Gå til innhold

Hvor er de beste markedene?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg er vill etter markeder og hiver meg over alle jeg finner ut om.

Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med hvilke byer det er gode, store markeder?

Gjerne brukt/vintage markeder. Gjerne over hele verden, vil så gjerne på shoppingferie og det til et sted med et marked verdt å dra dit for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg var i Marrakesh i sommer, og der var det virkelig mulig å gjøre noen kupp! Særlig på fine lamper/lykter, speil, tepper, tekstiler, skinnvarer, smykker osv.

Det er en super by for en kombinert opplevelses- og shoppingweekend hvis man er glad i litt eksotiske og etniske ting. Det finnes masse koselige riader å bo i (tradisjonelle marrokanske hus), og det går direktefly fra Oslo til en billig penge. Du må i midlertidig være glad i å prute, og ha med masse ekstra bagasjeplass :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Chatuchak weekend market i Bangkok. Ingen over, ingen ved siden. (Akkurat som jeg har vært på alle verdens markeder liksom...men dette er virkelig noe for seg selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var på et fantastisk marked i Peru, i Pisac. Ligger langt oppe ved Andesfjellene da, så det krever litt innsats og penger å komme dit ;)

http://www.andeantravelweb.com/peru/galler...cusco_peru.html

Kunne få veggtepper og bager og masse annet til nesten ingenting. Den største utfordringer for oss "rikinger" fra vesten med å handle i Peru, er faktisk at det er vanskelig å finne noen som har veksel når man handler med "store" sedler. Slet med det når jeg hadde mer enn 50 kr ;)

Men det er så utrolig mye å se i Peru utenom det markedet da, Machu Picchu, Cuzco, fantastisk natur, en hel haug med inkaruiner og historie overalt. Så hvis du vil ha et eventyr i tillegg til shoppingen (og ikke skyr laaange flyturer), så vil jeg varmt anbefale Peru :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...