spise mye (f.eks middag) når det er lenge siden siste måltid kan utløse mye luft hos meg, og da er jeg jo ofte sammen med andre. Og ja, det er aldeles herlig å komme hjem og kunne lette på trykket. Så du er ikke alene
Adila Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 lettbrus som pepsi max gjør meg luftig i magen, så å kutte ned på det hjelper meg. Hvis jeg blir veldig sulten slik at det rumler i magen gjør at jeg også får luft, så spise regelmessig kan være et tips. Og skikkelig grove knekkebrød gjør meg til rene gasskraftverket, så jeg måtte kutte det ut og heller spise vanlig wasa grov.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har endelig funnet løsningen for meg og det er å spise færre ting i slengen. For eksempel, i stedet for å lage en salat med tunfisk, salat, dressing med hvitøk etc, litt fetaost osv osv, så spiser jeg nå en boks tunfisk med noen cherrytomater til. Og med omelett: nå steker jeg kun røra, og spiser noen tomater og salatblad til. Før var det full pakke med bønner, fetaost, pastaskruer osv. Og her lukta det FJØS en lang, lang periode. Er så deilig å kunne spise alt mulig igjen uten den påfølgende fjertinga. En periode trodde jeg at jeg ikke tålte noe, men det er altså bare å begrense ingrediensene. Prøv det!!
Gina T Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Er det flere som har logget ut for å skrive innlegg?
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Veldig enig med den overfor som sier at å gå lenge mellom måltidene forårsaker luft. Jeg forsøker å ikke la det gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid, på denne måten er magen min snill Og brokkoli er døden for meg. Å drikke biola regelmessig hjelper også Smågodt er også drepen. Godteri som gummi etc. Sjokolade går fint.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Veldig enig med den overfor som sier at å gå lenge mellom måltidene forårsaker luft. Jeg forsøker å ikke la det gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid, på denne måten er magen min snill Og brokkoli er døden for meg. Å drikke biola regelmessig hjelper også Smågodt er også drepen. Godteri som gummi etc. Sjokolade går fint. Sjokolade er fyfy for meg. Det samme med brokkoli. Altså er vi så forskjellig hele gjengen at man bare må prøve seg frem.
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 Et noe utradisjonelt tips: Bruk string! Da er det faktisk mulig å kvitte seg med litt luft uten at noen hører det. Fungerer nesten som en lyddemper. Lukter det mye derimot, er du jo forsåvidt like langt, med mindre du er flinkt til å spille uskyldig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå