Gå til innhold

Vitaproe

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som har prøvd, og vet om det funker eller ikke?

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne opp jeg. Lurer på det samme

Skrevet

Har ikke prøvd det fordi jeg har ikke tro på det. Har ingen tro på at slike "vidundermidler" finnes.

Tviler alltid på slike produkter med en slik aggresiv markedsføring som dem.

De fleste helsekostprodukter mangler dokumentasjon for virkning i det hele tatt, fordi det må gjøres studier som er strenge, ganske omfattende og meget kostbare. Og de tar tid...flere år. Når du kjøper et legemiddel, så har de gått igjennom studier som viser klinisk dokumentert effekt (selv om effekten selvsagt kan variere mellom individene).

Hører at de sier i reklamen for dette kosttilskudde at det er dokumentert effekt...vel,

få se de papirene da....jeg tviler inntil jeg får se dokumentasjon som er troverdig og som er gjort etter de kvalitetsstandardene som gjelder. Hvordan har de målt effekten? Hvor mange har deltatt i studien? Hvor lenge pågikk studien? Hvilke folke- og aldersgrupper deltok i studien?

Hadde dette kosttilskuddet vært så virkningsfullt som reklamen påstår, hadde det nok vært registrert som et legemiddel for lenge siden.

Folk lar seg ofte lure av at personer stiller opp i media og sier at de tar kosttilskuddet og får så bra helse...hmmm....er det da placebo eller fordi vedkommende har fått så godt betalt for å gjøre det?

Hvis man ser på indikasjonen/bruksområdet for dette kosttilskuddet som opplyses i media, så finner jeg det veldig suspekt hva dette midlet skal hjelpe for...nettopp det folk ønsker.

Synes det er synd hvis mange personer blir lurt til å betale i dyre dommer for dette.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Gjest2_*
Skrevet
Noen som har prøvd, og vet om det funker eller ikke?

Jeg har prøvd, det er ikke bra.. Anbefales sterkt og ikke kjøpe det!

Det var sinnsykt dyrt og ikke verdt penga

• 6 måneder senere...
Skrevet (endret)
Har ikke prøvd det fordi jeg har ikke tro på det. Har ingen tro på at slike "vidundermidler" finnes.

Tviler alltid på slike produkter med en slik aggresiv markedsføring som dem.

De fleste helsekostprodukter mangler dokumentasjon for virkning i det hele tatt, fordi det må gjøres studier som er strenge, ganske omfattende og meget kostbare. Og de tar tid...flere år. Når du kjøper et legemiddel, så har de gått igjennom studier som viser klinisk dokumentert effekt (selv om effekten selvsagt kan variere mellom individene).

Hører at de sier i reklamen for dette kosttilskudde at det er dokumentert effekt...vel,

få se de papirene da....jeg tviler inntil jeg får se dokumentasjon som er troverdig og som er gjort etter de kvalitetsstandardene som gjelder. Hvordan har de målt effekten? Hvor mange har deltatt i studien? Hvor lenge pågikk studien? Hvilke folke- og aldersgrupper deltok i studien?

Hadde dette kosttilskuddet vært så virkningsfullt som reklamen påstår, hadde det nok vært registrert som et legemiddel for lenge siden.

Folk lar seg ofte lure av at personer stiller opp i media og sier at de tar kosttilskuddet og får så bra helse...hmmm....er det da placebo eller fordi vedkommende har fått så godt betalt for å gjøre det?

Hvis man ser på indikasjonen/bruksområdet for dette kosttilskuddet som opplyses i media, så finner jeg det veldig suspekt hva dette midlet skal hjelpe for...nettopp det folk ønsker.

Synes det er synd hvis mange personer blir lurt til å betale i dyre dommer for dette.

Det jeg vet om VitaePro er at det er et sammensatt tilskudd av 2 forskjellige karotenoider, nemlig lutein og astaxanthin.

Dette er to sterke antioksidanter og sammen med tre andre karotenoider, nemlig vanlig karoten ( gulroten er rik på denne typen ), lycopene og zexantin, er disse vårt første forsvar.

Det betyr at når vi bombarderes med frie radikaler, som kroppens faktisk gjør uavbrutt, vil disse karotenoidene kunne tilintetgjøre disse eller gjøre de ufarlige. Det som er spesielt med karotenoidne er at de når de har tilintetgjort et fritt radikal, har det også tilintetgjort seg selv. Det betyr at vi daglig trenger store doser av disse, for å være på den sikre siden.

Men vi trenger hele antioksidantnettverket, som foreksempel også består av vitamin C og E, sink og selen. Disse gir oss beskyttelse inne i cellen når det frie radikalet har klart å komme inn dit.

Men, jo høyere nivå du har av karotenoidene som sitter i cellemenbranene, jo mindre sjans er det for at de frie radikalene slipper inn. Så når du spør om Vitaepro i seg selv er et fullverdig kosttilskudd og at det skal dekke behovet for vitaminer, mineraler og antioskdanter ( for eksempel vit C, vit E, selen og sink ), så er svaret nei.

Vis dere er ute etter ett kosttilskudd som har dokumentert effekt, og der du får se stuidene kan eg anbefale Lifepack fra Nu Skin , det er fra stuidene fra dette selskapet at Vitaproe bruker sin dukumentasjon.

Dette kostillskuddet er det beste i verden på antioksidanter, og det er ein grunn til at hele Barcelona sitt fotball lag bruker det i lag med G3 juice(www.fruitfromheaven.com).

Med vennlig hilsen Vidar :)

Innlegget er endret og mailadresse fjernet iht KGs regler.

Strix, mod

Endret av Strix
Skrevet (endret)

Når et helseprodukt markedsføres på den måte som VitaePro blir, ja da blir jeg automatisk skeptisk. De prøver å få det til å virke som et mirakelmiddel, som kan kurere alt, man skal få mer energi, forhindre sykdommer, styrke immunforsvaret, være bra for muskler og ledd, osv. Det blir litt vel mye hallelujah stemning for min del.

Fimaet bak har også hatt problemer med Mattilsynet etter ulovlig reklame.

Mer om produktet og "dokumentasjonen" kan leses her:

Antioksidanter kan hemme treningen

Muskler, ledd, astaxanthin og VitaePro

FBI etterforsker VitaePro

Villedende markedsføring

Endret av Strix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...