loffen Skrevet 10. september 2008 #1781 Skrevet 10. september 2008 Glad jeg ikke så det.. Hadde sikkert blitt irritert av det.
Sauen Shaun Skrevet 11. september 2008 #1782 Skrevet 11. september 2008 Tror ikke jeg heller hadde hatt godt av å se det programmet.
kamela Skrevet 11. september 2008 #1784 Skrevet 11. september 2008 I dag har jeg demonstrert hvor mye tid jeg egentlig trenger om morgenen -forsov meg med 40 minutter og var likevel ute av døren til vanlig tid -nyvasket og anstendig med matpakke i veska -under et kvarter senere... Vi kan hvis vi må Nå er jeg på tynn is her, dette er ikke et område jeg vet så mye om. Men jeg sitter og ser på Oprah, på et intervju med den gravide mannen. Jeg har sett min dose programmer med transkjønnede, og det er en del ting som går igjen når de forklarer hvorfor de forklarer valget sitt. Jeg skal ikke påstå at jeg skjønner dem, men ut fra hva de sier, får jeg likevel en viss forståelse av hvorfor de velger som de gjør. Han her har ingen av de "vanlige" forklaringene, jeg får ingen forståelse av hvorfor han ønsket kjønnsskifte. Det eneste han sier som jeg har sett andre si, er et ønske om å ikke ha eller være kjønn, men å være mann er da like mye å være et kjønn som det å være kvinne? :klø: Og er du mann når du fortsatt har kvinnelige kjønnsorganer og får barn? Dessuten tilstår jeg at jeg sliter litt med hele "gravid mann"-konseptet. Mulig det gjør meg intolerant, men jeg synes det begynner å gå litt langt. At noe er fysisk og medisinsk mulig, betyr ikke nødvendigvis at man skal gjennomføre det. Synes hele greia bare er dum! Fikk bare sett siste halvtimen jeg også, og jeg skjønte ikke stort... Og, jeg må være helt teit, men hvordan ble han gravid?? Hvis barnet ble født på normalt vis har han jo fortsatt de kvinnelige kjønnsorganene, og barn blir vanligvis laget via fødselskanalen (var jeg flink nå)! Sier bare huff om hele greia, jeg!
Gjest Spiss Skrevet 11. september 2008 #1785 Skrevet 11. september 2008 Barnet var ikke født kamela, det var derfor jeg lurte Jeg tenkte på denne mannen i natt og jeg er ganske gitt...
Sauen Shaun Skrevet 11. september 2008 #1786 Skrevet 11. september 2008 Jeg blir egentlig litt kvalm av hele greia jeg...
Gjest Spiss Skrevet 11. september 2008 #1787 Skrevet 11. september 2008 For meg blir det bare uforståelig rett og slett. Men hadde jeg satt meg inn i det, så kan det jo være jeg hadde akseptert det?
Sauen Shaun Skrevet 11. september 2008 #1788 Skrevet 11. september 2008 Jeg synes bare at det blir helt feil når en mann skal bære fram og føde barn. Jeg får vondt når jeg tenker på hvor langt man kan gå når det gjelder medisinsk utvikling. For meg blir det like feil som at man i dag kan klone mennesker. Det blir for mye tukling med skaperverket.
Daria Skrevet 11. september 2008 Forfatter #1789 Skrevet 11. september 2008 Barnet ble født i juli. Jeg tror litt av grunnen til at jeg ikke skjønner det, er at jeg ikke helt skjønner dette voldsommet, altoppslukende ønsket om og behovet for å få barn (samt at jeg strengt tatt synes man får holde seg til å være ett kjønn. Skal du skifte, så skift helt. Ønsker du å være mann, kan du ikke få barn. Hva du gjør, gjør fullt og helt, ikke stykkevis og delt...)
Daria Skrevet 12. september 2008 Forfatter #1791 Skrevet 12. september 2008 Arg, jeg finner ikke gjen dokumentet jeg jobbet på i går Er da sikker på jeg lagret, men borte er det, uansett hvor mye jeg søker *begynner på nytt*
Daria Skrevet 12. september 2008 Forfatter #1793 Skrevet 12. september 2008 Når jeg trenger tre forsøk på å stave politikk, er det åpenbart på tide med helg...
Daria Skrevet 12. september 2008 Forfatter #1795 Skrevet 12. september 2008 (endret) Sløv og sløv -skal til Skravla og hjelpe til med å sortere bøker, med innlagt konsert lørdag og tupperware-party søndag. Men vi skal nok få til litt sløving også... Endret 12. september 2008 av Daria
Daria Skrevet 12. september 2008 Forfatter #1797 Skrevet 12. september 2008 Må bare få unne de siste 45 minuttene på jobb først
Fremhevede innlegg