Gå til innhold

faktisk.. sliten...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_student_*
Skrevet

Jeg trenger råd.. virkelig..

Er bare skikkelig sliten for tida.. våkner hver mrg, bare så vidt jeg klarer å løfte armen og dra meg ut av senga.. hele kroppen verker.. øya bare detter igjen.. vil bare ligge i senga..

Er vanligvis fulltidsstudent med helg./kveldsjobbing. I sommer er jeg ferievikar og jobber 150% i helsevesenet.. trenger å tjene en ekstra slant, så jobber mye.

Siste dagene/uka spesiellt, har jeg bare hatt lyst ringe å si jeg er syk, bare lyst sette meg ned å gråte. Men jeg er ikke typen som skulker jobben sånn.. har jeg tatt på meg vakt så går jeg den å gjerne ei til dersom noen andre er syke.

Går noe galt, eller noen sier noe utenksomt, så får jeg helt klump i halsen å tårene presser på.. må svelge unna.. Tåler ingenting om dagen.

Brystene mine verker.. bare jeg tar på de så er de vonde, som en stiv, støl, tung muskelklump. Om dere skjønner..

Nakken brenner..stråler ut i skuldrene..

Ryggen er vond å stiv.. er ikke helt bra etter en prolaps..

Resten av kroppen er bare øm å sliten..

noen som har noen gode råd eller oppmuntrendes ord?

Jeg må bare holde ut hele sommeren..

Vært mye sykdom og et par dødsfall i familien siste året.. det er klart alt har tæret på.. :(

Lyst ha en skulder å gråte på, som forstår.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, trist å høre at ting er slitsomt.

Kan du være gravid? Det slo meg siden du har vondt i brystene..

Egentlig tror jeg bare du er sliten og utbrent og det er ikke så rart. Du har et tett program. Men jeg syns du skal gå til legen å ta en blodprøve å få sjekket stoffskfite og jernlagrene dine.

Du bør kanskje få en sykemelding slik at du ikke blir helt utbrent. Høres ikke godt ut å gå på jobb når du har det slik.

Ofte holder man hode oppe og er sterk når mye skjer på en gang. Kanskje disse dødsfallene har gått sterkt inn på deg, og gir utslag for dette nå? Kanskje som skolen var ferdig så kom alt?

Ønsker deg god bedring:) Klem.

Skrevet

Du er SLITEN, SLITEN, SLITEN! Å være student og jobbe i tillegg er slitsomt, seff er det tungt å ikke ha penger. Vond nakke, skuldre og rygg er et tegn på stress, feil bruk av arbeidstillinger og manglende hvile/søvn. Du burde sykmelde deg og gå hjem og sove, trimme og spise grønnsaker.

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg syns du skal ta noen dager fri, enten bruke egenmelding noen dager eller gå til legen og få en sykmelding. Disse fridagene bør du bruke på deg selv, bare slappe av og pleie deg selv mest mulig.

Når du kommer tilbake på jobb bør du ta det pent. Bare ta de vaktene du er satt opp på, ikke ta på deg noe ektra. Ikke jobb mer enn toppen 5 dager i uken. Ikke jobb overtid.

Siste uke før studiestart bør du ha fri, helst to uker fri før du begynner på skolen igjen.

Hvis du skal klare studiene må du ha noe energi til å begynne på et nytt skoleår!

Når du studerer bør du ikke jobbe mer enn toppen tre dager i uken, for å klare studiene og ikke slite deg helt ut.

Ellers vil jeg råde deg til å rett og slett gråte ut! Ring en venn og gråt! Godt å få det ut!

Håper du får det bedre videre.

Gjest Gjest_student_*
Skrevet

Tusen takk for svar dere som har svart...

det føltes godt å endelig få forståelse fra noen andre..

Jeg er ikke gravid, det vet jeg..

Men har manglet litt vitaminer og jern tidligere.. så kan jo hende det har blitt manko igjen.. det blir rask og lettvind mat om dagene, så er ikke sikker jeg får i meg det jeg trenger..

Jeg har to vakter igjen nå, så har jeg en dag fri.. da skal jeg sove ut, slappe av, prøve å lage meg ordentlig mat og tenke på meg selv..

Har ikke så mange venner som jeg kan ringe til å gråte ut med, "bestevenninna" mi er frekk i kjeften å ingen har det igrunn verre enn henne.. "typen" min som jeg tror det er slutt med nå, nytter det heller ikke å snakke med, for han snakker kun om seg selv istedet..

Familien min forstår meg, men det er ikke mye de får gjort.. jeg må lære meg å sette grenser tror jeg.. begynt å skjønne det nå... :(

Føler meg litt bedre i dag, men trøtt.. får sjelden sove hele natta igjennom..

Men tusen takk for svar, det gjør godt. Men jeg har ikke samvittighet til å bruke egenmelding, selv om det hadde vært utrolig godt.. men jeg er jo ikke syk.. føler aldri jeg strekker nok til... :(

Skrevet

Jeg synes du bør en tur til legen og sjekke deg for de vanligste tingene. Du kan f.eks. ha kyssesyke uten at du er klar over det.

Skrevet
Tusen takk for svar dere som har svart...

det føltes godt å endelig få forståelse fra noen andre..

Jeg er ikke gravid, det vet jeg..

Men har manglet litt vitaminer og jern tidligere.. så kan jo hende det har blitt manko igjen.. det blir rask og lettvind mat om dagene, så er ikke sikker jeg får i meg det jeg trenger..

Jeg har to vakter igjen nå, så har jeg en dag fri.. da skal jeg sove ut, slappe av, prøve å lage meg ordentlig mat og tenke på meg selv..

Har ikke så mange venner som jeg kan ringe til å gråte ut med, "bestevenninna" mi er frekk i kjeften å ingen har det igrunn verre enn henne.. "typen" min som jeg tror det er slutt med nå, nytter det heller ikke å snakke med, for han snakker kun om seg selv istedet..

Familien min forstår meg, men det er ikke mye de får gjort.. jeg må lære meg å sette grenser tror jeg.. begynt å skjønne det nå... :(

Føler meg litt bedre i dag, men trøtt.. får sjelden sove hele natta igjennom..

Men tusen takk for svar, det gjør godt. Men jeg har ikke samvittighet til å bruke egenmelding, selv om det hadde vært utrolig godt.. men jeg er jo ikke syk.. føler aldri jeg strekker nok til... :(

Det er typisk norsk I assume: Bare fordi man ikke har åpne sår, knekt rygg og blødende nese, så er man ikke syk. Når man har så mye plager som du har, selv om det ikke er åpne sår og brudd, så er du ikke frisk nok til å gå på jobb. I mange yrker, feks lærer, sykepleier o.l så er det du beskriver veldig god grunn til å ta ut sykmelding, for din tilstand går faktisk ut over din evne til å omgås andre. Så den dårlige samvittigheten du har mot å ikke bruke egenmelding og sykemelding, går faktisk ut over arbeidet ditt og til slutt så er du med på å slite deg fullstendig ut. Vær litt fornuftig, tenk langsiktig. Til slutt, så må du permiteres fra studiene fordi du har slitt deg ut. Det blir dyrt, det...

Gjest Huldali
Skrevet

Hvis du tar ut sykemelding, vil du forebygge sykdom i ditt tilfelle, så hvis du kan se slik på det vil det være helt "lovlig" å gå til legen og få en sykemelding.

Kjenner meg igjen med det du skriver om og ikke ha en skulder å gråte på. For min del gråter jeg for meg selv og prøver å trøste meg selv på den best mulig måten, ved å være litt egoistik og bare pleier meg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...