Gå til innhold

Noen personlige trenere her inne?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei! Jeg er en veeeeeeeeldig treningsglad jente som kunne tenke meg å bli pt. Noen som vet hvordan man blir det? Ser at NIH og AFTP har kurs, men vet ikke om det er mulig å gå der? Aftp kostet nesten 31 000kr tror jeg. Men så fant jeg Elixia Education, og der kan man bli godkjent pt!!! Men, er det bare godkjent hos Elixia? Har ikke så lyst til å jobbe der nemlig, men er jo dumt hvis kurset bare er godkjent hos dem...

Link til Elixia kurs: http://www.elixia.no/userfiles/Elixia_Education_nett.pdf

Håper noen kan hjelpe meg litt :jepp:

:banantroll:

Hilsen treningsglad jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

nå er det slik at hvem som helst kan kalle seg PT (desverre), da det ikke er en beskyttet tittel. Du trenger strengt tatt ingen utdannelse for å jobbe som det.

AFPT har ett fint kurs, tok selv det for 3 år siden. Har også tatt Elixia utdannelse, og det er bare ett helgekurs for å lære hvordan en PT oppfører seg, pluss basic øvelser veldig fort. Altså ingenting å bli en god PT på. Det som skille mye, er hvordan de ser på bruk av kosttilskudd

Endret av X-life
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil virkelig anbefalle og ta et skikkelig kurs og ikke bare helge kurs.

Skal jeg bruke personlig trener så ønsker jeg en som er virkelig dyktig, og kan sakene sine godt. Ønsker ikke at jeg kan mer enn den personlige treneren.

Skal jeg selv bruke en personlig trener så ser jeg etter en som virkelig kan sakene sine, en som kan presse meg og klare og drive meg videre.

Jeg har selv gått idrettslinje på videregående, så har jo selv kunnskaper. Derfor ville jeg hatt en som da har mer kunnskap enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...