Gå til innhold

Angst (noen som meg?)

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Varja_*
Skrevet

Jeg har egentlig fått mange diagnoser,blandt annet angst..

har slitt med angst siden jeg var 9-10 år. Ble veldig mye missforstått,siden jeg var så liten.. så pinte meg alene gjennom angsten i tenårene.

Min angst er at jeg fokuserer veldig mye på pusten og pusting generellt. Også på svelging om jeg kommer på det.. Jeg kan synes det er travlet og puste. Jeg er også livredd for at det plutslig skal bli slutt på oksygen på jorda. Vet så klart at alt dette her er absurd..men det er en sånn grusom redsel og panikk som kommer når jeg begynner å tenke på det!! Det er reine helvettet!

Jeg klarer ikke sove.. jeg blir så redd og synes det er så travelt å puste at jeg føler jeg må dø..

Jeg føler meg så alene og motløs nå..er helt på bunnen..

Noen som har det LITT som meg iallefall? Har aldri hørt om noen andre som har det som meg,føler meg så syk i hodet som det går ann...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde det som deg for ca 4 år siden. Det artet seg slik at jeg følte jeg ikke fikk dratt nok oksygen ned i lungene. Helt forjævlig følelse! Første gang jeg fikk det måtte jeg be venninna mi kjøre meg til legevakta, da vi kom frem gikk det gradvis over og jeg skjønte vel at det var angst jeg hadde. Fikk det igjen noen dager senere og bestilte time til fastlegen. Det som utløste det til meg var mange uheldige opplevelser som kom ganske raskt etter hverandre (jeg ble utsatt for vold, pappa ble innlagt på sykehus, jeg holdt på å bryte ut av et destruktivt forhold). Disse symptomene slet jeg med i ca i underkant av ett år. Da ble jeg plutselig så og si bra over natta!

Jeg vil anbefale deg å oppsøke fastlegen din i første omgang, og i tillegg tenke over om du har noe i livet ditt som kan gjøre at du opplever det du nå gjør.

Lykke til, det er mulig å bli helt bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...