AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1161 Del Skrevet 2. februar 2012 Hvor får man tak i Divacup/Ladycup? Har mooncup men skal bytte den ut siden jeg har født Kanskje det er link i tråden? Føler ikke for å lese igjennom 58 sider.. Hadde blitt glad for link Kjøpte min på Ebay, sparte 250,- mot den som bestilles i Norge, samme produkt og er fornøyd :gjeiper: 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2012 #1162 Del Skrevet 2. februar 2012 Er det noen her som har handlet menskopper fra iherb? Jeg var innom på blogg.no, og fant en liste ove diverse mensting de har der. Der ut som de har både divacup og mooncup der, til under 200 kroner. Av en eller annen grunn føles litt tryggere fra en butikk enn ebay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 2. februar 2012 #1163 Del Skrevet 2. februar 2012 Absolutt ikke. Tanken på å helle ut blodet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1164 Del Skrevet 2. februar 2012 Dette høres ikke særlig ut, koppen skal ikke lekke så det er nok teknikken som må øves på. Som jeg skriver får jeg ikke lagt p-ringen langt nok inn til at den ikke ligger i veien for koppen og bryter vakuumet. Altså sier jeg jo samtidig at det er meg/teknikken min det er noe i veien med. Pointing out the obvious... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1165 Del Skrevet 2. februar 2012 Då har eg bestilt DivaCup frå Ebay. Vonar dette vert bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2012 #1166 Del Skrevet 3. februar 2012 Då har eg bestilt DivaCup frå Ebay. Vonar dette vert bra! Hvor på ebay? Jeg vurderer bestille fra den butikken som er nevnt litt over her, og det så ut til å være billigere enn på ebay. Er de billigere er det mulig jeg handler der, selv om det føles litt ekkelt å kjøpe noe som jeg faktisk skal ha inni meg på ebay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 4. februar 2012 #1167 Del Skrevet 4. februar 2012 Finnes mange seriøse butikker på eBay, så det er nok ingenting å frykte. de kommer jo innpakket i embalasje også jeg kjøpte min på bleieboden.no. men den var dyr, da... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2012 #1168 Del Skrevet 5. februar 2012 Er det flere som opplever at ene dagen av menstruasjon fungerer koppen som en drøm, mens den neste dagen lekker det i vei? Jeg har brukt kopp i et par år, og kan ikke skjønne at jeg ikke setter den i riktig. Men likevel skjer dette. Nå fikk jeg mensen for et par dager siden, første dag virket koppen utmerket, men i går var det bare søl! Skikkelig frustrerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 5. februar 2012 #1169 Del Skrevet 5. februar 2012 Nå har jeg lest og lest, men får ikke bestemt meg! Er fem og en halv uke siden jeg fødte, så jeg vet enda ikke hvor mye jeg kommer til å blø eller hvor vid eller trang jeg er blitt. Burde jeg vente før jeg kjøper en cup? Og først og fremst: HVILKEN skal jeg velge? Hvordan skal jeg vite hva som er best? Er vel smak og behag som alt mulig annet, men dette er et vanskelig valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1170 Del Skrevet 5. februar 2012 Hvor på ebay? Jeg vurderer bestille fra den butikken som er nevnt litt over her, og det så ut til å være billigere enn på ebay. Er de billigere er det mulig jeg handler der, selv om det føles litt ekkelt å kjøpe noe som jeg faktisk skal ha inni meg på ebay Eg kjøpte denne. Har ikkje fått den i posten enda, men kan gi beskjed når eg har fått den og sei kva eg trur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JollyJolly Skrevet 6. februar 2012 #1171 Del Skrevet 6. februar 2012 Nå har jeg lest og lest, men får ikke bestemt meg! Er fem og en halv uke siden jeg fødte, så jeg vet enda ikke hvor mye jeg kommer til å blø eller hvor vid eller trang jeg er blitt. Burde jeg vente før jeg kjøper en cup? Og først og fremst: HVILKEN skal jeg velge? Hvordan skal jeg vite hva som er best? Er vel smak og behag som alt mulig annet, men dette er et vanskelig valg Jeg brukte kopp før jeg ble gravid uten problemer, men slet veldig etter fødsel. Halvannet år etter synes jeg fremdeles det er vanskelig og vondt å sette inn koppen. I dag fikk jeg divacup i posten og greide å sette den inn uten altfor mye knoting, den er mykere enn de andre koppene jeg har brukt i alle fall. Jeg vet ikke hva som er lurt å gjøre - jeg ville i alle fall tatt den tiden som trengs og ikke gitt opp hvis jeg ikke fikk det til noen få måneder etter fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JollyJolly Skrevet 6. februar 2012 #1172 Del Skrevet 6. februar 2012 Er det flere som opplever at ene dagen av menstruasjon fungerer koppen som en drøm, mens den neste dagen lekker det i vei? Jeg har brukt kopp i et par år, og kan ikke skjønne at jeg ikke setter den i riktig. Men likevel skjer dette. Nå fikk jeg mensen for et par dager siden, første dag virket koppen utmerket, men i går var det bare søl! Skikkelig frustrerende! Ja! Jeg hadde det sånn mye! Min teori er at det forandrer seg litt inni der i løpet av menstruasjonen, spesielt livmortappen. Er nesten helt sikker på at livmortappen ligger skjevt og på kanten av koppen de søledagene. Men vanskelig å få det helt riktig til alle dager, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1173 Del Skrevet 6. februar 2012 Kan man bruke menskopp hver dag hele måneden, som erstatning for truseinnlegg mot utflod? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #1174 Del Skrevet 6. februar 2012 Har hørt at alle bind og tamponger som blir solgt i Norge er testet på dyr. DET er grunn nummer fus til å bruke menskopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badedrakt Skrevet 7. februar 2012 #1175 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har veldig lyst til å prøve det, men kan ikke kjøpe enda av økonomiske grunner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #1176 Del Skrevet 7. februar 2012 Kan man bruke menskopp hver dag hele måneden, som erstatning for truseinnlegg mot utflod? Det står at man kun skal bruke det ved menstruasjon. Selv bruker jeg det lenge av gangen ifm spotting og tror det er greit, men jeg ville ikke brukt den mot utflod. Utflod kommer vil vel også komme utenfor kommen siden utfloden kommer fra hele skjeden og ikke bare livmoråpningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 7. februar 2012 #1177 Del Skrevet 7. februar 2012 Det står at man kun skal bruke det ved menstruasjon. Selv bruker jeg det lenge av gangen ifm spotting og tror det er greit, men jeg ville ikke brukt den mot utflod. Utflod kommer vil vel også komme utenfor kommen siden utfloden kommer fra hele skjeden og ikke bare livmoråpningen? Det er ikke farlig, men det har ingen hensikt, for utfloden kommer fra skjedeveggene, ikke livmoren, så da havner det nok ikke i koppen Har selv opplevd det når jeg er nesten ferdig med mensen, at det er litt utflod på utsiden av koppen når jeg tar den ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 7. februar 2012 #1178 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har veldig lyst til å prøve det, men kan ikke kjøpe enda av økonomiske grunner Du sparer inn de pengene rimelig kjapt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #1179 Del Skrevet 7. februar 2012 Du sparer inn de pengene rimelig kjapt Det kan være dyrt å være fattig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 7. februar 2012 #1180 Del Skrevet 7. februar 2012 Det kan være dyrt å være fattig Oh, I know! Er student selv Jeg sparte bare en måned, og neste måned kjøpte jeg meg en. Veldig fornøyd med det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå