Gå til innhold

Ta ut litt kontanter i dag!


Fakse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja.. Tror ikke det blir streik.

Dessuten tror jeg heller ikke at minibank vil spyttet ut penger når man har tilnærmet lik 0kr på konto;) Så jeg trenger vel ikke bekymre meg.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke det blir streik, men det er jo greit å være på den sikre siden da. Blir nok ikke langvarig uansett, men en lapp eller to er godt å ha i pengeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel visa eller mastercard nå til dags og da er det jo bare å bruke disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel visa eller mastercard nå til dags og da er det jo bare å bruke disse.

Jupp, men det er jo ikke alle steder man kan betale med dem. Noen tar bare vanlig debetkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt noen forhåndsregler i forhold til streik; tror ikke det blir noe, jeg! Uansett ikke noe langvarig. Sykepleiere og førskolelærere og andre som jobber med mennesker kan streike over lengre tid, men kom igjen når økonomien rammes / lammes!!! Nei, dette blir i så fall veldig kortvarig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, tar ikke ut penger. Lar meg ikke styre slik at markedet. Tror heller ikke at det blir streik. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel visa eller mastercard nå til dags og da er det jo bare å bruke disse.

De kan bare brukes på steder hvor de bruker den gammeldagse papirmåten. Dvs ikke særlig mange steder. Visa og mastercard drar man jo vanligvis gjennom bankterminalen, og det vil ikke virke dersom det blir streik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, VISA vil ikke virke nei...

Har ikke tatt ut noe ekstra kroner jeg, satser på at det ikke blir streik, og i tilfelle en kort en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir streik, og har derfor heller ikke tatt ut noe ekstra, men dersom det skulle bli streit alikevell, så ser jeg ikke på det som noen krise da jeg bor veldig nært svenskegrensen og kan dra dit på handel, osv...

Vi for t.o.m. tatt ut norske penger der om vi vil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En påminnelse om hvor sårbare vi er i et samfunn hvor vi tror at 7-11 er åpen 24/7 - og om ikke, så finnes det i hvert fall en Shell select...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Har nå tatt ut litt penger vi. Ikke noe masse nei, slett ikke. Om det blir en streik så trur jeg ikke at den blir lang, men det er greit å ha LITT penger i alle fall. Normalt sett opplever ofte jeg å ha for lite kontanter til å kunne kjøpe en liter melk, for jeg drar alltid kortet uansett (skandiabanken, ingen gebyrer, så hvorofr ikke?)

Vi har da mat i kjøleskapet til neste helg (vi handler alltid for ei uke om gangen) men det er kjekt å ha kontanter til en liter melk og et brød, just in case? Selv har jeg månedskort på bussen (satser på at de ikke streiker så lenge at det går ut) men sambo må ha kontanter for å ta buss.

Nei, vi hamstrer ikke penger, men tok ut bare sånn at vi har "småpenger" kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En påminnelse om hvor sårbare vi er i et samfunn hvor vi tror at 7-11 er åpen 24/7 - og om ikke' date=' så finnes det i hvert fall en Shell select...[/quote']

24/7??? Har jeg gått glipp av noe...? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det i alle fall avklart; partene kom til enighet - og det blir ingen streik!

Så nå kan dere bare sitte der med alle pengene dere har tatt ut!

:ler: *mrsmt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens gladmelding må jeg si! Fikk m.a.o. for en gangs skyld glede av at kontoen p.t. inneholder NOK 16,50. Det sparte meg for masse stress og bekymringer... Trengte jo ikke akkurat løpe rundt og lete etter en minibank som fremdeles inneholdt penger til absolutt ingen nytte :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Hehe, ja, de som har tatt ut mye kan sikkert angre, men vi har sam sagt ikke tatt ut mer enn penger vi kommer til å bruke de nærmeste dagene uanset, for ingan av oss trudde det ble en lang sterik, men uansett, streik eller ei, så er det greit med kontanter i kveld da, på KG-treff.

Og en ting er sikkert, kontantene forsvinner fort nok.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de som har tatt ut mye penger kan selvfølgelig angre, men de bør i alle fall løpe til banken og sette inn pengene igjen! Aldri lurt å oppbevare for mye kontanter. Og det var jo åpenbart at det ikke kom til å bli en lang streik.

Nå hadde jeg tilfeldigvis et par hundrelapper i pengeboka, så jeg tok ikke ut noe som helst, men som fredagsbarn er jeg ofte totalt skrapa for kontanter siden snille skandiabanken ikke gir meg gebyrer på bruk av kort :) Tenkte at mange kanskje hadde det på samme måten, og at det derfor kunne være greit å bli minnet på å ta ut i alle fall litt kontanter, så man får kjøpt en bussbillett og en pakke melk. Var kun ment som en vennlig påminnelse, men Væren må jo selvfølgelig bråke og være frekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kun ment som en vennlig påminnelse' date=' men Væren må jo selvfølgelig bråke og være frekk ;)[/quote']

:ler: Ja, det er bare typisk meg, Ragnhild... Kan'ke noe for det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...