Gå til innhold

Om å miste verdifulle ting...


Livets datter

Anbefalte innlegg

Noe av det verste jeg vet, er å miste verdifulle ting som lommebok, nøkler, bankkort, mobiltelefon o.l. Den isende følelsen du får akkurat idet du innser at noe er borte. Og den lange "lete-prosessen" etterpå.

Og nå har det altså skjedd! Skulle ut en tur på lørdag, og skulle til å raske med meg brillene mine (lesebriller) på vei ut. Til min store fortvilelse kunne jeg ikke finne dem, og etter flere timers leting måtte jeg bare innse at de var og er borte... Har vært på jobb, ringt mor og far, alle steder jeg har vært osv. Er surt. Var så glad i de brillene, og de var ganske dyre... :(:grine: snufs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner akkurat hva du mener, for jeg driver og leiter etter kredittkortet mitt, og det er kav borte!! Har alle de andre kortene mine, så det kan jo ikke være stjålet...eller? Klarer virkelig ikke å huske hvor jeg så det sist..eller når jeg brukte det sist, så det kan ha vært borte i opptil en uke :( Lurer på om jeg rett og slett skal sperre det og bestille nytt, sånn bare for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg rett og slett skal sperre det og bestille nytt' date=' sånn bare for å være sikker.[/quote']

Sperre det ville jeg gjort uansett... Mens du leter. Så er du på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen får brukt det uten leg' date=' så er det jo butikken sitt ansvar... eller?[/quote']

Forsåvidt. Men det blir jo ditt problem uansett. Du kan unngå så mange problemer hvis du bare tar den ene telefonen og sperrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Kreditkort og bankort må sperres når du leter,briller er også et problem særlig vis du leter etter dem og du har dem på nesa. :oops: Dette har skjedd meg mange ganger,Livets datter sjekk ved senga,i godstolen og ved pc hvor du bruker briller. :veldigsur:.Mobilen kan en prøve å rine opp hvis en har to i huset,lurer på hva det kommer av at vi kvinns glemmer ting her og der.Vi har vel formye å tenke på tror jeg.Trøste klem til Livets datter fra gamle mor :ler:

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nok lett på alle tenkelige steder nå. Både lørdag og søndag har gått med til å lete, uten resultat. Er skikkelig deppa pga det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha livets datter! Takket være denne tråden fant jeg nemlig kortet mitt :) Fikk litt ekstra inspirasjon til å lete i pengeboka mi en gang til, tok ut alt som var i den, og da kom kortet frem gitt :) Lå med baksiden ut, slik at det hadde "feil farge", og veeeeldig langt nede i kortlomma si, så jeg har oversett det tidligere når jeg har leita.

*Lykkelig kortfinner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad på dine vegne. Du har vel ikke tilfeldigvis et par briller i den lommeboken også??? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, beklager! Med den behandlingen lommeboken min får, så tror jeg du skal være glad for det ;) Men jeg er sikker på at du finner brillene dine! Kanskje du bare må slutte å lete først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hva det kommer av at vi kvinns glemmer ting her og der.

Det er nok ikke bare vi kvinner. Du kjenner nok ikke mannen min.... :ler::ler:

...og en annen ting: tenk på all den TIDEN vi bruker på å LETE etter ting og tang vi har rotet bort! Grrr...! :evil:

Ugla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dårlig utnyttelse av tiden. Og brillene er fortsatt ikke kommet til rette. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg ekspert på å rote vekk nøkler..... :cry: Men de pleier å komme til rette igjen... De ligger å slenger et eller annet sted....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dr Zoidberg

Jeg mister bare tid, jeg. Og idag mistet jeg det kjæreste tingen jeg eier - det er helt for jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg mister brillene mine, finner jeg dem som oftest igjen på toalettet.

Jepp, - du leste riktig: toalettet. :o

Hvorfor?

Fordi jeg oftest bruker linser. De gangene jeg bruker briller så inbiller jeg med delvis at jeg går rundt med solbriller. Og solbriller tar jeg som regel av meg når jeg er på toalettet. Du lurer kanskje på hvorfor? Jeg aner ikke!

Men altså Livets Datter, sjekk på to'an.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To'an er sjekket. Jeg har omtrent vrengt hele leiligheten og lett på tenkelige og utenkelige steder.

Men nå begynner jeg å skjønne "opplegget" med at det ikke ble noen sommerferie på meg. Skjebnen ville nok ha det slik fordi jeg er nødt til å bruke de pengene på nye briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nye briller er bestilt.

Da kan jeg være sikker på at de gamle dukker opp igjen rett etterpå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg får vondt i hjertet da når jeg tenker på konfirmasjonsringen min. :cry:

Den var lagd av gifteringen til min avdøde pappa. Søstern min og jeg fikk en del hver. Men den er nå borte for alltid. Med tiden har jeg bare måttet godta at den er og blir borte. Jeg var så dum og tok den av meg da jeg var i en praksis periode i lomma. I følge reglene er det ikke lov å ha på ringer. Men i ettertid har jeg hørt de godtar gifteringer. Denne så ut som en forlovelsesring, var av gull. Så det var vondt å miste den. Tenkt på å lage en kopi, en ny ring. Men har bare blitt med tanken. Tror det vil kjennes enda vondere å gå med en ring som er helt lik, men som ikke er pappas.. Da mister man på en måte affeksjonsverdien om dere skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var lagd av gifteringen til min avdøde pappa. Søstern min og jeg fikk en del hver. Men den er nå borte for alltid.

Det var leit å høre. Fælt å miste ting som har personlig verdi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Ja det er det virkelig.. Var det eneste jeg hadde etter pappan min da jeg mistet ham veldig tidlig.. Drømmer om at en synsk kunne hjulpet meg slik at jeg kunne funnet den igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...