Gå til innhold

Realistisk vektnedgang frem til jul?


Gjest Gjest_Purple_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Purple_*

Hva er en realistisk vektnedgang til jul hvis jeg trener 6 ganger i uken og spiser sunt? Er 10 kg for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er veldig realistisk jeg. 2kg i måneden er vel ypperlig. Bare å stå på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, men det høres ikke realistisk ut med trening 6 ganger i uken, det blir man så veldig fort lei av.

Hva med trening 3-4 ganger pr. uke, ikke mindre?

Og et sunt og balansert kosthold?

Da vil du nå målet ditt og ikke bli skuffet over deg selv om du ikke klarte å trene de 6 gangene pr uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks ganger per uke HØRES ikke bare slitsomt ut - det er det.

En bekjent av meg gjorde dette, og hun var helt utslitt etter en måned stakkar. Riktignok hadde hun gått ned to kilo, men hun orket ikke å fortsette slik. Istedet fikk hun veiledning om hvordan hun skulle spise bedre, og trappet ned til å trene 3-4 ganger i uken. Etter en måned til hadde hun gått ned to kilo til! Altså like mye som hun gjorde på en måned med trening seks ganger i uken.

Selvfølgelig er det individuelt hvor mye man orker, og også hvor mye man går ned.. Men jeg ville anbefale deg å snakke med en treningsveil. om kosthold, for kostholdet har mye å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syklisten

Det kommer vel litt an på hva treningen er. Jeg sykler f.eks. 4 av ukens 5 arbeidsdager til og fra jobb og i tillegg kommer vekttrening og turgåing i helgen.

Jeg er enig i at 6 ganger samme trening pr uke kan virke utmattende og vet at jeg ikke hadde orket å opprettholde dette. Men hvis treningen er variert tror jeg det skal gå bra.

Uansett synes jeg at 4 ganger pr uke er nok trening hvis det er det samme som gjøres hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mariten_*

4 dager i uken går jeg en lang tur (ca 2-3 timer) og da er det ikke langs veien, men ganske tunge turer i terreng med ganske gode bakker. Spiser fornuftig, prøver å kutte ut brød, poteter, ris og pasta. Mye frukt og grønnsaker. Regner med å gå ned mer enn 10 kg til jul.

He en rolig jobb uten særlig fysisk aktivitet, men prøver å gå stedetfor å kjøre på kortere strekninger.

Forresten ingenting som er så deilig som å komme seg ut i frisk luft og ut i naturen og det beste er jo at det er helt gratis :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...