Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hvor mye kan jeg jobbe før jeg mister dagpenger? Jeg er i dag arbeidsledig/arbeidssøkende og får dagpenger. Hva om jeg takker ja til en deltidsstilling, mister jeg dagpengene da?
hufsa! Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Hvor mye kan jeg jobbe før jeg mister dagpenger? Jeg er i dag arbeidsledig/arbeidssøkende og får dagpenger. Hva om jeg takker ja til en deltidsstilling, mister jeg dagpengene da? Hei ja du mister dagpenger men du kan jobbe 22,5 t i uka el 45 t på 14 dg.så beholder du en del av dem men jobbe du en halv time over det så mister du hele utbetalingen de 14 dagene.du kan jobbe 5 t den ene uka og 40 uka etter spiller ingen rolle men hold deg under 45 så får du noe men du vil jo uansett tjene på å jobbe litt..
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Ok, så da må jeg bare passe på å ikke overstige 45 timer iløpet av 14 dager. Men hvis jeg jobber 20 timer i uken, hvor mye blir dagpengene redusert da?
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Hva med overgangsstønaden, mister jeg den da? Helt grønn på det her jeg
hufsa! Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Ok, så da må jeg bare passe på å ikke overstige 45 timer iløpet av 14 dager. Men hvis jeg jobber 20 timer i uken, hvor mye blir dagpengene redusert da? huff ja si det husker ikke hvor mye prosent det er.det er 2 år siden jeg holdt på med det men spør arb.kont og dobbelsjekk det med timene pr.14 dager periode.for første gang jeg gikk ledig så måtte det være 22,5 pr.uke.men denne ganga noen år etter så kunne jg gjerne bare jobbe ei uke bare det ikke ble mere enn 45 t.de bytter som det passer de vettu..men du blir ikke trukket så mye så lønner seg å jobbe!
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Skaff deg no heller en fulltidsjobb. Så slipper du dette problemet!
hufsa! Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Hva med overgangsstønaden, mister jeg den da? Helt grønn på det her jeg Hei det vet jeg ikke har ingen barn men det tror jeg da ikke eller noen andre som vet kansje?
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Skaff deg no heller en fulltidsjobb. Så slipper du dette problemet! Hva vet vel du om hva jeg PRØVER å skaffe meg? Er SUPERGLAD for 20 timer enn så lenge jeg... Hvis du ikke kan svare på de spørsmålene som er gitt, så bør du kanskje ikke svare i det hele tatt!
Gjest StockDama Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Om du har jobb kan du søke på noe som heter bostøtte, om det er penger til husleie og slikt du trenger.
Gjest Glør Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Hei ja du mister dagpenger men du kan jobbe 22,5 t i uka el 45 t på 14 dg. Hvor mye man kan jobbe kommer an på hvor mange timer dagpengene er kalkulert utifra, dvs din gjennomsnittlige arbeidstid det siste året før du ble ledig, så det varierer fra person til person. Og du kan jobbe inntil 50% av dette, iløpet av en 14-dagers periode.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Hva vet vel du om hva jeg PRØVER å skaffe meg? Er SUPERGLAD for 20 timer enn så lenge jeg... Hvis du ikke kan svare på de spørsmålene som er gitt, så bør du kanskje ikke svare i det hele tatt! Dersom du ikke tåler svarene som gis, så bør du kanskje ikke spørre i det hele tatt...
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 Dersom du ikke tåler svarene som gis, så bør du kanskje ikke spørre i det hele tatt... Jeg tåler svarene som gis her inne jeg, derfor kan jeg også spørre om hjelp fra personer her inne som sitter på utrolig masse kunnskap. Men jeg skjønner ikke hvorfor du skriver i dette innlegget, for du kan jo ikke svare på de 2 spørsmålene som er gitt...
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #13 Skrevet 17. juli 2008 Hvor mye man kan jobbe kommer an på hvor mange timer dagpengene er kalkulert utifra, dvs din gjennomsnittlige arbeidstid det siste året før du ble ledig, så det varierer fra person til person. Og du kan jobbe inntil 50% av dette, iløpet av en 14-dagers periode. Takker og bukker. Jeg jobbet 100 % før jeg måtte slutte av helsemessige årsaker. Nå har jeg endelig fått en deltidsstilling på mellom 20 og 25 timer i uken, så da får jeg holde meg til ca. 20 da til jeg får napp på 100 % :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå