Gå til innhold

Hva har dere av "pynt" på spisebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spisebord i mørkt tre, med brunsorte skinnstoler til og en lysekrone over. Men jeg sliter med hva jeg skal ha som pynt på bordet. Friske blomster gidder jeg ikke ;) Bordet brukes også daglig av en 3 åring så kan ikke være løpere og kompliserte greier ;)

Hva har dere på bordet? tips?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gidder ikke ha mye "rot" på bordet som må ryddes vekk hver gang det skal brukes. Jeg har bare et lysfat med et par kubbelys. Om jeg har noe der i det hele tatt, det hender fatet blir ryddet vekk i en hylle for en stund.

Skrevet

Jeg har et pizzafat i glass på spisebordet (fatet er kjøpt på Nille og er helt flatt og rundt). Hva jeg har på fatet varierer. En blomst, lys, fruktfat..

Skrevet

Akkurat nå har jeg to lave lysholdere med te lys i, en krystallvase med en lilje i, og et par permer ligger der...+ en kopp eh, skal rydde rotet bort snart.:)

Skrevet

Jeg liker ikke mye pynt på spisebordet siden det er i daglig bruk, så alt vi har er en pen bolle med frisk frukt (og så er den nyttig samtidig).

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg har to enkle lysestaker i glass og et stort, litt spesielt aluminiumsfat som av og til er fylt med frukt, men som regel bare står til pynt.

Skrevet

To lysestaker, serviettholder og salt/pepperbøsse. Dersom jeg har kjøpt friske blomster (og det gjør jeg ganske ofte) står de også på spisestuebordet.

Skrevet

Jeg har et stort fat med blomster og telys. Syns det er dekorativt og jeg kan la det stå når vi spiser også!

Skrevet

To lysestaker og et fruktfat. Ingen duk.

Skrevet
Har et spisebord i mørkt tre, med brunsorte skinnstoler til og en lysekrone over. Men jeg sliter med hva jeg skal ha som pynt på bordet. Friske blomster gidder jeg ikke ;) Bordet brukes også daglig av en 3 åring så kan ikke være løpere og kompliserte greier ;)

Høres ut som likt mitt bord. Jeg har to høye krystalllysestaker med grønne kubbelys, og et tre etasjers hvitt porselensfat med frukt.

Skrevet

En orkidè. Aldri duker. Liker ikke for mye stæsj.

Skrevet

Akkurat nå: En halvtom colaflaske, to glass, en kopp, tre fjernkontroller, et blad, en leke og en duk... Fint? Nei...

Skrevet

Lang duk som dekker hele bordet (5 meters stoff fra jysk) for å unngå stygge merker på bordet når det ikke er i bruk.... og to store lysglass med kubbelys i på midten..

Skrevet

En offwhite spisebrikke i stoff med et kubbelys og en grønn plante oppå.

Skrevet

En grønn skål i emalje, formet som et blad. Kjøpt på Åhlens. Det står oftest stearinlys der også. Og så er det masse rot, blir lett et av stedene man legger ting fra seg på. Har også spisebrikker i plast på når vi spiser.

Skrevet

Jeg har bare telys.

Gjest Gjest
Skrevet
(...) for å unngå stygge merker på bordet når det ikke er i bruk....

Er ikke det litt bakvendt? :fnise:

På vårt spisebord er det ikke noe pynt i det hele tatt. Av og til er det lysestaker av ymse slag der, men det er ikke fast.

Skrevet

Jeg har en serviettholder som jeg er veldig fornøyd med. Den er dekorativ, står i stil med resten av stuen, og er slik som serviettene ligger flatt i slik at de kommer til sin fulle rett. Så kan jeg "endre" på den ved å bytte servietter alt etter årstid, humør og anledning. Og jeg har alltid en serviett tilgjengelig hvis jeg trenger det!

Men det skal sies at den for øyeblikket bor på en hylle og ikke på spisebordet, for spisebordet er "pent dekorert" med hobbyartikler... :gjeiper:

Gjest *Ulla*
Skrevet

Jeg har to ganske massive lysestaker i fattigmannssølv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...