Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har laget menyen som skal ligge til venstre i bilde, men vet ikke hvordan jeg legger den inn på siden min, noen som vet hvordan jeg gjør det? (jeg bruker html)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No slikt?

Venstremeny

Bare å trykke View -> Source i Internet Explorer og se på koden å prøve å skjønne hva som blir gjort. Dette er bare noe veldig veldig enkelt jeg kjapt klimpret ned, men det er i basis en tabell med to kolonner, med menyen puttet inn i venstrekolonnen.

Gjest Admin'C
Skrevet

I frontpage kan du lage egen kolonne for den siden, det er veldig enkelt. Dra på biblioteket og lån en bok om Frontpage og så kan du bruke frontpage som du sikkert har

Skrevet

jaggu klarte jeg det ikke. Takk for hjelp :D

Skrevet

Vel - fortell korleis du har laga menyen (kva program) og kva program du har til å laga heimesider i (om du har noko spesielt program for det) så er det lettare å komma med tips.

Generelt sett: Du har sikkert laga til ei html-fil med menyen. Då gjeld det 'berre' å føya til resten av innhaldet på sida, då...

Skrevet

*grøsser når han hører ordet "Frontpage"*

Ja, det er fint for nybegynnere, men det genererer forferdelig HTML kode (noe som også bare er Microsoft spesifik hvis jeg husker korrekt).

Det jeg gjør er ofte å lage grafikklayouten i Photoshop, generere HTML inn til Dreamweaver, og fikse litt ekstra, for deretter å perfeksjonere skjelletkoden ved å bruke det utrolig kraftfulle programmet Notepad :D

På den måten får jeg HTML kode som går gjennom validatorene til w3.org, noe som man ikke får ved bruk av Frontpage og faktisk også Dreamweaver.

Skrevet

Generelt sett: Du har sikkert laga til ei html-fil med menyen. Då gjeld det 'berre' å føya til resten av innhaldet på sida, då...

Det er det jeg har gjort ja, gikk ganske greit faktisk. Driver egentlig å lærer meg HTML mens jeg lager, og det går overaskende bra. Bruker inen av programmene dere nevner over her jeg. Bør man det? :o Skriver bare HTML koder i notepad..

Skrevet

At du ikkje brukar Frotpage blir av mange sett på som ein stor fordel ;-)

Å læra seg HTML og lage sidene i Notepad (eller ein annan teksteditor) er eit svært godt valg. Skal du bruka spesiallaga program er Dreamweaver (av dei) best(e) - men du bør likevel kunna HTML.

Skrevet

Da fortsetter jeg sånn som jeg gjør nå da. Pfhui.. :tunge1: hjelpeprogrammer. Nei her skal ting gjøres ordentlig :wink:

*litt stolt nå*

Skrevet

Enig, frontpage o.a. tilbyr mye snarløsninger, som ikke alltid er akkurat sånn som du hadde tenkt deg det, og hvis du da ikke kan html så blir det vanskelig å manøvrere blandt snarveier.

Skrevet

Heisann!

Jeg bruker Crimson Editor når jeg koder sidene mine, jeg. På den måten er det lettere å holde oversitk over de lange kodene, ettersom det er fargekoder. Pluss at det er lettere å jobbe med flere sider samtidig. Synes jeg, i alle fall. På denne måten får jeg brukt html, men bare litt enklere.

Crimson Editor er gratis, og kan lastes ned her http://www.crimsoneditor.com/

Skrevet
Da fortsetter jeg sånn som jeg gjør nå da. Pfhui.. :tunge1: hjelpeprogrammer. Nei her skal ting gjøres ordentlig :wink:

*litt stolt nå*

Det sa jeg også i flere år, helt til jeg prøvde Dreamweaver! :ler: Det kan virkelig anbefales!!

Men det er moro å kode i Notepad også, og man trenger å kunne HTML uansett hvilket program man bruker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...