Gå til innhold

Utsikt til paradiset

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er veldig stor forskjell fra grapefrukt til grapefrukt. Jeg spiste mye rød grapefrukt i vår, den er kjempegod og smakte slettes ikke surt og bittert som jeg forventet. Utover det vet jeg ingenting om grapefrukt.

God morgen, forresten. :)

Skrevet

Blir den ikke bedre å spise om man filiterer den og tar av de tynne veggene? :klø: Jeg innbiller meg at jeg har hørt noe slikt.

Skrevet

Det tror jeg også Multi. At jeg har hørt, altså.

Hvor er Daria? :kaffekopp: :kaffekopp: (kanne med te)

Skrevet

Jeg hadde en rød grapefrukt, presset og silt, og er fortsatt ikke overbevist...

Skrevet (endret)

Ærlig talt, jeg synes da virkelig ikke det skal være nødvendig at fylkesmannen skal godkjenne et sånt tiltak. Elevene er gamle nok til å ta ansvar for egen læring. Kommer de for sent til timen så er de faktisk for sent ute og må finne seg i å miste den undervisninga. Hva de velger å bruke den tiden på, den de plutselig har tilgjengelig fordi de har blitt for seine til undervisninga, det må de nesten bestemme selv og velger de å sette seg på biblioteket for å arbeide med skolearbeid så er det selvføgelig veldig positivt.

Sånn rent bortsett fra det så er jeg helt enig med deg i at bibliotekaren(e) bør forespørres før de blir satt opp som del av et tiltak.

Endret av Faerie
Skrevet

Da jeg gikk på videregående var det også sånn at kom man for sent, slapp man ikke inn (hvertfall i teorien, det varierte litt hvordan lærrne praktiserte det), og jeg kan ikke huske at noen var uenige i det. Men jeg er litt i tvil om jeg synes det er greit at læreren, etter å ha ført fravær, kan bestemme hvor eleven skal være og gjøre.

Og fylkesmannens semantiske flisespikkeri om "undervisningstiltak" kontra "straffetiltak" blir egentlig litt latterlig...

Skrevet
:Gjesp: Trøtt og uinspirert i dag, og helt uten arbeidslyst og -moral. Egentlig vil jeg sette meg i et hjørne og surfe på youtube, men nok en gang er vi inne på lyster som er lite forenlige med jobboppgaver...
Skrevet

Hvor mye er "litt chili"? :klø: Og er ikke små chilier (det eneste de hadde i butikken) sterkere enn store? Og hvor mye buljongplver tilsvarer en halv terning? Og har jeg muskat?

Ikke har jeg husket å kjøpe fløte heller, men melk funker sikkert det også. Og purren er byttet ut med vårløk.

Tror det er dette som kalles "fritt etter oppskriften" :fnise: Gresskaret og vannet er hvertfall riktig :ler:

Skrevet

Lykke til med suppen! :ler:

Skrevet

Lykke til!

Du kan sikkert ha i 'litt mer' chilli etterhvert, om det ikke blir nok. :)

Skrevet (endret)

Det ble nok chili :fnise: Jeg smakte på en syntes ikke den var så sterk, så jeg slang oppi tre. Etter en runde i blenderen var det mer enn sterkt nok :ler: Men den var god likevel. Kanskje jeg skal prøve å tynne ut resten med litt kokosmelk ved en passende anledning? *tenker høyt*

Endret av Daria
Skrevet (endret)

Mobilen min er visst syk :( Flere har prøvd å ringe meg i dag og kommet rett til svareren til tross for at den har stått på, og jeg har hverken fått beskjed om ubesvart anrop eller ventende meldinger. Måtte prøve et par ganger før jeg fikk ringt ut også, og jeg har måttet krangle med den de siste gangene jeg har skullet lade.

Spørs vel om jeg ikke må på jakt etter ny snart... :sukk:

Endret av Daria
Skrevet

Æsj, så kjedelig.

Men kanskje den bare tenger litt service? :jepp:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...