Cuba Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Sitter her på jobb med rimelig vondt i munn. Litt vanskelig å si hvor det er, men det har holdt seg mest på venstre side. Har nesten vært overbevist om at det har vært tannverk, siden jeg kan kjenne en slags pulserende smerte. Som sagt har jeg aldri har hatt hull, så vet jo ikke hvordan dette kjennes ut da. Gjør ekstra vondt når jeg spiser og drikker.. Men nå syns jeg at jeg merker litt på venstre side også. Har også vondt i hodet, men det har jeg hatt så og si hver dag i det siste. Har time hos tannlegen kl. fire, men tenkte å se om jeg fikk noe svar her mens jeg sitter å venter
Cuba Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2008 Jeg var ikke der.. Ringte dit og vi ble enige om at jeg skulle se det an. Ble litt usikker siden det gjør vondt på så store områder. Men kommer til å dra i morgen om det ikke blir noe bedre. Er så utrolig plagsomt så er bare nødt til å spise smertestillende om jeg skal være noe som helst hyggelig selskap..
Saeria Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Såpass. Jeg har vært "heldig" med mine hull. Det har av og til iset når jeg har spist søtt, men ellers har jeg hatt null tannverk. Selv ikke når jeg hadde en tann som måtte rotfylles. Lykke til uansett.
Cuba Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2008 Ja.. Har egentlig iset på høyre side en stund når jeg har spist søtt osv, men har vel ikke tenkt at det måtte være hull. Fare for at jeg har gått for lenge da
Saeria Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Ikke nødvendigvis. Kan hende det bare er et lite hull, eller ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Tannkjøttbetennelse? Samboeren har noe slikt, og da skyller han munnen med vann med et par dråper lavendelolje. Ser ut til at det virker, heldigvis.
Cuba Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har ikke vært der i dag heller, tror kanskje det kan være en visdomstann som er på vei opp. Litt rart at det gjør vondt på så store områder og jeg kan liksom merke litt ekstra vondt i en tann, mens i neste øyeblikk er det mer vondt i en annen. Mulig det er en visdomstann pluss et hull eller noe.. Tenker uansett å se det an fram mot helgen. Er det ikke veldig mye bedre på fredag drar jeg til tannlegen. Orker ikke ha så vondt i helgen. Om det går over kommer jeg uansett å dra til tannlegen for en sjekk når jeg er ferdig med sommerjobben. På tide nå.. Tror vel egentlig ikke det er tannkjøttbetennelse men.. Hørt at det ikke (nødvendigvis) gjør noe vondt, men at de første tegnene gjerne er blødninger og dårlig ånde. Men jeg tror kjæresten min har tannkjøttbetennelse. Hvor får man tak i lavendelolje til slik bruk?
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har ikke vært der i dag heller, tror kanskje det kan være en visdomstann som er på vei opp. Litt rart at det gjør vondt på så store områder og jeg kan liksom merke litt ekstra vondt i en tann, mens i neste øyeblikk er det mer vondt i en annen. Mulig det er en visdomstann pluss et hull eller noe.. Tenker uansett å se det an fram mot helgen. Er det ikke veldig mye bedre på fredag drar jeg til tannlegen. Orker ikke ha så vondt i helgen. Om det går over kommer jeg uansett å dra til tannlegen for en sjekk når jeg er ferdig med sommerjobben. På tide nå.. Tror vel egentlig ikke det er tannkjøttbetennelse men.. Hørt at det ikke (nødvendigvis) gjør noe vondt, men at de første tegnene gjerne er blødninger og dårlig ånde. Men jeg tror kjæresten min har tannkjøttbetennelse. Hvor får man tak i lavendelolje til slik bruk? Første og beste helsekost, myrra.no, og rundtomkring Men husk å skylle og spytte, ikke svelge.
Cuba Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. juli 2008 Første og beste helsekost, myrra.no, og rundtomkring Men husk å skylle og spytte, ikke svelge. Tusen takk for tips
Cata Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 Er det i over- eller underkjeven? Hvis det er i overkjeven så burde du kanskje sjekke muligheten for at det kan være en bihulebetennelse på gang. De smertene kan av og til føles som om de kommer fra tennene.
Cuba Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. juli 2008 Er det i over- eller underkjeven? Hvis det er i overkjeven så burde du kanskje sjekke muligheten for at det kan være en bihulebetennelse på gang. De smertene kan av og til føles som om de kommer fra tennene. Ja, jeg har tenkt på det se.. men er både oppe og nede, så da kan det vel ikke være det?
Cata Skrevet 16. juli 2008 #14 Skrevet 16. juli 2008 Hm, nei...? Muligens ikke. Men vil tannverk kjennes både oppe og nede da? :klø: Og hvis tannverk kjennes både oppe og nede pga. nervetråder så kan vel muligens bihulebetennelse gjøre det også? Jeg er visst en dårlig rådgiver. Jeg har heller aldri hatt tannpine så det er dårlig med førstehåndskunnskap.
Cuba Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. juli 2008 Hm, nei...? Muligens ikke. Men vil tannverk kjennes både oppe og nede da? :klø: Og hvis tannverk kjennes både oppe og nede pga. nervetråder så kan vel muligens bihulebetennelse gjøre det også? Jeg er visst en dårlig rådgiver. Jeg har heller aldri hatt tannpine så det er dårlig med førstehåndskunnskap. Hehe.. nei, det er derfor jeg egentlig har gått litt fra tannverk. Vet egentlig ikke hva det er, men det har nok blitt bedre så da får jeg vel egentlig bare være fornøyd Men i stad når jeg spiste is så ble det myyyye verre igjen. Men så roet det seg etter en stund og nå er det ikke så ille lenger. Når jeg spiste isen kunne jeg heller ikke spise på høyre side, da gjorde det umenneskelig vondt. Hva kan det komme av?
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #16 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har hatt vondt på den ene siden , trodde d var tannverk men null hull. Nevnte det tilfeldig for fysioterapeuten jeg går til pga rygg smerter. Han kjente på nakken å oppdaget at en muskel som går opp i kjeven var veldig stram og vond. Han masserte og strakk i den. Etter 2 behandlinger ble det bra. Men har siden fått d igjen medn da ve jeg hva de er:)
Cuba Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har hatt vondt på den ene siden , trodde d var tannverk men null hull. Nevnte det tilfeldig for fysioterapeuten jeg går til pga rygg smerter. Han kjente på nakken å oppdaget at en muskel som går opp i kjeven var veldig stram og vond. Han masserte og strakk i den. Etter 2 behandlinger ble det bra. Men har siden fått d igjen medn da ve jeg hva de er:) Hmm!! Det kan faktisk være noe der altså.. For jeg er stiv i nakken også, kanskje særlig på høyre side.. MEN! Det forklarer jo egentlig ikke at det gjør så vondt når jeg f.eks spiser is og drikke kaldt..? Nei, blir ikke klok på det her jeg altså..
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #18 Skrevet 16. juli 2008 Det var vondt når jeg også spiste også. Reagerte på varme og kulde. Det hvis du kjenner ved halsen å kjenner om det er vonde muskler. evt inni munnen - jeg hadde liksom en vond "ert" som var en knute inni munne / kinnen. Fysioterapeuten min hadde selv hatt det men hadde oppsøkt tannlege for han kom ikke på at det kunne være noe annet
Gjest antigartner Skrevet 17. juli 2008 #19 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har ett eneste godt råd, og en laaang formaning til deg: Bare kom deg til tannlegen og sjekk om du faktisk har hull i tennene. Ikke utsett det med alle mulige unnskyldninger, og tanker om hva annet det kan være. Hvis det ikke er hull, så vet du i alle fall at smerten kommer av noe annet. Riktignok koster en tannlegesjekk penger, men jeg kan av egen erfaring forsikre deg om at det i lengden som regel er dyrere å utsette tannlegebesøkene i det uendelige. Da kan eventuelle tannskader ha blitt langt mer omfattende og dyrere å reparere enn om de tas i et tidlig stadium. Det er jo riktig som det sies her: du kan ha bihulebetennelse, du kan ha tannkjøttproblemer, du kan ha en visdomstann på gang, og sikkert mye annet rart. Hull i tennene kan gjøre vondt, men det kan også være hull uten at det er smerter. Mange av spørsmålene dine, og de forslagene som blir gitt her, ville du fått sjekket ut hos tannlegen. Det å sitte her og stille diagnoser blir omtrent som å svare på om du er gravid eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #20 Skrevet 18. juli 2008 Hei! Ta deg en tur til tannlegen du:) Er det noen mulighet for at du gnisser/presser tenner? Da kan man få vondt i hele munnen, samt at emaljen kan bli tynnere og derfor kan det ise når du spiser varmt eller kaldt. Vondt i nakken og hodet er også veldig vanlig da. Håper det ordner seg;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå