Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jobber i privat sektor, og da jeg ble ansatt visste de at jeg ikke hadde samme bakgrunn som de fleste andre. Har vært ansatt i 5 mnd og i begynnelsen hadde de ikke tid til noe særlig opplæring. Måtte gå rundt og spørre tilfeldige.

Jeg har ennå ikke helt klart for meg mine "faste" oppgaver og hva som egentlig foprventes i og før møter osv. Vi jobber i team og alle har sine ansvar, men de vil jeg skal ta initiativ. Jeg er egentlig en initiativtype, men her føler jeg at jeg kommer litt til kort. Alle sier det tar minst et år å komme inn i jobben men...

Synes ting er noe uoversiktlig og føler meg dum når jeg spør han som skal lære meg opp om han kan forklare meg ting. Føler han ser rart på meg og bare sier at jeg må klare mest mulig selv. Ja, gjerne det, men må jo ha litt forklaringer først når jeg ikke har vært innom området før. Har heller ikke samme bakgrunn, så det er en del ting jeg må ha ekstra forklaring på.

Virker ikke som om han på opplæring helt forstår det? Men det var heller ikke han som ansatte meg da...føler at de andre ikke helt er fornøyd, men de sier så lite eller ingenting.

Fra før av har jeg vært vant til kontroll, mestring og vite hva jeg gjør uten problem. Nå føler jeg for første gang at jeg er kastet ut på dypere vann og fomler og føler meg ikke akkurat som den flinke som bidrar.

Noen tips til meg? Tas i mot med takk!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje litt vagt, men prøv å snu på flisa? Sett deg ned, ta avgjørelser om hvordan du vil gjøre det når du ikke vet, i steden for å spørre på forhånd. Gå tilbake med resultatene og spør så om de mer erfarne har noen innvendinger mot jobben du har gjort.

Skrevet

Snakk med sjefen din og forklar problemet.

Skrevet

Er det noe du kan lese deg til? Mange (store) bedrifter har omfattende informasjon liggende om prosedyrer. Dessuten finnes det mye faglitteratur innen de fleste områder.

(skjønner forresten at det er frustrerende)

Hvilket fagområde dreier det seg om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...