mee mee Skrevet 10. juli 2008 #1 Skrevet 10. juli 2008 Nå er tiden for at jeg skal flytte til London. Har allerede 2 veninner, kjæreste og andre studievenner fra da jeg tok et semester der. Jeg og en veninne skal flytte sammen, vi har tenkt å få oss leilighet og bare jobbe for erfaringen og rett og slett ha det gøy! Men jeg trenger litt tips. Har merket at det er veldig dyre husleie i forhold til standaren. Noen områder man burde skjekke ut? Vi tenkte max 5000 pr pers i mnd, og helst i sone 1/2. Er det områder man burde passe seg for? Hvilke sider er best for å finne leilighet? Jobb må jeg jo ha. Hvordan er jobblivet i England i forhold til Norge, er det noe jeg burde være obs på? Har du noen tips til greie arbeidsplasser? Takker veldig for nyttige tips
Gjest glamourgirl Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Å finne leilighet i Zone 1 og 2 kan bli vanskelig. Selv bodde jeg i Tooting Bec da jeg var student, det var ikke det flotteste området, men ganske bra, og nært tuben. Områdene derfra og inn, er ikke dumme å se på, selv om det er ei stund siden jeg bodde der. Men Balham, Tooting og Clapham, samt Wandsworth er fine områder, jeg trivdes der, og savner stadig tilbake. Siden jeg var student, så kan jeg ikke komme med jobbtips. Selv flyttet jeg til KFUK-hjemmet i Holland Park/NottingHill først, og bodde der mens jeg letet etter leilighet. LYKKE TIL!
Gjest Skal prøve Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Du sier jo for lite til å få konkrete råd i forhold til jobb. Vi vet jo ikke om du vil være gravemaskinarbeider eller ingeniør, statsminister eller konsernsjef. Eller sekretær. Hva med å kontakte jobsinlondon (google)? Området Wimbledon er populært for innflyttere til London, men jeg vet ikke hvordan prisene er der. Ellers er det kanskje en god idé å snakke med de du kjenner der, og kontakte sjømannskirken, jobbbyråer og i Norge: den britiske ambassaden som kan videreformidle linker? Husleie er dyrt i London, og som innflytter/person fra et fremmed land (Norge) er det ikke sikkert lønnen står i stil til utgiftene dersom du ikke har en stilling gjennom et internasjonalt selskap. Men har du noen kontakter kan det hjelpe deg litt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå