Quakka Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Hei, Jeg og samboer starter mandag på South Beach. Driver å leser meg opp nå og setter opp handleliste slik at all lovlig mat er kjøpt inn for start mandag. Er det noen vil slenge seg med? Har vært greit om vi kan være en gjeng som motiverer hverandre. Jeg satser på å ha veiedag på mandager.
Agurk Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Oi, så gøy at det er noen South Beachere her Kjempe bra opplegg hvis dere klarer å følge det, det er veldig viktig. Da vil dere garantert gå ned mye i vekt, og helt uten sult. Jeg har nådd min mach-vekt for lenge siden, takket være SB, men lever fortsatt etter SB-filosofien, eller lavkarbo, Fedon om du vil. Anbefales på det sterkeste til alle. Tenk så deilig å alltid å være mett, ikke telle kalorier, og spisse masse masse god mat Masse masse lykke til, og spør meg gjerne hvis det er noe dere lurer på PS: Ikke for å kuppe tråden, men har ofte lurt på hvorfor folk her inne er så skeptiske til SB og lavkarbo???
Suzy Skrevet 14. juli 2008 #3 Skrevet 14. juli 2008 Takket være Agurk har jeg gått på SB i tre uker og det fungerer veldig bra for meg. Har helt sluttet å tenke slanking - men går ned.
Gjest Quakka Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Saa bra aa hoere at det har fungert for dere! Vi er naa snart ferdig med dag 3 og det gaar veldig bra saa langt. Er litt kjedelig med salat til lunsj hver dag men det er jo egentlig bare fantasien og ork som setter grenser for hva man kan lage i matpakka. Vi maa nok bli litt mer kreative der saa vi ikke gaar lei. Naa skal jeg lage blomkaal suppe til middag:-) Takk for at dere deler erfaringene deres med meg.
Agurk Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Veldig viktig å være kreativ, men det går automatikk i dette etterhvert! Men hvorfor spiser dere salat til lunch hver dag? Gjør nesten aldri det jeg... Dere kan spise: - Middagsrester (lag ekstra dagen før) - Egg og mager bacon med stekte tomater - 2 stk fiberrik med masse godt pålegg, feks egg, tomat, skinke, litt majones(ikke lett majones!!), asparges, salat - omelett med ost, skinke, purre, tomater(dette kan varieres i det uendelige) - tunfisk, litt majones, litt rømme, purre, et par hardkokte egg blandes sammen og spises. Mellommåltid: -kokt egg og noen skiver ost, feks nøkkelost -2 skiver hvitost rullet sammen med noen skiver god skinke og salat -en neve mandler og litt ost osv osv, bare fantasien som kan sette begrensninger....
Agurk Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 -Husk å velge mager ost -Atkinsbarer smaker veldig godt -Spis fisk stekt i ovn, med god olivenolje, gode grønnsaker, gode urter og gratinert med god mozarella. -Lag herlig blomkålmos istedenfor potetmos(minst like god som vanlig potetmos, krydre med muskatt, litt smør og litt ost evt litt melk eller fløte) -OG SIST MEN IKKE MINS, SJEKK LAVKARBO.NO FOR GODE RÅD OG OPPSKRIFTER, SÅ SKAL JEG LOVE DERE AT DERE BLIR INSPIRERT!!! LYKKE TIL!! DETTE FUNKER GARANTERT!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Veldig viktig å være kreativ, men det går automatikk i dette etterhvert! Men hvorfor spiser dere salat til lunch hver dag? Gjør nesten aldri det jeg... Dere kan spise: - Middagsrester (lag ekstra dagen før) - Egg og mager bacon med stekte tomater - 2 stk fiberrik med masse godt pålegg, feks egg, tomat, skinke, litt majones(ikke lett majones!!), asparges, salat - omelett med ost, skinke, purre, tomater(dette kan varieres i det uendelige) - tunfisk, litt majones, litt rømme, purre, et par hardkokte egg blandes sammen og spises. Mellommåltid: -kokt egg og noen skiver ost, feks nøkkelost -2 skiver hvitost rullet sammen med noen skiver god skinke og salat -en neve mandler og litt ost osv osv, bare fantasien som kan sette begrensninger.... Bare nysgjerrig; hvorfor ikke lettmajones? Går ikke på SB, men har levd fedonsk de siste 4 årene, så det er jo i samme gate.
Agurk Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Mere karbohydrater i mange lettprodukter. Det gjelder ikke alle, men ofte er det bedre å spise litt av de orginale typene en lettvariantene. Ofte er lettprodukter erstattet med sukker istedenfor. Sjekk alltid karbo og proteininnhold i produktene du kjøper. Men husk at south Beach fase 1 er helt annerledes enn Fedon, mye strengere mtp karbohydrater.
Snilse Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 South beach? Hva går dette ut på da? *Nysgjerrig*
Agurk Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 Søk på South Beach her inne, så får du nok opp en del svar. Sjekk lavkarbo.no. Send meg en PM hvis du lurer på noe
Agurk Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 Takket være Agurk har jeg gått på SB i tre uker og det fungerer veldig bra for meg. Har helt sluttet å tenke slanking - men går ned.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 Mere karbohydrater i mange lettprodukter. Det gjelder ikke alle, men ofte er det bedre å spise litt av de orginale typene en lettvariantene. Ofte er lettprodukter erstattet med sukker istedenfor. Sjekk alltid karbo og proteininnhold i produktene du kjøper. Men husk at south Beach fase 1 er helt annerledes enn Fedon, mye strengere mtp karbohydrater. Ok. Tips om andre produkter som jeg ikke bør velge lettvarianten av? Ja, fedon er ikke så streng. Gikk ned mye de første to årene. Nå er det vedlikeholding, men kunne gjerne gått ned 5 kg til. Men de sitter bom fast.
Snilse Skrevet 16. juli 2008 #13 Skrevet 16. juli 2008 Søk på South Beach her inne, så får du nok opp en del svar. Sjekk lavkarbo.no. Send meg en PM hvis du lurer på noe Takk! Ser spennende ut. Får prøve meg til høsten kanskje.
Agurk Skrevet 16. juli 2008 #14 Skrevet 16. juli 2008 Takk! Ser spennende ut. Får prøve meg til høsten kanskje. prøve til høsten? Dette handler ikke om en diett, men en livsstilendring. Hvis du ikke ser slik på det, vil du ALDRI klare det. Begynn på det nye livet IDAG du
Quakka Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. juli 2008 Tusen takk for gode råd Agurk. Hadde tunfisk og egg oppskriften din til lunsj i dag og det var kjempegodt. Nå er det fredag kveld her og jeg har ikke godtesug i hele tatt. Normal ser jeg frem til å spise en sjokolade på fredag kveld men i dag har jeg ikke tenkt på det i hele tatt. Skal unne meg et glass pepsi max i morgen som helgekos men det er alt for denne helgen Har gått ned 1,1 kg siden mandag og sambo har gått ned mer enn 2 kg så vi er veldig fornøyde. Vet jo at det stort sett er vann men det hjelper veldig på motivasjonen da. God helg!
Agurk Skrevet 18. juli 2008 #16 Skrevet 18. juli 2008 Så flott at dere går ned, da gjør dere alt riktig! Keep up the good work Kom gjerne med flere spørsmål, eller skrik til meg hvis dere trenger motivasjon Og husk at det bare er du første 2 ukene som er strenge, etter det får dere det mye friere i matveien. Men selv holdt jeg meg(holder meg tidvis fortsatt) i fase 1 mye lenger enn i 2 uker. Kroppen min liker best den type kosthold.
Gjest Snartmedlem Skrevet 18. juli 2008 #17 Skrevet 18. juli 2008 Hihi, så morsomt at dere reiser sammen på slanketur.. Skulle gjerne vært med (hørtes digg ut med south beach, her hjemme bare regner det jo), men kjenner dere jo ikke og har ikke penger heller.. Kan ikke dere dele noen oppskrifter med mat fra south beach da?
Agurk Skrevet 19. juli 2008 #18 Skrevet 19. juli 2008 Hihi, så morsomt at dere reiser sammen på slanketur.. Skulle gjerne vært med (hørtes digg ut med south beach, her hjemme bare regner det jo), men kjenner dere jo ikke og har ikke penger heller.. Kan ikke dere dele noen oppskrifter med mat fra south beach da? Gå inn på lavkarbo.no, der finner du et hav av oppskrifter
Emile Skrevet 19. juli 2008 #19 Skrevet 19. juli 2008 Hei Agurk! Bare lurer på om du har barn eller lever med andre som spiser annen mat enn deg? Og om du ikke da blir fristet? Jeg synes det går helt greit å spise lavkarbo, for det er mye god mat. Men hvis ungene spiser noe annet, så blir jeg veldig ofte fristet. Passer jo på å unngå slike situasjoner for mye da.
Agurk Skrevet 19. juli 2008 #20 Skrevet 19. juli 2008 Hei Agurk! Bare lurer på om du har barn eller lever med andre som spiser annen mat enn deg? Og om du ikke da blir fristet? Jeg synes det går helt greit å spise lavkarbo, for det er mye god mat. Men hvis ungene spiser noe annet, så blir jeg veldig ofte fristet. Passer jo på å unngå slike situasjoner for mye da. Hei Det går helt fint for meg, har faktisk nettopp stått å bakt muffins, elsker å bake, men spiser det skjelden selv. Merker at kroppen min har det mye bedre på lavkarbo, derfor er det heller ikke noe promlem for meg å unngå ting jeg ikke burde spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå