Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Alle har vel opplevd det, man panter flasker, det er kø bak og plutselig er flaskeautomaten full, og den piper og hyler.

Hva gjør dere?

Kontakter betjeningen eller bare står der og venter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Venter... Betjeningen bruker å høre pipingen.

Skrevet

Jeg venter. Helst skulle jeg gjerne gått bak og fiksa pipinga selv, men det hadde nok ikke blitt så godt mottatt tenker jeg :ler:

Kommer det ikke noen innen fem minutter, så kontakter jeg betjeningen.

Skrevet

Jeg venter et minutt eller så for å se om noen oppfatter pipingen. Ellers går jeg på jakt etter nærmeste ansatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Litt på siden av tema, men når vi først er inne på panteautomater og piping. Til dere som får flaske etter flaske i retur og ikke skjønner noenting: Dere må ikke stike hele armen inn i automaten! Automaten er designet for å kjenne igjen flasker, ikke en arm. Stikk flaska inn i automaten, og slipp. Vet ikke hvor mange sånne arm-pantere jeg har sett :)

Skrevet

Venter et par minutter og hvis ingen dukker opp kontakter jeg betjeningen.

Gjest *Mim*
Skrevet

Blir sinnssyk. DA kommer det noen. :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Forresten burde dere lese Bjørn Rørviks morsomme barnebok "Tutomaten". En tutomat er en maskin som begynner å pipe og tute når du putter andre ting enn flasker i den.

Skrevet

Tro meg, betjeningen hører pipingen. Det er bare ikke alltid de kan slippe det i har i hendene og ta automaten.

Skrevet
Tro meg, betjeningen hører pipingen. Det er bare ikke alltid de kan slippe det i har i hendene og ta automaten.

Det bør være ansatte "på gulvet" som har pipende automat som førsteprioritet. For meg er dårlig service på dette området grunn til å ikke handle i akkurat den butikken, men heller velger konkurrenten.

Skrevet

Det har aldri skjedd meg, men tror nok jeg hadde ventet.

Må bare legge til at jeg selv har jobbet i butikk og det er faktisk de samme menneskene som får automaten til å pipe hver gang.

Så med mindre den er full så tror jeg det er noe folk gjør feil for å få den til å skrike så voldsomt :fnise:

Skrevet

Jeg venter som regel. Betjeningen kommer vanligvis ganske kjapt.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Nei, det er ikke alltid de hører den nei. Spørs hvor panteautomaten er plassert i forhold til kassen, hvor mye bråk det er i butikken og hvor mange som er på jobb.

Skrevet

Den lyden er jo så irriterende at det skal godt gjøres å ikke høre den, men er man fx inne på kjølerom med vifte i gang, så kan det selvsagt bli verre. Det vil uansett ikke gå lang tid før noen ordner maskina.

Hvis det fx bare er to personer på jobb der begger sitter i kassa (med kø begge steder) vil ikke automaten bli prioritert.

Skrevet
Den lyden er jo så irriterende at det skal godt gjøres å ikke høre den, men er man fx inne på kjølerom med vifte i gang, så kan det selvsagt bli verre. Det vil uansett ikke gå lang tid før noen ordner maskina.

Hvis det fx bare er to personer på jobb der begger sitter i kassa (med kø begge steder) vil ikke automaten bli prioritert.

Og med det forteller du at du bevisst forskjellsbehandler kundene dine. Jeg håper virkelig at du ikke jobber i min nærmeste butikk!

Gjest Gjestfrid
Skrevet
Og med det forteller du at du bevisst forskjellsbehandler kundene dine. Jeg håper virkelig at du ikke jobber i min nærmeste butikk!

Og jeg håper virkelig du bor i nærheten av meg! Selvsentrerte "meg-først,meg-først"-mennesker er det ekleste jeg vet, nemlig.. :)

Du må da skjønne at det ikke er forskjellsbehandling, men betjening av de kundene som kom først. Køkultur er et ord du kan slå opp...

Gjest Anini
Skrevet

Ja, for det er selvfølgelig de stakkars ansatte, som har fått drittjobben med å være underbemannet på jobb pga arrogante ledere som vil spare penger, som har all skyld i at noen ikke står på pinne for hver enkelt kunde i butikken til enhver tid... :ironi:

Jeg tror ikke de i denne butikken blir så lei seg om du handler andre steder, gitt...

Skrevet
Nei, det er ikke alltid de hører den nei. Spørs hvor panteautomaten er plassert i forhold til kassen, hvor mye bråk det er i butikken og hvor mange som er på jobb.

Der jeg jobber har vi panteautomaten rett ved siden av kassene, så derblir pipingen alltid hørt. Hvis ikke panteautomaten er i nærheten av kassaområdet kan jeg jo skjønne at det kan være vanskelig å høre den plagsomme pipen :P

Skrevet

Så betjeningen skal gå fra kassen, hjelpe deg og la flere kunder som stod i kø før deg vente? Alle kunder må vente på tur. Det går bare ikke an å slippe det man til enhver tid måtte ha i hendene for å hjelpe den som roper høyest. Det er litt som de gamle damene som totalt ignorerer at jeg står i kø og bare valser forbi meg fordi de bare skal ha en liten ting.

Skrevet
Ja, for det er selvfølgelig de stakkars ansatte, som har fått drittjobben med å være underbemannet på jobb pga arrogante ledere som vil spare penger, som har all skyld i at noen ikke står på pinne for hver enkelt kunde i butikken til enhver tid... :ironi:

Jeg tror ikke de i denne butikken blir så lei seg om du handler andre steder, gitt...

Korrekt observert. Jeg har jobbet i butikk noen år og det er enkelte kunder man gjerne ser handle hos konkurrenten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...