Gå til innhold

Briller i dagligvarebutikker ol...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg var til linsekontroll for en uke siden. Da rådet min optiker meg til å skaffe meg et par briller slik at jeg kunne avlaste øynene mine 1-2 timer hver kveld.

Siden jeg ikke skal bruke brillene i all offentlighet så sa hun videre at nå kunne man få minusbriller i dagligvarebutikker ol... sånn som man lenge har kunnet med plussbriller.

På Remabutikken og Europris her jeg bor hadde de ikke, hadde bare plussbriller.

Noen som kan tipse meg om hvor jeg kan få fatt i minusbriller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Det finnes på Pytt&Panne og Nille.

Er du HELT sikker på at det er minusbriller?

Jeg vet at de har plussbriller mange steder, men har ikke sett minusbriller.

Tusen takk for hjelpen om dette stemmer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen minusbriller for 20 kr på Rema 1000 for et par år siden, problemet med dem er at de har samme styrke på hver side :P

Du kan også prøve å se på Clas Ohlsson og Biltema, de har i alle fall plussbriller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kjøpte noen minusbriller for 20 kr på Rema 1000 for et par år siden, problemet med dem er at de har samme styrke på hver side :P

Du kan også prøve å se på Clas Ohlsson og Biltema, de har i alle fall plussbriller.

Takker...

Jeg har minus 2 på begge øyner, så det går fint.

Jeg har bare sett plussbriller på Rema, men skal sjekke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du HELT sikker på at det er minusbriller?

Jeg vet at de har plussbriller mange steder, men har ikke sett minusbriller.

Tusen takk for hjelpen om dette stemmer:-)

Ja, jeg har sett minsubriller her tidligere. Om de har minusbriller nå kan jeg ikke garantere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers får du jo briller til kr 155 på Brilleland, inkl innfatning og glass med ulik styrke. De er helt greie, kunne til og med våget meg utendørs med dem. For min del, som er veldig nærsynt, blir de litt tunge, for glassene er jo ikke av den fancy lette sorten, men holder i massevis til å avlaste øynene med på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Oi, reservebriller på brilleland til 155? Det høres ut som et kupp, må sjekkes ut! Hva slags merker er det på innfatningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, står bare synoptik kolleksjon. De jeg har er helt enkle sorte. Fantes noen andre farger og modeller, men veldig begrenset til den prisen selvfølgelig. Varierer nok litt fra butikk til butikk hva de har inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har ikke funnet minusbriller på noen av overnevnte steder. Jeg har vært på Rema, Europris, Nille, Clas Ohlsson...ikke vært på brilleland ol.

Kanskje jeg rett og slett må gå på Brilleland el. lignende for å få tak i - hvis ikke noen andre har bedre forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Du kan jo gå inn på favoptic.no og bestille derfra. Det koster 4-500 kr, og da er de tilpasset ditt syn. Har kjøpt flere par derfra :)

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers får du jo briller til kr 155 på Brilleland, inkl innfatning og glass med ulik styrke. De er helt greie, kunne til og med våget meg utendørs med dem.

Jeg tittet på de i dag, men det var bare mini-infatninger, for små voksne mennesker, he he. Neste trinn var til kr. 795.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo gå inn på favoptic.no og bestille derfra. Det koster 4-500 kr, og da er de tilpasset ditt syn. Har kjøpt flere par derfra :)

Skal sjekke ut den siden, men jeg tenkte ikke å bruke mer en hundrelappen pr.par jeg, he he. Så kan jeg heller ha flere par liggende rundt omkring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...