Gå til innhold

Tatto igjen...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, tok min første tattovering for noen dager siden.

Behnadler den slik jeg fikk beskjed om. Men "alle" sie at man får skorper på den. og når den faller av, da er tattoen leget (men skal fortsatt holdes unna sola da). Har fortsatt ikke antydninger til skorper, har den i plast enda, skal ha det noen dager til. Men hvor lang tid tar det før den blir skorpete?

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Tror skorpen kommer fortere ut ifra hvor lenge du har plasten på. Min første tatovering var tildekt lengre enn de to siste jeg tok, og da var det i allefall sånn. Så kommer det nok også an på hvilket renseregime du har. Renser du ofte, så kankje du ikke merker skorpen, fordi du renser den bort?

Ring tattovøren om du er usikker. Er hun/han seriøs, tar de deg på alvor og hjelper deg :o)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at plasten skulle av dagen etter. Tror det er forskjellig hva tattovører mener om det. Men så lenge plasen er på, vil jo ikke såret tørke, på samme måte som et plaster. Jeg hadde på plasten til dagen etter, så begynte det å tørke, kan ikke huske hvortid skorpen kom, men husker at det klødde veldig! Pass på å ikke plukke på det, selv om det kan være fristende!!

Lykke til og grattis med ny tattis!!! :)

Gjest Gjest_nolita_*
Skrevet

Hei, fler og fler mener at man bør la plasten sitte på i minst 5 døgn, slik at man får en våtvarmende effekt, altså slik at det gror innenifra og ut, isteden for utenifra og inn. Er jo sånn man behandler store sår ol på sykehuset også.

Tok en stor tattovering på leggen i fjor, og denne tattovøren (fra brasil eller noe sånt) hadde forsket mye på optimale gro metoder, og sverget til dette. Var litt skeptsik siden det ikke er sånt jeg har behandlet de andre jeg har tatt: men googlet det og leste mye positivt om det + snakket med en veninne som er sykepleier som sa det var veldig logisk... Den tattoveringen dekker nesten hele leggen og det var kun noen få linjer som fikk antydninger til skorper.... Så om du er flink så unngår du kanske skorpe i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...