Gå til innhold

Utsette oppkjøringa?


Gjest Gjest_Q_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Q_*

Hei, med fare for å stille et dumt spørsmål:

Jeg har egentlig oppkjøring førstkommende mandag, 22. juli, men har de siste dagene begynt å føle at jeg egentlig ikke er klar for å hoppe i det.

Det jeg lurer på er: bruker det å gå greit å få utsatt oppkjøringa noen uker? Kommer kjøreskolen til å bli sur dersom jeg ringer og sier at jeg gjerne vil vente litt til?

Noen som vet eller har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nervene er nok fortsatt til stede om to uker, så det beste er egentlig å bare hoppe i det.

Oppkjøringer bestilles vel i god til i forveien også, så du er neppe garantert og få kjøre opp når du selv ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Q_*

Takk for svaret :) Det er riktig nok ikke nervene som gjør utslaget, men at jeg ikke har fått anledning til å øvelseskjøre noe særlig i det siste og sånn sett føler at jeg har mye å forbedre. Om jeg får oppkjøring om to uker, en måned eller seks uker spiller forsåvidt mindre rolle for meg, jeg vil bare unngå å kaste bort penger på en stryk som kunne vært unngått.

Det jeg lurer på er egentlig bare om det er en grei sak å få oppkjøringa utsatt, om man likevel må betale for timen og om jeg skal kontakte kjøreskolen eller trafikkstasjonen for å få ordna med utsettelse?

Jeg kan selvfølgelig bare ringe kjøreskolen og spørre, men jeg synes det er bedre å stille sånne dumme spørsmål her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjørelærer
Det jeg lurer på er egentlig bare om det er en grei sak å få oppkjøringa utsatt, om man likevel må betale for timen og om jeg skal kontakte kjøreskolen eller trafikkstasjonen for å få ordna med utsettelse?

Det er enkelt å utsette oppkjøringa dersom du ikke føler deg klar. Synes det er fornuftig å vente i stedet for å bruke masse penger på å stryke. Alle oppkjøringer kan avbestilles 48t i forveien uten at du må betale. Dersom du i tillegg har avtalt kjøretime med kjøreskolen, er det normalt å måtte avbestille ca 24t før. Jeg ville kontaktet kjøreskolen (aller helst tatt kontakt/snakket direkte med kjørelæreren din). De avbestiller da oppkjøringa og bestiller samtidig ny tid til deg dersom ønskelig. Er ikke vanskeligere enn det, kjøreskolene bestiller og avbestiller mange tider i løpet av en uke. Helt normalt det, er en del av jobben til kontorpersonalet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...