Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 I Excel, hvordan får jeg programmet til å regne ut følgende: 32,1*10 "lite minustegn der oppe til høyre for titallet" og tallet 3... Altså: trettito komma en ganger ti i minus tredje. Hjelp meg, noen flinke her?
feuerstein Skrevet 10. juli 2008 #2 Skrevet 10. juli 2008 =32,1*10^-3 Normalt vil du få en litt for heftig avrunding i forhold til hvor lite tall løsningen er, så det kan nok være greit å endre formatet i den cellen.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Takker! Men hvor finner man det tegnet du har skrevet opp der? Jeg ser det ikke på tastaturet. Jeg har og hørt at bokstaven "E" kan brukes, men vet noen hvordan?
feuerstein Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 3,21E-002 Tror ikke E kan brukes på helt samme måte, E brukes i et ferdig utregnet svar for å få det på standardform, tror ikke det kan brukes som en regneoperatør, men jeg skal ikke være bombastisk På pcen min har jeg ^ til høyre for Å, tasten er hos meg merket ^¨~, men iom. at ^ i utgangspunktet brukes i kombinasjon med en bokstav (f.eks. på fransk bruker man ê og ô) vil du ikke få ut ^ ganske enkelt ved å trykke shift+^¨~, du må trykke ^¨~ og deretter det neste tegnet du ønsker. Trykker du shift+^¨~ og deretter en bokstav som lar seg kombinere med det tegnet vil du få ut en slik modifisert bokstav (ûôêî osv.), trykker du shift+^¨~ etterfulgt av noe som ikke lar seg kombinere med ^ vil du få tegnene hver for seg. I Excel er det mest aktuelt med ^+ og ^-.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 =32,1*10^-3 Normalt vil du få en litt for heftig avrunding i forhold til hvor lite tall løsningen er, så det kan nok være greit å endre formatet i den cellen. Ok, så hvis jeg fikk til dette ble svaret 0,03201, riktig? Takk for hjelpen.
Gjest Hvordan få til små tall? Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Hvordan får jeg til små tall oppe i hjørnet, eller små prosentsymbol? Håper det er enkelt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå