Gå til innhold

Vaskehjelp

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Gloria_*
Skrevet

Vi er et par som bor sammen, vi har ikke barn, men begge jobber. Som jeg har skrevet i en tråd tidligere er min samboer kronisk syk. Det betyr at mye faller på meg, og er det noe jeg syns er kjedelig så er det husvasken og ikke minst støvtørking! Jeg har lekt med tanken på å få en vaskehjelp hver 14 dag.

Så til saken. Er det dumt av meg å gjøre, siden vi ikke har barn, ikke har så stort hus og jeg har jo egentlig tid til det, men jeg gjør masse annet også og kunne tenke meg å slippe akkurat det. Klesvasken er jo grei å ta for det er jo bare å henge opp og tar jo ikke lange tiden motfor husvasken.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gul_*
Skrevet

Vi har ikke barn, ingen av oss er syke og vi bor i en 3-roms leilighet på 70 kvadrat. Begge syns det er greit med rydding men hater å vaske. Greit å vaske av kjøkkenbenken etc, men utover det ble det veldig dårlig stemning i heimen på "vaskedager". Vi bestemte oss etterhvert for at det var verd pengene å få en vaskehjelp og jeg har aldri angret en dag. Det finnes ikke noe bedre enn å komme hjem til nyvasket hus på fredagen :) Så lenge dere syns dere kan ta dere råd til det så ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal gjøre det.

Skrevet

Samme her. Gubben og jeg vurderer å få hjelp i huset, selv om vi ikke har barn eller er syke. Hadde bare vært så deilig å slippe husvask, og vi synes vi har råd til det.

Skrevet

Det er ikke så dyrt, er det vel?

Skrevet

Jeg hadde vaskehjelp tidligere. Både jeg og min tidligere samboer jobba og hadde pendlerjobber, så vasking stod ikke høyest på prioriteringslista når helgene kom. Av den grunn så anskaffa vi oss vaskehjelp. For vår del så hjalp det på all kranglinga i forhold til den jobben.

Jeg skal innrømme at jeg er på nippet til å anskaffe meg vaskehjelp nå også, og nå bor jeg aleine i et hus og har ingen andre å rydde opp etter enn meg selv..

Skrevet

Go for it!

Hadde ikke vi hatt vaskehjelp, så hadde det blitt adskillig mer krangling i heimen. Vi har heller ikke barn og bor i leilighet.

Gjest Gjest_Gloria_*
Skrevet
Go for it!

Hadde ikke vi hatt vaskehjelp, så hadde det blitt adskillig mer krangling i heimen. Vi har heller ikke barn og bor i leilighet.

Blir nok til at jeg gjør det :)

Tenk så deilig å komme hjem til reint og godt luktende hus!! :)

Skrevet (endret)

Ja, det å ha vaskehjelp er bare kjekt det. Vaskehjelpene gjør veldig mye for lønnen i daglig renhold også, så man gjør en god investering. Da tenker jeg på mye lønn i forhold til andre vaskejobber (f.eks flyttevask). :)

Dessuten er det faktisk ikke luksus. For mye dritt og støv er jo plagsomt for allergikere b.l.a, og det blir det mer og mer av. Og mange har ikke tid heller.

Endret av LilleCanCan
Skrevet
Ja, det å ha vaskehjelp er bare kjekt det. Vaskehjelpene gjør veldig mye for lønnen i daglig renhold også, så man gjør en god investering. Da tenker jeg på mye lønn i forhold til andre vaskejobber (f.eks flyttevask). :)

hva mener du med andre vaskejobber? :sjenert: finnes det flere?

Skrevet

Vad är normal timpris på vaskehjelp?

Funderar också på attskaffadet, men jag undrar hur mycket det kostar ca... :)

Gjest -Maggie-
Skrevet

Jeg hadde vaskehjelp før, og det var helt genialt. Så deilig å komme hjem til et skinnende rent hus!

Skrevet (endret)

Priser er vanskelig å sette ut i løse lufta.

Byråene opererer med så mange forskjellige priser at det er helt vilt.

Det kommer an på hvor stor leilighet/hus man har, etasjer man har, og hvor mye som kunden ønsker å gjøre. Prisen blir ofte fastsatt etter renhold, for da vet man hvor mye som bør gjøres. :)

Citamaid sine priser pr 70/100 kvm er; 600-900 og oppover, tror jeg.

Og de er av de dyreste. Som regel bruker man ikke mer enn 1-3 timer på en slik jobb heller (burde ikke i allefall, hvis ikke det er sinnsykt mye å gjøre), men man får faktisk mye for pengene.

Endret av LilleCanCan
Skrevet
hva mener du med andre vaskejobber? :sjenert: finnes det flere?

ja. altså; flyttevask, hovedrengjøring, daglig renhold, osv... :)

• 2 måneder senere...
Skrevet
Citamaid sine priser pr 70/100 kvm er; 600-900 og oppover, tror jeg.

per time?

Skrevet

Prøv det i en periode da vel, du trenger ikke binde deg til å bruke vaskehjelp for evig og alltid... Jeg kjenner flere "helt vanlige folk" som har vaskehjelp, det er ikke så uvanlig lenger. En familie har det fordi de har tre barn og er hele tiden på farten (begge foreldrene jobber, og barna har flere fritidssysler som må følges opp), og moren i huset har sagt at det å ha fast vaskehjelp gjør at de _må_ rydde før hun kommer, dermed er huset strøkent hver uke... Kjenner også en gutt på 25 år som har det, hvis ikke ville det sett helt jævlig ut hjemme hos ham (det gjorde det før), han jobber ca. 10 timer hver dag og orker ikke vaske. Han betaler vaskehjelpen 120,- kroner i timen.

Hvis noen i familien/vennekretsen reagerer, si at dere bare prøver det i en periode for å se om det er noe som det er verdt å bruke penger på. Jeg tenker: Hvorfor ellers jobber man?! Må jo tenke på hva det er verdt å bruke penger på... :-P

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet
Han betaler vaskehjelpen 120,- kroner i timen.

Men da er det nok svart og det vil vi jo selvsagt ikke ha noe av.

Google vaskehjelp, så dukker det nok opp priser

Skrevet

Jeg betaler 180,- timen, og det er firma. Men, det er på bygda da.

Verd hver ei krone!!! Har de to timer hver uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...