Fun Light Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Nydelig sang, men er redd for at den er så mye brukt i begravelser at folk blir sørgelige av å høre den.. Litt samme som at Deilig er jorden blir forbundet med jul, enda så lyst jeg har til å ha den som salme under vielsen.. Hvor skaffer man isåfall noter til Gabriels Obo for piano og fløyte?
LilleEkorn Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Jeg forbinder den ikke med begravelser, og vi skal ha den under vielsen, spilt på fiolin. Synes den er utrolig vakker.. Prøv å søke på noter på google, så får du sikkert kjøpt noter. Her f.eks http://www.notebutikken.no/ . Ellers får du sikkert tak i noter i en instrumentbutikk.
Gjest Gjest_nygift_* Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Nydelig sang, men er redd for at den er så mye brukt i begravelser at folk blir sørgelige av å høre den.. Litt samme som at Deilig er jorden blir forbundet med jul, enda så lyst jeg har til å ha den som salme under vielsen.. Hvor skaffer man isåfall noter til Gabriels Obo for piano og fløyte? Vi hadde gabriels obo som inngang. Piano og saxofon. Det ble veldig høytidelig stemning av den. Jeg haddde litt bekyrming først mtp begravelser men tro meg. I et feststemt lokale eller kirke så kunne noen satt på bæbæ lille lam og det hadde blitt bra. Jeg var kjempefornøyd med valget i ettertid
Hønemora Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Synst du skal ta den songen om de e den du vil ha... Ej hadde i allefall hatt den om ej hadde hatt nokre m fiolin/fele el saksofon i min vielse...
Gjest LindaKristin Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Nydelig sang, men er redd for at den er så mye brukt i begravelser at folk blir sørgelige av å høre den.. Litt samme som at Deilig er jorden blir forbundet med jul, enda så lyst jeg har til å ha den som salme under vielsen.. Hvor skaffer man isåfall noter til Gabriels Obo for piano og fløyte? Jeg har kun hørt den i bryllup jeg:) Den er HEEELT fantastisk...Og den er dødsfin med valthorn og fløyte:)
Mo9qa Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Åååh, den bare helt nydelig... Får alltid klump i halsen når jeg hører den, men ikke fordi jeg forbinder den med noe trist - bare fordi den er så vakker Har hørt den i begravelse, men synes den passer like bra i bryllup. De fleste av de mest brukte sanger og salmer kan brukes både til sorg og til glede
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2008 #8 Skrevet 14. juli 2008 Vi skal ha den i vår vielse om kun noen få dager! Blir spilt på sax sammen enten orgel eller piano. Gleder meg!
Hoppetaujenta Skrevet 14. juli 2008 #9 Skrevet 14. juli 2008 Gabriels Obo er vakker uansett hvor den spilles. Syns den passer bra i bryllup. Stilfullt og vakkert.
thumbalina Skrevet 14. juli 2008 #10 Skrevet 14. juli 2008 Vi skal også ha den, men som Nella Fantasia sunget av Sarah brightman... setter på en cd bare..... (kjenner ingen som kan spille den for oss....) teksten er også fin... (har lest engelsk oversettelse - er ikke så stiv i italiensk hehe) Nella Fantasia - Gabriels oboe vi skal ha en solist som synger en annen sang for oss, så da fant vi ut at det går greit med en cd spilt sang....
Fun Light Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. juli 2008 Vi skal også ha den, men som Nella Fantasia sunget av Sarah brightman... setter på en cd bare..... (kjenner ingen som kan spille den for oss....) Mener jeg leste et sted at CD i kirka ikek var tillatt under vielser, men det er kanskje forskjell fra kirke til kirke? Antar at dere har sjekket det ut og at det går bra da
Hønemora Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 Cd e ikkje tilatt i vår kirke... Vi skal ha canon i d på el-gitar som inngangsmarsj der "bakgrunnsmusikken e spelt inn på cd. va berre so vidt me fekk lov... So ej trur somme kirke e litt strixe på de... Men de e no ikkje noke sjarm å la en cd spalar spele av en song.... Då e de nesten bedre å synge en salme spør du mej
thumbalina Skrevet 15. juli 2008 #13 Skrevet 15. juli 2008 Cd e ikkje tilatt i vår kirke... Vi skal ha canon i d på el-gitar som inngangsmarsj der "bakgrunnsmusikken e spelt inn på cd. va berre so vidt me fekk lov... So ej trur somme kirke e litt strixe på de... Men de e no ikkje noke sjarm å la en cd spalar spele av en song.... Då e de nesten bedre å synge en salme spør du mej Nei hadde jeg kjent noen som kunne spilt den for oss så hadde det vært det beste.. men det gjør jeg ikke.... men jeg har vært i flere bryllup hvor feks utgangsmarsjen har vært fra en cd spiller?? hvis det er lov så burde det jo være lov under sermonien også...... ?? jeg ser poenget med at det ikke er like "høytidelig" med en avspilt sang.. men så lenge vi har en solist, og en som skal lese et dikt for oss, så tror jeg ikke det ødelegger med en sang som denne på cd... den er jo spilt inn med strykere og obo... er ikke akkurat en popsang fra topp 20 som settes på... hvis presten skal være så strix så får vi heller droppe den.... eller ta en diskusjon med presten.. =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå